Citat:
Ursprungligen postat av sittkissarn
Jag söker ett Tron-spel som är åtminstone 5-6 år gammalt men förmodligen ännu äldre, troligtvis kring 10 år.
Spelet är väldigt simpelt men har tredimensionell grafik snarlik till den i första filmen från 82. Spelet är 3e person, inte klassisk helikoptervy. Det går endast ut på att möta en eller flera motståndare med s.k Light Cycles från filmen och försöka få motståndaren att åka in i ens "svans", typ som i snake. Har för mig att det inte fanns några fräna menyer eller företagslogotyper utan höll sig väldigt grundläggande. Dock var det typ 5-6 åt sedan jag senast spelade det så mitt minne är lite svagt.
Jag har spelat ett spel som är klart tron-inspirerat, dock har jag för mig att man hade några sorts vapen med, i stil med missiler och några bomber som small av som novor. Man åkte runt på olika motorcyklar (som liknar lightcycles) som man fick välja på innan matcherna, man kunde göra den typiska tron-väggen bakom sig osv.
Tror iofs att det är klart äldre än 5-6 år, kanske 10-15 år nånstans.
Skulle ju kunna vara det, om det inte är något tron spel.
Är ganska säker på att spelet hette death drome, hittar dock ingen gameplayvideo på youtube när jag söker på det så kan ju vara fel.