2013-01-07, 18:42
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirgittaSpets
Tja,
Kan man lägga upp foto på facebook och göra så det inte går att gilla det eller kommentera det?

Visst kan du det, du kan i princip göra som du vill med all information och bilder.
Citera
2013-01-07, 18:54
Medlem
Hejhej, förut vare så att i det högra hörnet kunde jag se va mina vänner lyssnat på för musik, va för olika slags status de gillat o kommenterat. sen vare så att jag tog bort mitt konto och när ja nu har fb igen så har ja inte längre det dära kvar så jag kan stalka tjejen ja e intresserad av nån som e snäll o vet va felet e.
Citera
2013-01-07, 21:10
Medlem
En fråga. När jag loggat in tidigare på mitt facebookkonto kommer det upp i boxen mina emailadresser där man fyller i sitt/sina emailadress/er. Den här gången kom ytterligare en emailadress upp som jag inte har någon relation med. Hur är detta möjligt? Kan tillägga att efternamnet var svenskt och troligtvis felstavat. Plus att det var en hotmail adress där hotmail stavats hottmail. Har skaffat en ny telefon. Kan det ha något med den att göra?
Citera
2013-01-07, 21:11
Medlem
Hej!

Jag har sökt som en tok för att ta reda på hur jag döljer mina gilla-markeringar för utomstående. Hur gör jag? Jag menar alltså kändisar, företag och sånt som jag tryckt på gilla-knappen.

Blir mkt glad för hjälp

/nyodlarn
Citera
2013-01-07, 21:26
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyodlare
Hej!

Jag har sökt som en tok för att ta reda på hur jag döljer mina gilla-markeringar för utomstående. Hur gör jag? Jag menar alltså kändisar, företag och sånt som jag tryckt på gilla-knappen.

Blir mkt glad för hjälp

/nyodlarn
Gå in på din profil där du ser vilka sidor du gillar. Högst står det redigera och så fort du tryckt på den knappen kan du gå in på varje kategori av det du gillar och bredvid varje finns ett litet pil och när du trycker på det kan du välja "bara ja", "bara vänner" etc.
Citera
2013-01-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blattebrud
Gå in på din profil där du ser vilka sidor du gillar. Högst står det redigera och så fort du tryckt på den knappen kan du gå in på varje kategori av det du gillar och bredvid varje finns ett litet pil och när du trycker på det kan du välja "bara ja", "bara vänner" etc.
Tack så mycket
Citera
2013-01-08, 01:11
Medlem
Hej.

Vet att man kan ställa in så bara vänners vänner kan skicka vänförfrågan. Finns det något jag kan göra för att helt ta bort så ingen kan skicka?
Citera
2013-01-08, 01:25
Medlem
Hej
Har byggt en hemsida (en sån där enkel som en novis som jag) klarar att bygga
Sen har jag en facebooksida där länken till min hemsida fungerar.
Men likeknappen till fb på min hemsida går ej att trycka på.....
Tacksam för råd!
Citera
2013-01-08, 01:56
Medlem
Jag förstår mig inte på detta med hur jag kan skjustera vem som kan se mina inlägg på Facebook.

När jag laddar upp en bild/text så finns det ju en flik med olika val.

Offentlig (jordklotet) Vänner (då är det två personer som står bredvid varandra) vänner utom bekanta (då är det en person och bakom denna står en annan människa som en skugga) Bara jag (med hänglåset) och sedan symbolen som är rund med taggar för anpassade

1/Vad betyder "Vänner utom bekanta"? Jag menar vad är skillnaden mellan vänner och vänner utom bekanta?

Det är en person som raderade mig från hennes vänners lista, ÄNDÅ kan jag se hennes inlägg som hon gör på sin vägg, det kommer upp på mitt nyhetsflöde och då ser jag hennes inställning, då är det TRE personer som står bredvid varandra och det heter vänners vänner.

2/Var hittar jag vänners vänner????

Tack på förhand. Ha,ha,ha fast det har aldrig varit någon jävel som har svarat mig på mina Facebooks inlägg här på flaschback så jag vill inte hoppas på för mycket....
Citera
2013-01-08, 02:39
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljuvsommarnatt
Jag förstår mig inte på detta med hur jag kan skjustera vem som kan se mina inlägg på Facebook.

När jag laddar upp en bild/text så finns det ju en flik med olika val.

Offentlig (jordklotet) Vänner (då är det två personer som står bredvid varandra) vänner utom bekanta (då är det en person och bakom denna står en annan människa som en skugga) Bara jag (med hänglåset) och sedan symbolen som är rund med taggar för anpassade

1/Vad betyder "Vänner utom bekanta"? Jag menar vad är skillnaden mellan vänner och vänner utom bekanta?

Det är en person som raderade mig från hennes vänners lista, ÄNDÅ kan jag se hennes inlägg som hon gör på sin vägg, det kommer upp på mitt nyhetsflöde och då ser jag hennes inställning, då är det TRE personer som står bredvid varandra och det heter vänners vänner.

2/Var hittar jag vänners vänner????

Tack på förhand. Ha,ha,ha fast det har aldrig varit någon jävel som har svarat mig på mina Facebooks inlägg här på flaschback så jag vill inte hoppas på för mycket....

1. Det är första gången jag vet om bekanta.

Det där med att någon blockerat dig och hens inlägg fortfarande hamnar på din sida innebär att du prenumerar på hen (men är inte vänner), annars kan du i så fall se hens inlägg endast och endast om du letar efter hens sida och läser. Om du i det sistnämnda fallet har gemensamma vänner med hen så ser du all hens info som är redigerade " vänners vänner".

2. Förut kunde man gå in på inställningar och redigera vilka som i fortsättningen kunde se ens inlägg, vilket jag hade gjort. Då blev allt jag hade bara vänner automatiskt. Men nu är det antingen något fel på min sida så jag inte längre kan komma åt där på inställningarna eller så är det något nytt. Hur som helst så kan man redigera varje inlägg/bild för sig. Så fort du lagt något på din linje så hittar du ett "huvud" ovaför inlägget/bilden och den trycker du på och väljer hur du vill att det ska synas. Är andra personer med i dina inlägg/bilder så blir det automatiskt så att även dessas vänner kan komma åt innehållet, även om du har det bara för vänner. Det sistnämnda bara om dessa är taggade, men inte om de bara finns med i dina bilder/inlägg.
Citera
2013-01-08, 03:15
Medlem
freedom291s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yaeh
När man använder FB-appen så kan man ju se vilka som är tillgängliga på telefonen (mobilikon + senast aktiv). Min polare visade mig hur det såg ut i hans mobil och då hade det försvunnit på mig, dvs ingen ikon eller senast aktivitet. Det har funnits innan.

Hur får jag tillbaka det?
Jag har fått för mig att facebook väljer ut några som man kan se detta på och några som inte ser något. Är det någon som vet säkert?
Citera
2013-01-08, 03:28
Medlem
BirgittaSpetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blattebrud
Visst kan du det, du kan i princip göra som du vill med all information och bilder.

Ja, men hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in