Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-30, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
såg nu när jag ställt in hijack på -60db och 0.1 sec att det bara blev en massa små filer när reklamen kom. då har man nästa fråga, hur får man till bra taggar för varje låt så man slipper och sitta och pilla med varje spår, är det möjligt eller ej?

EDIT: ännu en fråga om hijack, när man kopplat den till en app tex. spotify spelar den endast in ljud där ifrån eller kommer den även spela in om jag har på något annat som för väsen?
Du får tagga dom i iTunes. Fast du kan ju ställa in vissa taggar i AHP. Te x. Artist, album, antal spår, år och annat som alla låtar i albumet ska ha.

Om du kopplar den till spotify tar den bara ljud från spotify.
Citera
2009-05-30, 13:10
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Du får tagga dom i iTunes. Fast du kan ju ställa in vissa taggar i AHP. Te x. Artist, album, antal spår, år och annat som alla låtar i albumet ska ha.

Om du kopplar den till spotify tar den bara ljud från spotify.

%tag_artist osv. vill inte fungera. det bästa vore om man kunde få namet på artisten och låt namnet. hur gör man då?
Citera
2009-05-30, 13:48
Medlem
brianmolkos avatar
spara i ogg inte mp3 om du spelar in från spotify
Citera
2009-05-31, 00:51
Bannlyst
Citat:
%tag_artist osv. vill inte fungera. det bästa vore om man kunde få namet på artisten och låt namnet. hur gör man då?
Går inte. Du kan inte för programmera vilka låtar som ska spelas in, det kan ju bli fel, att en låt delas i mitten, eller att reklamen kommer och då får namnet av t ex. Låt nr 5 och då får låt nr 6 låt nr 5's namn etc.
Är lite full så kanske blir lite luddigt, men hoppas du förstår
I vilket fall så blir det enklast och smidigast att göra det manuellt.
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
spara i ogg inte mp3 om du spelar in från spotify
Blir ju en transkod i vilket fall så spelar ingen roll.. iPod/iPhone/iTunes kan endå inte spela .ogg...
Citera
2009-05-31, 01:18
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Går inte. Du kan inte för programmera vilka låtar som ska spelas in, det kan ju bli fel, att en låt delas i mitten, eller att reklamen kommer och då får namnet av t ex. Låt nr 5 och då får låt nr 6 låt nr 5's namn etc.

tror din alcohol påverkade hjärna spelade dig ett spratt när du läste det hela.
det jag menade var att spotify slänger ut vilken artist och låt det är som spelas och det skulle jag även vilja få in till a. hijack så att den registrerar det så slipper jag hålla koll på och räkna hela tiden vilket som är reklam och låt. samt hålla en någorlunda struktur på det hela.
Citera
2009-05-31, 09:17
Bannlyst
Citat:
tror din alcohol påverkade hjärna spelade dig ett spratt när du läste det hela.
det jag menade var att spotify slänger ut vilken artist och låt det är som spelas och det skulle jag även vilja få in till a. hijack så att den registrerar det så slipper jag hålla koll på och räkna hela tiden vilket som är reklam och låt. samt hålla en någorlunda struktur på det hela.
Nja jag tror jag uppfattade det ganska rätt För ända sättet att få den att tagga av sig själv är ju att skriva in i förväg. Det ända som du hämtar från Spotify är ju ljudet, inget annat. Det skulle vara om du hade något program som hämtade vilken låt det var som spelades och la in det i filen, men det finns ju inte just nu och AHP klarar det inte.
Men eftersom Spotify byggt in last.fm-stöd så skulle det ju kanske kunna hämtas därifrån. Är du duktig på att programmera så kan du ju försöka
Citera
2009-05-31, 14:28
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Blir ju en transkod i vilket fall så spelar ingen roll.. iPod/iPhone/iTunes kan endå inte spela .ogg...

okej visste inte det om ipoden ..
Citera
2009-05-31, 16:41
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
okej visste inte det om ipoden ..

om du visste att itunes inte klarade av ogg formatet vore det inte logiskt att det inte funkar med ipod?
Citera
2009-05-31, 18:20
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
om du visste att itunes inte klarade av ogg formatet vore det inte logiskt att det inte funkar med ipod?

jag menade ju alla format och apparater du skrev. använder inte ens iTunes
den kan inte hantera sig FLAC så för mig är den oanvändbar, iofs spelar den sig nog CD men ändå ..
Citera
2009-05-31, 18:24
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
jag menade ju alla format och apparater du skrev. använder inte ens iTunes
den kan inte hantera sig FLAC så för mig är den oanvändbar, iofs spelar den sig nog CD men ändå ..

eftersom du enbart nämnde ipod så antog jag att du visste för de andra prylarna.

ang. FLAC är det rätt onödigt, med rätt inställningar för mp3 så har du lika bra kvalite som FLAC har. och man sparar bra med utrymme. detsamma gäller ogg.
Citera
2009-05-31, 20:16
Bannlyst
Citat:
eftersom du enbart nämnde ipod så antog jag att du visste för de andra prylarna.

ang. FLAC är det rätt onödigt, med rätt inställningar för mp3 så har du lika bra kvalite som FLAC har. och man sparar bra med utrymme. detsamma gäller ogg.
Nja lika bra bitrate är det ju inte. Men men hör ingen skillnad, det är omöjligt. Så därför är FLAC onödigt. Ha låtar som tar fyra gånger så mycket plats är ju verkligen värdelöst.
Citera
2009-06-01, 13:47
Medlem
Om du har Safari o vill tanka hem musik från youtube så börjar du med att öppna den låt som du vill lyssna på, sen så klickar du på cmd+alt+a, du kommer få upp en ruta, leta upp den största filen (vanligtvis en .flv-fil) och klicka på den, du kommer få hem den till "hämtade filer" (eller dylik mapp). Filen i sig kan du lyssna på i vlc, vill du konvertera till mp3 så rekommenderar jag till AudialHub.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in