2011-07-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Total war spelen (rekommenderar medieval 2 och rome total war) har ju campaigns som man kan lägga ner relativt mycket tid på och kräver inte mycket av en dator alls såvida du inte vill kontrollera varje strid.

Det har du rätt i, det har jag inte ens tänkt på, tack för tipset!
Citera
2011-07-01, 22:45
Medlem
konstigkonsts avatar
Jag minns för att jag för flera år sedan spelade ett wormsliknande spel där man var en stridsvagn. Det var en applikation man laddade ner, alltså inget flash spel eller dylikt. Kan verkligen inte komma på namnet, men det var ruskigt kul. Några förslag?
Citera
2011-07-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
Jag minns för att jag för flera år sedan spelade ett wormsliknande spel där man var en stridsvagn. Det var en applikation man laddade ner, alltså inget flash spel eller dylikt. Kan verkligen inte komma på namnet, men det var ruskigt kul. Några förslag?
jsg tror du menar tanks
Citera
2011-07-02, 01:01
Medlem
konstigkonsts avatar
Nej. Det var med oldschool feel, i 2D då såklart. Saknar verkligen det spelet
Citera
2011-07-02, 03:50
Medlem
Revelationss avatar
Jag söker ett bra driving simulator spel. Ingen racer alltså eftersom jag tänkte snart skaffa körkort och vill förbereda mig så gott jag kan.
Jag har testat Driving Simulator 2009 (som tråkigt nog stödjer inte min Saitek R400) och BMW M3 Challenge (skoj och tydligen realistiskt men ändå en racer med bara en bana). Jag hittar tyvärr inte Driving Simulator 2011 någonstans.

Nåt annat ni kan rekommendera?
Citera
2011-07-02, 13:20
Medlem
clogzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst

Scorched Earth eller något annat artillerispel kanske... Finns nog hundratals.
Citera
2011-07-02, 15:58
Medlem
Skywallkers avatar
letar efter ett roligt spel man kan fördriva tiden med. Helst ett online spel man kan spela med sina vänner, inte allt för krävande.

Testat wow men det fastna jag inte för direkt. Om något vet ett MMO som inte är som wow kan ni tipsa om det. Rätt casual.

Annars går väl ett online mp bra det med inte för krävande heller.
Citera
2011-07-02, 16:02
Medlem
Revejs avatar
C64, delad skärmbild, man styr en tank i jakt på en flagga? 2 spelare alltså.
Citera
2011-07-02, 16:20
Medlem
clogzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
C64, delad skärmbild, man styr en tank i jakt på en flagga? 2 spelare alltså.

Fire Power.
Citera
2011-07-02, 16:23
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clogz
Fire Power.
Känner inte igen namnet men det verkar vara rätt, tackar!
Citera
2011-07-02, 17:57
Medlem
TicTaxs avatar
Jag skulle vilja ha ett skjutspel där man för en gång skull inte är en amerikan/britt som är i mellanöstern/Ryssland och utför hemliga uppdrag utan där man kanske inte är "den goda".
Eller ett spel där man är med i ett swat-team och utför uppdrag som dom faktiskt brukar göra.
Citera
2011-07-02, 19:35
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visselsnippa
Jag undrar om man kan köpa Zelda: Ocarina of Time till wii via Wii-store (eller vad det heter) när man kopplar sitt wii till internet? Vet att man kan köpa super mario till nintendo 64 där så därför jag undrar om man kan hitta zelda där också?
Ja det kan du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in