2012-07-14, 20:14
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maerd
Dina tips fungerade inte för min vän.
Blir nog en systemåterställning för honom...kan vara lika bra det.
Förhoppningsvis blir det ordning på fb efter det.

Fungerade inte för mig heller, och det har inte en systemåterställning gjort heller. Ingen webbläsare fungerar och jag har inaktiverat alla tillägg och jox. Vet inte vad mer jag kan göra? Hela vår familj kan liksom inte vara blockerade där heller.....
Citera
2012-07-14, 20:38
Medlem
Mitt facebook har slutat fungera helt plötsligt. Men det är endast på en av våra datorer. funkar annars på mobilen och de andra datorerna. någon som vet vad felet kan vara?
Citera
2012-07-15, 01:03
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
EDIT: det löste sig
Senast redigerad av Grizzlybjoern 2012-07-15 kl. 01:19.
Citera
2012-07-15, 13:26
Medlem
HeligaMärtas avatar
Kan man visa en "Status" man tidigare har "Dolt från tidslinjen"? har kikat runt men inte hittat nått...
Citera
2012-07-15, 14:47
Medlem
Efraims avatar
När någon lägger upp en bild och "taggar" en att man är med fast inte är med på bilden, så syns inte den händelsen i mobilen.. Går jag däremot in på datorn och tittar på min wall så är händelsen där. Är det någon inställning eller är det vanligt att det blir så?
Citera
2012-07-15, 16:10
Medlem
Eight08s avatar
Någon som vet hur man får bort alla bilder som folk trycker 'gilla' på i händelsevyn? Orkar inte se "LIKE THIS IF U OWN A PAIR OF CONVERSE" eller "LIKE THIS IF YOU LOVE YOUR FATHER".

Alltså: Hur gör man så att Facebook inte visar det som folk trycker gilla på? Allt på en gång, inte enstaka grejer.
Citera
2012-07-15, 20:07
Bannlyst
gällande epostmeddl från facebook

Citat:
Ursprungligen postat av lrtz
Kontoinställningar > Aviseringar

och sen?

jag har gjort så att jag har inget ifyllt och ändå får jag skit på eposten.

Citera
2012-07-15, 21:17
Medlem
Tidigare kunde man om man hade lagt upp ett Evenemang och bjudit in lite folk, skicka ett meddelande till dem som svarat Kanske och dem som ännu inte Svarat alls. Men nu hittar jag inte den funktionen under Evenemanget. Någon som vet hur man gör nuförtiden för att skicka meddelande till folk under Evenemang?
Citera
2012-07-15, 22:53
Medlem
För er som har problem med att nästan aldrig komma in på Facebook:

Byt DNS till google's. Äntligen en fix som fungerar! <3

https://developers.google.com/speed/public-dns/images/using.pdf
Citera
2012-07-16, 01:24
Medlem
Förhållandefråga..

När någon skickar en förhållandeförfrågan till en, och man accepterar, då kommer det ju upp som nyhet så att alla ser det, tex " Anna Larsson har ett förhållande med Per Svensson " ..
Jag vet att man kan ta bort det genom att trycka där till höger om händelsen och det står " Ta bort " eller något liknande, men sist så låg det kvar i hela 3 timmar från att jag tog bort det, det försvann alltså från min logg men tydligen syndes det som nyhet för alla andra vänner..
Hur tusan gör man så att det inte syns som nyhet för andra?
Vill bara att man ska att jag har ett förhållande om man går in i min logg, för att slippa att få tusen frågor som jag fick sist, men ändå ha relationen på Facebook.
Citera
2012-07-16, 02:47
Medlem
ninjabeiruts avatar
Boktips!

Så slipper ni fråga så mycket sen

http://www.bokus.com/bok/9789163609923/kom-igang-med-facebook/
Citera
2012-07-16, 07:45
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cupcakegirl
Förhållandefråga..

När någon skickar en förhållandeförfrågan till en, och man accepterar, då kommer det ju upp som nyhet så att alla ser det, tex " Anna Larsson har ett förhållande med Per Svensson " ..
Jag vet att man kan ta bort det genom att trycka där till höger om händelsen och det står " Ta bort " eller något liknande, men sist så låg det kvar i hela 3 timmar från att jag tog bort det, det försvann alltså från min logg men tydligen syndes det som nyhet för alla andra vänner..
Hur tusan gör man så att det inte syns som nyhet för andra?
Vill bara att man ska att jag har ett förhållande om man går in i min logg, för att slippa att få tusen frågor som jag fick sist, men ändå ha relationen på Facebook.

gå in på din timeline och sedan på aktivitetslogg som är till höger om coverbilden. där går du in på aktuell händelse och väljer att den ska inte visas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in