2008-12-13, 07:34
Medlem
ALessonLearneds avatar
Tagade bilder på Facebook

Går det på nått sätt att söka på en person man inte är vän med och se alla bilder personen är tagad på??
Citera
2008-12-13, 08:28
Awaiting Email Confirmation
roflarirls avatar
Jag tror att man bara indirekt kan ta sig till icke vänners fotoalbum.

Tex.. Om en vän till dig är tagad i någon bild. Då kan du ju trycka på albumets namn och därifrån kolla på resterande bilder.

Hoppas du förstod... Annars vet jag inte.
Citera
2008-12-13, 12:47
Medlem
ALessonLearneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflarirl
Jag tror att man bara indirekt kan ta sig till icke vänners fotoalbum.

Tex.. Om en vän till dig är tagad i någon bild. Då kan du ju trycka på albumets namn och därifrån kolla på resterande bilder.

Hoppas du förstod... Annars vet jag inte.

jo jag fattade.. men det är ju svårt å veta vilket album hon kan va med i
Citera
2008-12-13, 15:41
Medlem
Dr Snoozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALessonLearned
jo jag fattade.. men det är ju svårt å veta vilket album hon kan va med i
Ska du stalka henne?
Citera
2008-12-13, 20:09
Medlem
ALessonLearneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Snooze
Ska du stalka henne?
Stalking har så otrevlig klang.. jag vill lära känna henne lite innan vi ska träffas på söndag..
Citera
2008-12-14, 10:48
Medlem
Methones avatar
Den officiella tråden för Facebook för support / frågor

Ärligt talat börjar undra om det inte är något virus eller skit. Får löjliga grejer som att "[namn] threw a snowball at you!" eller nån provocerande frågesport om en själv som "någon annan" startat.

Börjat bli lite skeptiskt till skiten, är det facebook själva som "lurar" folk genom att i en annans namn "kasta snöboll"... eller något löjligt irriterande så man känner sig tvungen att svara på det. Nästan så man blir spammad av dessa saker.

Någon som har en aning om vad det handlar om?
Citera
2008-12-14, 10:53
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Ärligt talat börjar undra om det inte är något virus eller skit. Får löjliga grejer som att "[namn] threw a snowball at you!" eller nån provocerande frågesport om en själv som "någon annan" startat.

Börjat bli lite skeptiskt till skiten, är det facebook själva som "lurar" folk genom att i en annans namn "kasta snöboll"... eller något löjligt irriterande så man känner sig tvungen att svara på det. Nästan så man blir spammad av dessa saker.

Genom att någon "kastar en snöboll" på dig så skall du tolka det som en invite att använda applikationen och kasta en snöboll tillbaka. Användaren som kastade en snöboll fick i sig en snöboll kastad på sig och ville kasta tillbaka. När denna användare bestämde sig för att kasta tillbaka accepterade han användaravtalet för den applikationen och då har det ibland hänt att applikationen kastar en snöboll på hela användarens vänner-lista.

Därav "spammandet".
Citera
2008-12-14, 11:40
Medlem
Stolta dom måste vara som får uppdraget att programmera något så fruktansvärt viktigt.
Citera
2008-12-14, 12:07
Medlem
H.E.L.s avatar
en massa sån skit hela tiden. Nu är det nån dynga att en person har sagt nåt "personligt" om dig. Sen fungerar inte skiten heller.
Citera
2008-12-14, 14:42
Medlem
Doftgrans avatar
Hur pass nogrant kollar facebook alla applikationer igentligen... Kan det finnas skadlig kod tex massa javascript som fuckar upp datorn med massa trojaner? Någon som har lite kunskap angående att göra en egen applikation?
Citera
2008-12-14, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doftgran
Hur pass nogrant kollar facebook alla applikationer igentligen... Kan det finnas skadlig kod tex massa javascript som fuckar upp datorn med massa trojaner? Någon som har lite kunskap angående att göra en egen applikation?

Finns absolut...

Koobface är ett bra "virus" som sprids igenom Facebook och MySpace.. kommer för det mästa som en invite som vill att du ser på en video som självklart inte ligger på facebook vilket användaren inte tänker på :-)
Citera
2008-12-14, 16:15
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone

det går att välja bort notifikationer från dessa appz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in