2009-03-03, 00:04
Medlem
!!

Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Det är Pipe Dream. Följde med i något pack till Windows 3.11.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pipe_Dream_(video_game)

Edit: Microsoft Entertainment Pack hette paketet. Massa grymma spel med där.

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Entertainment_Pack

Se där ja. Spelet på bilden är ju på pricken det jag har sökt i evigheter! Då är ju nästa problem, finns ju inte att ladda ner nånstans. Menar, har gått igenom 20 googlesidor och nu börjar jag bli måttligt less
Citera
2009-03-03, 00:45
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agatonkommer
Se där ja. Spelet på bilden är ju på pricken det jag har sökt i evigheter! Då är ju nästa problem, finns ju inte att ladda ner nånstans. Menar, har gått igenom 20 googlesidor och nu börjar jag bli måttligt less

http://www.kristen-arnesen.com/download_games.html
Citera
2009-03-03, 02:15
Bannlyst
För X antal år sedan så spelade jag ett online spel där man köpte ihop ett hockey lag (textbaserat) och presterade dom bra på riktiga matcher så fick man poäng etc etc.
Man skapade sig ett dreamteam helt enkelt och bytte sina hockeyspelare mot bättre å what not..

Undrar om det finns kvar eller om det finns något liknande spel?
handlade för övrigt om NHL~
Citera
2009-03-03, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juckjuck
För X antal år sedan så spelade jag ett online spel där man köpte ihop ett hockey lag (textbaserat) och presterade dom bra på riktiga matcher så fick man poäng etc etc.
Man skapade sig ett dreamteam helt enkelt och bytte sina hockeyspelare mot bättre å what not..

Undrar om det finns kvar eller om det finns något liknande spel?
handlade för övrigt om NHL~

nvm..
skäller på mig själv för att jag inte sökte först!

hittade det:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=742669
Citera
2009-03-03, 18:33
Medlem
Söker efter ett fotbollsspel som vi spelade när jag var i Barcelona,
" players typ flash utförande det gick ut på att man skulle försöka nicka in bollen i ål :P var mkt kul (som jag minns det)
Citera
2009-03-03, 18:49
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Söker efter ett fotbollsspel som vi spelade när jag var i Barcelona,
" players typ flash utförande det gick ut på att man skulle försöka nicka in bollen i ål :P var mkt kul (som jag minns det)

World Cup Headers
http://idiot.se/spel/fotboll.html
Citera
2009-03-03, 20:59
Medlem
Hej mina käre FB medlemmar. Jag söker ett mycket speciellt spel. Ett spel som uppfyller mina krav, just därför är den speciell
Spelet i sig själv kan man kategorisera i "action/rollspel" fan vet jag.
Det jag vill är att man ska vara fullt utrustad med allt som en jägare behöver och befinna sig i ett kallt land, typ nordöstra Ryssland. Poängen med spelet ska vara att skjuta djur/människor oregelbundet, alltså man ska ha en sniper om ligga mitt uppe på ett berg eller mitt i skogen med -55 grader runt omkring sig. Ett realistiskt spel där jägaren ligger kvar på sin plats i flertal timmar, 4 - 5 skott per 3:e timme är rimmligt. Som sagt ett grymmt och nytt spel, mitt i Ryssland mitt i skogen. tack
Citera
2009-03-03, 21:44
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copil
Hej mina käre FB medlemmar. Jag söker ett mycket speciellt spel. Ett spel som uppfyller mina krav, just därför är den speciell
Spelet i sig själv kan man kategorisera i "action/rollspel" fan vet jag.
Det jag vill är att man ska vara fullt utrustad med allt som en jägare behöver och befinna sig i ett kallt land, typ nordöstra Ryssland. Poängen med spelet ska vara att skjuta djur/människor oregelbundet, alltså man ska ha en sniper om ligga mitt uppe på ett berg eller mitt i skogen med -55 grader runt omkring sig. Ett realistiskt spel där jägaren ligger kvar på sin plats i flertal timmar, 4 - 5 skott per 3:e timme är rimmligt. Som sagt ett grymmt och nytt spel, mitt i Ryssland mitt i skogen. tack

Vill bara få en sak förtydligad. Vet du att det finns ett sånt här spel eller undrar du om det finns?
Citera
2009-03-03, 23:11
Medlem
Ziltoids avatar
Spelade nyss igenom Mass Effect och tyckte det var otroligt roligt och påminde en del om KOTOR (ettan).
Jag är egentligen ett stort fan av Action RPG spel så länge det inte är allt för linjärt och har en bra story.
Det får gärna ha en skaplig grafik och helst vara Sci-Fi. (mycket skills och möjligheten att customisera grejer är ett stort plus och går före Sci-fi och grafik)

(Spelat:
FF
Mass Effect
KOTOR
Sacred
Fallout 3
Oblivion
Morrowind)

Spamma på med tips på spel jag bör kolla upp.
Startade nyss upp dragonsang men stängde ner det lika snabbt!

Ge mig något kul att fördriva tiden med!
Citera
2009-03-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
World Cup Headers
http://idiot.se/spel/fotboll.html

Samma grundtanke men ännu mer basic, samt att man gjorde mål som i fotboll :P
Citera
2009-03-04, 01:00
Medlem
Angbergs avatar
Vore väldigt tacksam om någon kunde tipsa mig om ett bra online spel. Anledningen till att jag inte bara läser runt och provar en massa är för att jag redan gjort detta :O

Jag spelar just nu WoW och har gjort från och till sedan closed beta releasen. Jag söker då ett relativt nytt online-spel. Det behöver inte vara ett MMO men det skall helst inte vara som counter-strike heller då jag nötte det innan wow.

För att få lite riktlinjer om vad jag spelat och gillat tidigare. COD4, Mirrors edge, Baldur's Gate 1+2 + samtliga tillägg, Icewind dale 1+2, Counter-strike 1.6 + source, Half-Life 1+2, Far Cry, Quake 3 (riktigt länge och på en rättså hög nivå). Detta är då bara några utav de vanligaste spelen som jag gillar i största allmänhet.

Så lite spel som jag har hållit på med och inte vill börja med igen: Final Fantasy 10, Ever-quest 1+2, RF-Online, Runescape, Lotro och lineage 2.

Tack på förhand
Citera
2009-03-04, 03:34
Medlem
KaoseTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angberg
Vore väldigt tacksam om någon kunde tipsa mig om ett bra online spel. Anledningen till att jag inte bara läser runt och provar en massa är för att jag redan gjort detta :O

Jag spelar just nu WoW och har gjort från och till sedan closed beta releasen. Jag söker då ett relativt nytt online-spel. Det behöver inte vara ett MMO men det skall helst inte vara som counter-strike heller då jag nötte det innan wow.

För att få lite riktlinjer om vad jag spelat och gillat tidigare. COD4, Mirrors edge, Baldur's Gate 1+2 + samtliga tillägg, Icewind dale 1+2, Counter-strike 1.6 + source, Half-Life 1+2, Far Cry, Quake 3 (riktigt länge och på en rättså hög nivå). Detta är då bara några utav de vanligaste spelen som jag gillar i största allmänhet.

Så lite spel som jag har hållit på med och inte vill börja med igen: Final Fantasy 10, Ever-quest 1+2, RF-Online, Runescape, Lotro och lineage 2.

Tack på förhand
Testa Quake live. Lite drygt nu när 90% av de som spelar där är newbies, men det filtreras nog senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in