2022-08-31, 12:08
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Har Ebba jobbat med något innna hon gjorde en karriär i politik?
https://www.byggahus.se/ebba-busch-jag-har-jobbat-som-utomhusmalare-i-fem-sasonger

Utomhusmålare.
Citera
2022-08-31, 12:43
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ebbas politiska framgångskoncept är hennes utseende
och det skulle fungra oavsett vilken partitillhörighet.
Många röstar ju mer efter utseendet än efter politik.

Utseendet är absolut en bidragande faktor, men hon är framför allt retoriskt skicklig.
Citera
2022-08-31, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Utseendet är absolut en bidragande faktor, men hon är framför allt retoriskt skicklig.

Hennes retorik är med en ungdomlig emfas
som vi alla får erfara under vår uppväxttid.
Citera
2022-08-31, 13:52
Medlem
Abelssuns avatar
Ebba verkar inte ha någon kommentar till att ungdomsförbundet tog ner sossarnas valaffischer och tapetserade bron utanför Sagerska huset med valaffischer på Ebba, för att reta Magdalena Andersson. När hon reagerade och blev sur, satte de upp ännu fler.

Verkar vara samma rabiata beteende som Ebba själv har.
Citera
2022-08-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
https://www.byggahus.se/ebba-busch-jag-har-jobbat-som-utomhusmalare-i-fem-sasonger

Utomhusmålare.

En mansdominerade yrke minsann.
Citera
2022-09-01, 05:03
Medlem
picapicans avatar
Såg Ebba i utfrågningen på SVT. Vad obehaglig hon har blivit. Avbryter programledarna hela tiden och har ett sjukt raljant och överlägset sätt. Hon försökte mästra och sätta dem på plats milt sagt, för att inte tala om hennes psykopatblick och hånleende. Svaren verkade inövade och följa ett manus, likt en robot. Skulle inte vilja se Ebba i ett väckelsemöte hos Livets ord. Läskig typ!

Tänk att leva ihop med den häxan om hon inte får som hon vill!
Citera
2022-09-01, 06:37
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ebbas politiska framgångskoncept är hennes utseende
och det skulle fungra oavsett vilken partitillhörighet.
Många röstar ju mer efter utseendet än efter politik.
Och hur vet du det?
Hon är knivskarp i huvet, och hennes politik är verkligen något att ta till sig
Citera
2022-09-01, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Och hur vet du det?
Hon är knivskarp i huvet, och hennes politik är verkligen något att ta till sig

...och dessutom så snygg att det lockar till sig de väljare som inte bryr sig om vad hon säger.
Citera
2022-09-01, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Såg Ebba i utfrågningen på SVT. Vad obehaglig hon har blivit. Avbryter programledarna hela tiden och har ett sjukt raljant och överlägset sätt. Hon försökte mästra och sätta dem på plats milt sagt, för att inte tala om hennes psykopatblick och hånleende. Svaren verkade inövade och följa ett manus, likt en robot. Skulle inte vilja se Ebba i ett väckelsemöte hos Livets ord. Läskig typ!

Jag har funderat på ifall inte det där är en taktik, att hon är aggressiv och hugger på i debatter och intervjuer. Det är ett vinnande koncept just nu runtom i världen. En partiledardebatt utan henne hade varit mellanmjölk.
Citera
2022-09-01, 08:23
Medlem
Jag har gillat Ebba tidigare. Jag gör det inte nu längre! Jag vet inte vad hon tror sig vara! Hon rider på sina höga hästar. Hur kan man vara så odemokratisk som hon är? Hon med sitt lilla pluttparti går till angrepp på ett betydligt större parti och talar om var i ledet de ska stå. Hon har ingen som helst respekt för en fjärdedel av svenska folket! Jag tycker inte sådana här småpartier ska få hålla i taktpinnen.. för det är inte speciellt många av svenska folket som är intresserade av dem!

Jag har röstat på KD i regionen i förtidsvalet men tänker ångra den rösten på valdagen. Det blir SD istället
Senast redigerad av Ajabaja555 2022-09-01 kl. 08:30.
Citera
2022-09-01, 08:44
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican

Vad fan vet DU?
Tur att det finns människor som törs sätta ner foten, inte vela som nå`n jävla Såsse eller miljö och Centerpartist.
Hon behövs verkligen i den största sandlåda Sverige har haft på mannaminne
Citera
2022-09-02, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Vad fan vet DU?
Tur att det finns människor som törs sätta ner foten, inte vela som nå`n jävla Såsse eller miljö och Centerpartist.
Hon behövs verkligen i den största sandlåda Sverige har haft på mannaminne

Ebbas varumärke är hennes utseende
men inte hennes politiska budskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in