2010-11-30, 12:44
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Denna gången har nog Torbjörn lyckats överträffa sig själv:

http://www.newsmill.se/artikel/2010/09/29/hatiska-l-gner-sprids-mot-vackra-och-demokratiska-nordkorea

Intressant människa, undrar om han tror på allt han skriver.
det gör han troligen. Han går inte heller att argumentera med. Han anser att han sett den verkliga bilden och att vi andra har en felaktig bild.

Platons grottliknelse är användbar. Han anser att han är en av de få som vart ute i solljuset och sett verkligheten. Vi andra sitter kvar inne i grottan och ser felaktiga skuggbilder. Våra argument är byggda på felaktiga bilder och därför kan de förbises. Hans sätt argumentera bygger på att han vill förmedla den rätta bilden till bakom ljuset förda allmänheten i Väst.
Citera
2011-12-19, 17:56
Medlem
Gothenburgers avatar
Jag råkade höra den här idioten i Studio Ett alldeles nyss. Herregud min skapare. Det finns verkligen kvar sådana människor som honom. Vilket ordbajseri karln håller på med.
Citera
2011-12-19, 19:58
Medlem
dude71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Jag råkade höra den här idioten i Studio Ett alldeles nyss. Herregud min skapare. Det finns verkligen kvar sådana människor som honom. Vilket ordbajseri karln håller på med.
Jag hörde det också, Jag hade ingen aning om att han existerade förrän nu. Helt sinnesjuk. Må han arbeta ihjäl sig i ett av nordkoreas arbetsläger.
Citera
2011-12-19, 20:24
Medlem
Yundais avatar
Tycker att Magnus Utvik gör en ganska bra sammanfattning av läget!

Torbjörn Björkman är från vettet!!
Citera
2011-12-21, 00:47
Medlem
burntfacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger

Här är intervjun för någon som missade den: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=4864983

"Galet" säger jag bara, han verkar inte ha alla hästar i hagen.
Citera
2013-04-01, 09:32
Medlem
Jermuks avatar
Istället för att vara med i nån sekt på kristen basis är han med i en sekt som hyllar Nordkoreas politiska system och dess "Store ledare" oavsett hur bisarrt detta system och denne person är.

Lite som all vänster faktiskt. Sekteristisk.

- Frivillig organisation där medlemskapet förtjänas.
- Medlemskapet är exklusivt och kan fråntas de medlemmar som inte följer gruppnormerna.
- Medlemmarna ser sig som en elit som är i besittning av särskild kunskap.
- Sekten är vanligen i konflikt med sin omgivning.
- Inom sig är sekten vanligen egalitär, det vill säga alla troende är ett prästerskap.
- Sekten är etisk och asketisk, alltså att man har vissa levnadsregler och offrar tid och pengar på sin grupp.
- Slutligen är sekten totalitär, det vill säga kräver totalt engagemang och försöker styra individens liv.

Det är f-nimig mer sunt att vara med i Livits ord än att hylla Nordkoreas politiska system och Den store ledarens ledarskap.
Citera
2013-04-01, 09:46
Medlem
UT64s avatar
Ja, Torbjörn Björkman kanske är en av Sveriges galnaste "politiker".
Han tyckte t.ex. att Sverige kunde ta emot ca. 400 miljoner invandrare.
Inte 400 hundra tusen utan 400 hundra miljoner.........?!?!?
Citera
2013-04-01, 10:59
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/det-finns-otroligt-mycket-hjarta/
Det kanske finns lite annat än det som nordkoreahatare eller nordkoreafantaster har att berätta.
Citera
2013-04-01, 11:09
Medlem
Jermuks avatar
Att den vanlige nordkoreanen är en vänlig själ är det nog ingen som tvivlar på, men så är det ju överallt. Vanligtvis är människor vänliga och hjälpsamma.
Citera
2013-04-01, 12:40
Medlem
UT64s avatar
Här är en bild på mentalfallet:
http://postimg.org/image/501yh2q0b/
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto