Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det jag finner intressant, är hur en sak kan eskalera från att ha varit ett översättningsfel, till att det blir krig mot den statliga radion. Hur i helvete har hon tänkt att hon ska bli minister? Och hur tänkte Doku, när de övertygade Ebba Busch om att de hade ett scoop. Man tar sig för pannan över vad som är viktigt och vad Ebba Busch prioriterar.
Som om det vore OK att kalla en folkmassa för islamister och kriminella, men inte muslimer.
Att ge sig på SR visar att hon inte lyssnar själv på radion. Jag lyssnar alltid på P1 när jag kör bil och för Ebba Busch att reta upp dessa journalister är som att be om att bli mald i ett köttkvarn. Dags att börja kalla, dumbommar för kötthuvuden.
När nu SR felaktigt meddelade på somaliska att ”
KD:s partiledare Ebba anklagar polisen för att de inte dödade många muslimer” så torde det kunna öka hotbilden mot både Ebba Busch och hennes parti.
På var och varannan sida på SR:s hemsida skriver de att "
Grunden i vår journalistik är trovärdighet". Med vilken trovärdighet påstod de att ”
KD:s partiledare Ebba anklagar polisen för att de inte dödade många muslimer”? Blir det trovärdigare för att det skrivs på somaliska? Det hela får det att låta som att Busch vill att polisen ska döda muslimer, och även om jag ogillar KD så tror jag inte för ett ögonblick att Busch och hennes parti önskar se en massa döda muslimer på gatorna i Sverige.
Jag gillar ju mycket av det som sänds i SR:s P1, men jag önskar att de hade hanterat det här bättre, och att de skulle ha bättre koll på sina sändningar på andra språk än svenska.