2016-07-09, 20:00
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inbyggd
Nån som känner igen ett svenskt onlinespel där man var/är gladiator? Jag spelade det för ca 10 år sedan.
Det heter/hette något i stil med arenan.se. Alltså inget med gladiator.

Man kunde köpa o sälja vapen o rustningar, bilda klaner mm. Allt var textbaserat.

Arenan.com är det du är ute efter. Spelet (Gladiator II) är nedlagt. Ett Gladiator III har sagts vara under utveckling, och att man stängde ner driften av Gladiator II för att fokusera på utvecklingen av detta, men med tanke på att utvecklarna inte sagt ett ljud på snart ett år tvivlar jag på att det blir något av det. Var själv en del av teamet en gång i tiden, och de har alltid varit ena jävla slöfockar.
Senast redigerad av Korder 2016-07-09 kl. 20:02.
Citera
2016-07-10, 10:12
Medlem
Tack. .se eller .com gör stor skillnad. Men det spelet var det iaf.
Citera
2016-07-17, 03:58
Medlem
pepsi haxs avatar
Söker ett datorspel jag lira på 90 talet där man åkte nå rymdskepp av något slag som hoovra ovanför marken, det var saker som studsa runt och stora teddybjörnar som skutta runt.

Kommer inte ihåg så mycket men har för mig att mtv hade något med spelet och göra.
Citera
2016-07-29, 09:15
Medlem
Söker ett spela jag spelade på rasterna i mellanstadiet.
Ni vet tiden man skyndade sig att äta upp sin lunch för att springa till datorn man hade i klassrummet och hoppas på att den var ledig så man kunde få spela med sina kompisar!
  • - Det var ett Mario-spel där målet var att man skulle hoppa varandra på huvudet.
  • - Spelet var 2D och det rörde sig inte utan var en "fast" bakgrund.
  • - Man spelade multiplayer på samma dator
  • - Alla hade olika tangenter till sin gubbe för att gå höger-vänster och hoppa
  • - Man kunde även förstöra blocks genom att hoppa upp på dom underifrån, men det fungerade inte på alla blocks.
  • - Man kunde även bygga sina egna nivåer och banor.

Är det någon som har spelat detta spelet och vet vad det heter?
Citera
2016-07-29, 23:13
Medlem
hej jag har ett spel i mitt minne som jag spelat när jag var liten typ 9 år sedan. det är det tank spel man är en tank och kör runt och hittar vapen och ska förstöra robotar man kan också hitta en stor missil som man kan skjuta iväg 1 gång sedan måste man hitta en ny. man ska döda alla robotar på en nivå för att åka in i nästa dör till nästa ställe kan någon hjälpa mig
Citera
2016-08-09, 12:29
Medlem
Vad heter spelet där man spelar i FPS-mode i andra världskriget mot tyskar? Honor någonting.

Någon som vet hur många speltitlar det finns och vad den senaste heter?
Citera
2016-08-09, 12:32
Medlem
Scenefags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad heter spelet där man spelar i FPS-mode i andra världskriget mot tyskar? Honor någonting.

Medal of honor?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Medal_of_Honor_(spelserie)
Citera
2016-08-09, 12:33
Medlem
rabbyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Kan det vara Medal of Honor?
Citera
2016-08-11, 21:49
Medlem
Kommer inte på det. Level hade en tidning detta år eller sent förra med en lång lista på spel och de la fram detta som ett av de bästa. Det är typ ett indie-rpg spel som är helt unikt och uppföljaren till en gammal klassiker. Väldigt annorlunda och går emot vad vanliga spel är för något...

Svårt att beskriva. Men ettan är kultförklarat.
Citera
2016-08-11, 23:30
Medlem
scarlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GEEEMONEY
Kommer inte på det. Level hade en tidning detta år eller sent förra med en lång lista på spel och de la fram detta som ett av de bästa. Det är typ ett indie-rpg spel som är helt unikt och uppföljaren till en gammal klassiker. Väldigt annorlunda och går emot vad vanliga spel är för något...

Har du någon som helst aning om vad fan du efterfrågar?
Kan du säga något mer om spelet? Eller föregångaren?
Citera
2016-08-11, 23:56
Medlem
Citat:

Det är inte indie men I am Setsuna skall ju vara i samma anda som bl.a. Chrono Trigger.
Citera
2016-08-12, 00:05
Medlem
Citat:

Stardew Valley?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in