2011-02-05, 20:28
Medlem
Tack för tipsen! Ska kolla upp dem
Citera
2011-02-05, 22:36
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskarp88
Vad heter Driver spelet som fanns till ps där man kunde springa ut ur bilen o göra saker? och finns det till pc?
Antingen Driv3r eller Driver Parallel Lines.
Citera
2011-02-06, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .carl
Det enda jag sett från det här spelat är antingen en cut scene eller någon som har gjort en liten filmsnutt baserad på händelser i spelet (är det det som är machinima?), men det verkar vara riktigt häftigt!
Det man ser på den här lilla snutten är en kille som blir slagen inne på en toalett, och sen dras det pistoler till höger och vänster. Vad heter spelet?

Filmsnutten är runt 3:21 in i videon
http://www.youtube.com/watch?v=O9rNQ21c-bg

Splinter Cell Conviction
Citera
2011-02-06, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basen
Söker efter ett urgammalt spel där man bygger upp en nöjespark. För att göra människorna nöjda och göra mer profit så skulle man bygga nöjesattraktioner, hamburgerbarer, toaletter, parker etc. Man tvingades också se till att personalen var nöjd, annars skulle de gå i strejk. Jag spelade spelet 1995 eller något liknande.

Theme Park fanns oxå ju :O

edit: bha såg att ni kommit på det redan :P

Theme Hopital fanns oxå ju, ganska kul det med!
Senast redigerad av Arrowsong 2011-02-06 kl. 03:16.
Citera
2011-02-06, 14:48
Medlem
Jag söker ett äventyrsspel, gärna från medeltiden där man kan samla pengar och köpa vapen och utrustning till sin karraktär. Gärna tredje-person, lång livslängd. Uppdrag ska finnas och en liten freeride hade inte varit fel.
Någon som kan tipsa om något?
Citera
2011-02-06, 16:58
Medlem
SirSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntelaar
Jag söker ett äventyrsspel, gärna från medeltiden där man kan samla pengar och köpa vapen och utrustning till sin karraktär. Gärna tredje-person, lång livslängd. Uppdrag ska finnas och en liten freeride hade inte varit fel.
Någon som kan tipsa om något?

Assassin's Creed 2, Assassin's Creed: Brotherhood och The Elder Scrolls IV: Oblivion.
Citera
2011-02-06, 17:27
Medlem
Jag söker ett/flera FPS spel, gärna lite taktiskt inte bara run and gun aka Call of Duty stil.

Har Red Orchestra, Rainbow Six Vegas 1/2 och BFBC2 jag redan blivit less på.
Citera
2011-02-06, 18:02
Medlem
Amagaahds avatar
Någon som vet ett bra Fighting spel till Ps3?
Lirade Def Jam : Fight for New York till Xbox förr, något i liknande stil hade varit trevligt!
Citera
2011-02-06, 20:38
Medlem
Någon som har tips på produktionslogistiksimulation?
Något i stil med transport tycoon eller liknande

Jag har provat the beer game som är onlinebaserat och riktigt bra men tänkte om det fanns något lite roligare med något mer grafiskt gränssnitt.
Tanken är att jag ska kunna applicera det jag lär mig på riktigt sen.
Citera
2011-02-06, 21:33
Medlem
Cannabias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amagaahd
Någon som vet ett bra Fighting spel till Ps3?
Lirade Def Jam : Fight for New York till Xbox förr, något i liknande stil hade varit trevligt!

UFC 2010
http://www.game.se/acatalog/UFC_2010_PS3_Playstation_3.html

http://www.youtube.com/watch?v=I6vduYscsLw
Citera
2011-02-06, 21:52
Medlem
Söker ett spel som fanns till Playstation 1. Jag minns att man kunde välja antingen en tjej eller en kille att spela som och båda var ninjor. Minns väldigt lite mer än att jag tyckte det var fruktansvärt läskigt när jag var yngre. Man sprang runder i en by i spelet men efter en viss tid så var alla borta alt. döda.

Jag minns även ett tillfälle i spelet då några män står och slår eller liknande på en gubbe med en träspann på huvudet. När man gick dit och snackar med snubben och han tar av sig spannen så ser man hans helt vidriga och deformerade ansikte och det var särskilt detta som bokstavligen skrämde skiten ur mig

Jag vet själv att det inte är Tenchu då det inte var ett smygarspel.
Senast redigerad av Reaggaeprofil 2011-02-06 kl. 21:56.
Citera
2011-02-07, 01:04
Medlem
Jag söker ett spel där man spelar som en magiker, mitt första inttryck när jag körde det var "Wtf, verkar väldigt harry potter stuk på det här..." Men efter att gjort de första små uppdragen fastnade jag.. Minns att man var i en krypt under det första "riktiga" uppdraget, sprang och runt och drog i spakar osv.

Det unika med spelet var att man höll ner musknappen, och sedan tex tröck i följden: W,E,D.. eller S,W.. .Ja, ni fattar. Kombinationerna utlöste olika magier.

När man gick upp i level fick man också välja skills i olika träd, påminnande om diablo, Tex arcane, frost m.m..

Någon som känner igen och vet vad det heter? Tror spelet kom ut 07 eller 08
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in