2009-07-29, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Prova nu. Dock är servern nere för tillfället. Håller på och buggtestar nya scripts.

Nu funkar det.
Nickar Qirtero
2009-07-29, 14:54
Medlem
The Crashs avatar
Uppdatering

Spell
Ökade antalet arrows man får med 10 för följande spells: Exevo con pox, exevo con hur, exevo con flam, exevo con grav
Vocation
Manan tickar nu lite snabbare för Druider och Sorcerers.
Monster
Dragons gör mer damage
NPC
Ändrade några små misstag. Stavfel etc.
NPCs finns i Deepcreek

Tror jag behöver till kl 16 sen öppnar jag servern.
2009-07-29, 15:37
Medlem
Heatmasters avatar
Funkar enchanting systemet för vapen?
Tänkte att knights kunde då "slösa/investera" på att enchanta sina vapen för extra dmg.
2009-07-29, 15:47
Medlem
absentiss avatar
Sjukt att jag har missat det här, var helt besatt av OpenTibia år 2005 typ, dock slutat spela för läänge sen. Kanske kommer in någon dag och tittar bara för att det är Flashback, liksom. .
2009-07-29, 16:06
Medlem
The Crashs avatar
Tyvärr hann jag inte med allt. Finns bara potion shop i Deepcreek just nu, men allt annat är ändrat. Har haft mycket annat för mig, men iallafall. Nu startar servern!
2009-07-29, 18:56
Medlem
Fan va kul me flachback OT spelar ju på en ot som är typ som riktiga , lite waste... Om ni behöver hjälp att bygga gör jag gärna lite level 30 hunting places. ge mig programmen så bygger jag (har gjort för)
bra initiativ grabbar
2009-07-29, 19:15
Bannlyst
Jag lirade förut.. var helt själv på servern så det var inte så rockigt
2009-07-29, 22:38
Medlem
Heatmasters avatar
Lootar man inte ens mat i rotworms nu?

Jag tycker lootraten ska vara 2x, sen sänker du raten på dls,hydras osv. då den looten ger för mycket pengar i mina ögon.

Ohoj! En skinkbit!
2009-07-29, 22:43
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heatmaster
Lootar man inte ens mat i rotworms nu?

Jag tycker lootraten ska vara 2x, sen sänker du raten på dls,hydras osv. då den looten ger för mycket pengar i mina ögon.

Ohoj! En skinkbit!
Är looten x2 så blir det för många monster jag behöver ändra och det blir inflation. Det är lättare att arbeta från loot x1. Dessutom är det bara en siffra. Ändrar jag till x2 och arbetar där ifrån så är det samma sak som att jag gör det jag håller på med nu, bara att det krävs mindre arbete.
2009-07-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heatmaster
Funkar enchanting systemet för vapen?
Tänkte att knights kunde då "slösa/investera" på att enchanta sina vapen för extra dmg.
Om ni ska lägga till enchants på vapen så tycker jag att resultatet ska bli högre än innan enchanten, tex Heroic Axe har 44 atack, efter enchant 35 + 10 = 45 atk (exempel). Eftersom det är praktiskt taget helt onödigt att enchanta eftersom atacken blir nästan exakt densamma :/
2009-07-29, 23:40
Medlem
The Crashs avatar
Okej, jag börjar tycka att Sorcerer börjar bli balanserade. Osäker på vad ni tycker.

Iallafall håller på med questen jag lovade i förrgår. Har lagt till ett nytt item som kommer fungera som questitem. Du kommer få 20 000 exp totalt. Questen kommer vara för level 30.
2009-07-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Okej, jag börjar tycka att Sorcerer börjar bli balanserade. Osäker på vad ni tycker.

Iallafall håller på med questen jag lovade i förrgår. Har lagt till ett nytt item som kommer fungera som questitem. Du kommer få 20 000 exp totalt. Questen kommer vara för level 30.

Har du någon tanke om när du ska starta om servern på riktigt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in