2009-05-27, 19:56
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lich.queen
Jag hoppas du förstod min sarkasm annars så verkar jag dum

Jag är på din sida, slå mig inte

Prova Active Password Changer
Citera
2009-05-27, 19:58
Medlem
Lich.queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Jag är på din sida, slå mig inte

Förstod det ville bara komma upp i lite fler inlägg så man kan komma in på lite fler forum
Citera
2009-05-27, 20:12
Medlem
calzones avatar
Har du provat:
net user admin *
Citera
2009-05-27, 20:17
Medlem
Lich.queens avatar
Hallå fattar ni inte vinken? Det vore ju fullständigt ologiskt om man på ett eller annat sätt kunde byta adminlösenord från gäst utan att använda sig av någon typ av exploit.
Citera
2009-05-27, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calzone
Har du provat:
net user admin *

Alldeles precis! Nu visade ni verkligen era skillz som säger att det är OMÖJLIGT, silket jävla skitsnack!

Kommer du in på gästkontot öppnar du cmd. Sen skriver du:
net user kontonamn *
Nu kommer det upp att du kan byta lösenord. Glöm inte stjärnan bara!

När man var mindre så tyckte man detta va jätte häftigt så då visa ja ett tiotal kompisar detta på deras datorer.

http://www.youtube.com/watch?v=u1FxmwOS4K4
http://www.google.se/search?hl=sv&q=...S%C3%B6k&meta=

http://rahulhackingarticles.wetpaint...min+from+GUEST

EDIT: Nu när jag ändå är förbannad över hur stor idioti ITS fyllts av så kan jag väll lika gärna skälla på TS också. Sök nästa gång! Denna är soppas simpel att en enkel google sökning hade gett dig svaret direkt!

Här har ni också en exakt film som ovan beskriver:
http://www.youtube.com/watch?v=4qR4neeQKwQ
Senast redigerad av SweCrime 2009-05-27 kl. 20:51. Anledning: Exakt film
Citera
2009-05-27, 20:51
Medlem
Lich.queens avatar
Har inte fungerat på en enda dator jag testade på när jag va i den perioden. Antagligen så var du inloggad som admin när du visade. Dock så gör du mig osäker med dina massa inlägg och väntar nu på att någon riktig windowsnisse kan uttala sig i ämnet
Citera
2009-05-27, 20:54
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Har inte fungerat på en enda dator jag testade på när jag va i den perioden. Antagligen så var du inloggad som admin när du visade. Dock så gör du mig osäker med dina massa inlägg och väntar nu på att någon riktig windowsnisse kan uttala sig i ämnet

SP2/3 har nog detta korrigerat, man lär undra om detta är möjligt vilket skulle betyda att antingen så ska gästkontot ha möjlighet att byta lösenord på konton ( ) eller så har microsoft gjort världens jävla miss och inte fixat det än
Citera
2009-05-27, 20:56
Medlem
Citat:

Okej så bara för att det inte fungerar på just DIN dator (snart kommer det väll mera som det heller inte fungerat för) så är det helt ologiskt att det inte fungerar för någon annan heller?

Du tycker det låter mer logiskt att det skall finnas en exploit som skall vara oupptäckt, Windows kan inte återgärda felet, och det är publik så att alla kan hämta hem den och vips så kan du komma du få fulla admin rättigheter?

Antagligen så använder man CMD eller en LiveCD.

Ophcrack & Backtrack fungerar utmärkt ifall du har fysisk kontakt med datorn.

EDIT: Att uppdateringar (SP2/SP3) kan återgärda felet kan vara fullt möjligt
Senast redigerad av SweCrime 2009-05-27 kl. 20:58. Anledning: Till svampdamp
Citera
2009-05-27, 22:54
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-säk -> Windows

/Mod
Citera
2009-05-27, 23:09
Medlem
cannaBes avatar
Ibland skulle man vilja att det fanns ett test man var tvungen att klara innan man fick posta något i denna delen av forumet.

Blir mörkrädd av en del människor.
Citera
2009-05-28, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Ibland skulle man vilja att det fanns ett test man var tvungen att klara innan man fick posta något i denna delen av forumet.

Blir mörkrädd av en del människor.

Ja det eller att man får tråd-varning ifall man startar en tråd som redan finns. Och ifall man får 3 tråd-varningar så får man en riktig varning.

Detta skulle göra att dessa idioter tänker om innan dom startar ännu en tråd som det redan finns tiotal av.
Citera
2009-05-28, 19:35
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Ja det eller att man får tråd-varning ifall man startar en tråd som redan finns. Och ifall man får 3 tråd-varningar så får man en riktig varning.

Detta skulle göra att dessa idioter tänker om innan dom startar ännu en tråd som det redan finns tiotal av.
Mjo men att folk skapar trådar som redan finns är inte det största problemet enligt mig. Det är värre när folk skriver om saker i trådarna som dom inte har en aning om över huvud taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in