2011-11-05, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sittkissarn
Jag söker ett Tron-spel som är åtminstone 5-6 år gammalt men förmodligen ännu äldre, troligtvis kring 10 år.
Spelet är väldigt simpelt men har tredimensionell grafik snarlik till den i första filmen från 82. Spelet är 3e person, inte klassisk helikoptervy. Det går endast ut på att möta en eller flera motståndare med s.k Light Cycles från filmen och försöka få motståndaren att åka in i ens "svans", typ som i snake. Har för mig att det inte fanns några fräna menyer eller företagslogotyper utan höll sig väldigt grundläggande. Dock var det typ 5-6 åt sedan jag senast spelade det så mitt minne är lite svagt.

Jag har spelat ett spel som är klart tron-inspirerat, dock har jag för mig att man hade några sorts vapen med, i stil med missiler och några bomber som small av som novor. Man åkte runt på olika motorcyklar (som liknar lightcycles) som man fick välja på innan matcherna, man kunde göra den typiska tron-väggen bakom sig osv.
Tror iofs att det är klart äldre än 5-6 år, kanske 10-15 år nånstans.
Skulle ju kunna vara det, om det inte är något tron spel.
Är ganska säker på att spelet hette death drome, hittar dock ingen gameplayvideo på youtube när jag söker på det så kan ju vara fel.
Citera
2011-11-05, 01:39
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerevarine
Här är en lista på PS3 spel med splitscreen sorterad efter betyg: http://www.co-optimus.com/system.php?id=2&sort=rating&direction=ASC&playerCo mp=%3E%3D&playerNum=2&esrb=%&released=Y&splitscree n=on
Jag skulle nog dock rekommendera Uncharted 3: Drake's Deception som har fått väldigt bra recensioner, video finns här: http://www.youtube.com/watch?v=1WCcA9nXNak Mvh

tack så mycket ! =)
Citera
2011-11-05, 03:16
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Jag har spelat ett spel som är klart tron-inspirerat, dock har jag för mig att man hade några sorts vapen med, i stil med missiler och några bomber som small av som novor. Man åkte runt på olika motorcyklar (som liknar lightcycles) som man fick välja på innan matcherna, man kunde göra den typiska tron-väggen bakom sig osv.
Är ganska säker på att spelet hette death drome, hittar dock ingen gameplayvideo på youtube när jag söker på det så kan ju vara fel.
Faaan!! Känner också igen det där spelet som satan. Lånade det av en polare på bränd skiva runt 2002 någon gång, så nog är det rätt gammalt. Tror inte det hette Death Drome dock, men beskrivningen stämmer till 100%. Ska kolla om min kompis minns det, om jag får tag i han.

Edit: Extreme G-2 tänkte jag på! Nu när jag kollade lite videos på det är jag inte lika säker längre på om det passar in på någon av era beskrivningar, men ta en titt i alla fall.
http://en.wikipedia.org/wiki/Extreme-G_2
http://www.youtube.com/watch?v=1EDcg7oAAZE
Senast redigerad av snikvard 2011-11-05 kl. 03:37.
Citera
2011-11-05, 03:48
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:

Här har du bilder från DeathDrome iaf.
http://www.gamefaqs.com/pc/197073-deathdrome/images/gs_screen-1
Senast redigerad av DelGriffith 2011-11-05 kl. 03:50.
Citera
2011-11-05, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Här har du bilder från DeathDrome iaf.
http://www.gamefaqs.com/pc/197073-deathdrome/images/gs_screen-1

Ser ut att vara det jag tänkte på ja.
Men satan vad minnet spelar en spratt, som jag minns det var det väldigt mycket snyggare
Citera
2011-11-07, 12:22
Medlem
Citat:
Men satan vad minnet spelar en spratt, som jag minns det var det väldigt mycket snyggare

OT: Haha är alltid så för mig, minns spelen som skitsnygga sen när man installerar och ska spela dom igen ser dom förjävliga ut
Citera
2011-11-07, 14:05
Medlem
sittkissarns avatar
Citat:

Tyvärr inte det spelet jag var ute efter. Grafiken är modernare och man hade inga vapen eller något.
Det enda spelet gick ut på var att få motståndaren att åka in i en vägg/sig/dig, precis som de äldsta spelen, inget annat.
Har för mig att det hette "Tron" på min dator och jag har ingen aning varifrån det kom. Inga fina menyer eller alternativ tyder nästan på att det skulle kunna vara amatörutvecklat med ett sånt simpelt koncept.
Citera
2011-11-07, 19:20
Medlem
M40A3s avatar
Yo! Söker något bra äventyrs/fantasy-spel till iPhone. Det får gärna vara något Zelda / FinalFantasy-liknande! Har redan spelat igenom FF1, 2 och 3.

//M40A3
Citera
2011-11-07, 19:30
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M40A3
Yo! Söker något bra äventyrs/fantasy-spel till iPhone. Det får gärna vara något Zelda / FinalFantasy-liknande! Har redan spelat igenom FF1, 2 och 3.

//M40A3

Fel tråd.
Citera
2011-11-07, 19:56
Medlem
M40A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Fel tråd.

Jaså, bytt namn på tråden såg jag nu! Feel free att ta bort mitt förra inlägg modz.
Citera
2011-11-07, 21:44
Medlem
Lobbaaans avatar
Söker ett spel runt -00 där man var en hund tror jag, och hoppade på en jävla massa ballonger. Finns antagligen i någon gammal PC för alla skiva men vet inte vad det heter.
Citera
2011-11-08, 22:18
Medlem
Namn på spel?

Tjena!
För typ 2 år sen spelade jag ett mini-spel på någon sida som typ jesper eller liknande. Spelet är sett ovanifrån och man börjar som en liten "pod" som har 1 vapen, 1 jetmotor och 1 armor (som vapnet och jetmotorn sitter fast på). Spelet går ut på att skjuta ner andra skepp som sedan droppar alla vapen, motorer samt armor som det hade på sig (allt som skeppet använde kunde man ta upp). Sedan kunde man bygga på sitt eget skepp med olika delar. Hur bra de olika sakerna var beroende på vilken färg de hade, tex. grön var det sämsta och lila var hur bra som helst. Blev hur kul som helst när man började komma upp och ha superstora skepp med 30 kanoner och lika många motorer.

Skulle jättegärna vilja veta vad spelet heter då jag hört att det släppts på appstore också.
Tack på förhand, kanske förklarade lite rörigt men det är direkt ifrån minnet så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in