2011-07-18, 13:47
Medlem
Glebbs avatar
Jag brukar alltid ha "senaste" när jag ska läsa uppdateringar. Men när jag väljer "sidor" kommer det fram information som inte dyker upp på senaste. Hur fan ska jag göra för att få ALLA statusuppdateringar till mig så fort de skrivs? Jag vill inte missa någon info, och skulle något vara överflödigt tar man ju bara bort den skiten.

Hur gör jag för att se allt som skrivs?

EDIT:

Nu löste jag det visst själv. Man trycker på pilen brevid "senaste", till exempel. Sen tar man "redigera inställningar".

Visa inlägg av: "alla dina vänner och sidor".
Senast redigerad av Glebb 2011-07-18 kl. 13:51.
Citera
2011-07-18, 16:18
Medlem
kan någon förklara vad facebook vill åstadkomma med nya chatten? det är ju inte ens en chatt längre.. det störde mig tillräckligt när chatten envisades att skicka alla chattmeddelanden till meddelandenikorgen. Fattar inte varför de har gjort så här, vill man skicka ett meddelande är det ju lätt som fan att trycka skicka meddelande och välja person. Sedan undrar jag varför de tog bort möjligheten att klicka på en persons namn i chattfönstret för att komma till profilen.
Citera
2011-07-18, 17:08
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
kan någon förklara vad facebook vill åstadkomma med nya chatten? det är ju inte ens en chatt längre.. det störde mig tillräckligt när chatten envisades att skicka alla chattmeddelanden till meddelandenikorgen. Fattar inte varför de har gjort så här, vill man skicka ett meddelande är det ju lätt som fan att trycka skicka meddelande och välja person. Sedan undrar jag varför de tog bort möjligheten att klicka på en persons namn i chattfönstret för att komma till profilen.
Nya chatten är (vad jag tror) för att Skype ska integreras i facebook. Och så har de introducerad gruppchatt.
Citera
2011-07-18, 17:31
Medlem
Geetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Nya chatten är (vad jag tror) för att Skype ska integreras i facebook. Och så har de introducerad gruppchatt.
Gruppchatten fanns å andra sidan redan i den gamla chatten (uppdaterades för ca 2-3 veckor sedan vad jag vet), så det borde inte finnas någon anledning att byta ut hela systemet till den nya skitversionen.
Citera
2011-07-18, 18:45
Medlem
bbw-mammans avatar
Hur kommer man igång med videosamtal?

"Videosamtal blir tillgängligt snart" står det för mig. Kan man gå runt detta?
Citera
2011-07-18, 20:30
Medlem
Noetlovskijs avatar
Det här är ju katastrof! Om det är 70 inloggade kan jag alltså bara se ett 30-tal hur jag än gör?
Citera
2011-07-18, 22:23
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Har också läst att det också ska handla lite om att nya chattet belastar mindre på deras databas-system.
Citera
2011-07-18, 22:58
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Någon här frågade tidigare om man kunde uppdatera status via SMS.

Uppe på prov: http://apps.facebook.com/swemobile/

Update: Efter att ha varit uppe på prov ett tag - och halvdrabbats av taskig täckning hos operatör, så är sidan nu förbättrad (uppdaterad källkod)... och operatören har bytts ut mot en som håller måttet. Hittills har allt fungerat bra!
Citera
2011-07-19, 10:18
Medlem
Hur scrollar man bland sina vänner i chat-listan?
Citera
2011-07-19, 12:06
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humannature
Hur scrollar man bland sina vänner i chat-listan?

går nog inte längre i den "nya" skit chatten.. jag använder mig av en extra flik tillsvidare https://www.facebook.com/presence/popout.php
Citera
2011-07-19, 23:51
Medlem
Sopgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlntd
går nog inte längre i den "nya" skit chatten.. jag använder mig av en extra flik tillsvidare https://www.facebook.com/presence/popout.php

Får inte upp några vänner alls när jag kör den länken? Står "Laddar" i vänlistan hela tiden. Hur får du igång det?

Också otroligt trött på skit-chatten, kommer ju aldrig orka leta upp nån som ev kan vara inne.

EDIT: Var inget, behövde logga in på vanliga facebook-fliken bara.
Senast redigerad av Sopgubbe 2011-07-19 kl. 23:54.
Citera
2011-07-20, 00:25
Medlem
carlinhos avatar
Ni vet, om man trycker på "krysset" inne på sin profil (på nya vänner/sina kommentarer etc.) och sedan väljer "dölj alla/allt", så försvinner ju givetvis de kategorierna från ens profil. Men grejen är den att nu vill jag ha tillbaka det som vanligt igen, men det är helt omöjligt att hitta.

Någon som förstår vad jag menar, och har lösningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in