2019-08-02, 20:38
Medlem
Det är så synd att det inte finns någon "genväg" att komma igenom alla blockerade facebooks man gör. Jag vill skapa nya facebooks, men efter ha skapat en del så blir det "block checkpoint". Finns det verkligen inga sätt att komma "igenom" det?

- Kan inte använda mitt nummer (använt det för många gånger).
Citera
2019-08-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypersombaraden
Det är så synd att det inte finns någon "genväg" att komma igenom alla blockerade facebooks man gör. Jag vill skapa nya facebooks, men efter ha skapat en del så blir det "block checkpoint". Finns det verkligen inga sätt att komma "igenom" det?

- Kan inte använda mitt nummer (använt det för många gånger).

Förstår inte heller varför inte det bara går att ändra IP? Har köpta verisionen av NordVPN tex.
Citera
2019-08-05, 19:50
Avslutad
Värsta i Facebook man kan göra om man har lösenord?

Jag är inte hemma i Facebook. Har använt det väldigt lite. Jag har en fråga till er som vet. Vad kan folk ställa till med för fanskap för andra om dom har ens lösenord till Facebook? Endast lösenordet, dock inte sim-kort och liknande. Kan någon radera alla ens vänner och kontot oåterkalleligt?

Vad är det värsta man kan göra i någons Facebook om man har lösenord? Kan någon vara inloggad samtidigt som jag utan att jag märker det om personen har mitt lösenord?
Citera
2019-08-05, 20:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockefredde
Jag är inte hemma i Facebook. Har använt det väldigt lite. Jag har en fråga till er som vet. Vad kan folk ställa till med för fanskap för andra om dom har ens lösenord till Facebook? Endast lösenordet, dock inte sim-kort och liknande. Kan någon radera alla ens vänner och kontot oåterkalleligt?

Vad är det värsta man kan göra i någons Facebook om man har lösenord? Kan någon vara inloggad samtidigt som jag utan att jag märker det om personen har mitt lösenord?

Det behövs bara lösenord för att göra allting - inget annat. Så om en person har ditt lösenord, så kan han ställa till hur mycket elände som helst. Läsa igenom alla dina mess och statusuppdateringar med tillhörande kommentarer med begränsad målgrupp, göra idiotiska statusuppdateringar, publicera olämpliga foton och videor, avvänna eller rentav blocka dina vänner, skicka pinsamma mess till din crush, din svärmor eller din chef... och JA han kan också sätta igång processen att avsluta ditt konto (även om det tar några dagar innan allting är oåterkalleligen borta).

Om någon har ditt lösenord, så ska du självklart BYTA lösenord på en gång. Vad väntar du på? Det bör man göra då och då, vare sig man har en misstanke eller inte.

Din andra fråga kan jag inte svara på.
Citera
2019-08-06, 13:52
Medlem
Jag har under flera veckor nu haft problem med notiserna i min app på iPhone. Jag klickar på en notiser, t ex ”xx har kommenterat ett inlägg du följer” och kommer 95 gånger av 100 bara till startsidan för den aktuella gruppen. Inlägget som först visas där är inte alltid relevant till notisen jag klickat på. Har startat om telefonen, den har korrekt programvara och appen har jag uppdaterat tre gånger utan bättring. Nån som haft samma problem och lyckats lösa det?
Tack på förhand!
Citera
2019-08-10, 07:47
Medlem
Är delaktig i olika evenemang på facebook. Undrar om det går ställa in att man får notis/meddelande så fort något skrivs eller postas i event man är med i eller går det endast om man kommer/intresserad?
Senast redigerad av jonhh 2019-08-10 kl. 07:49.
Citera
2019-08-13, 11:29
Medlem
Jag har fått någon form av "porrvirus" där så fort jag delar någonting är det 3-4 amerikanska tjejer (säkert bottar) som kommenterar en smiley. Uppenbart porrvirus och jag undrar hur jag får bukt med det?
Citera
2019-08-14, 15:07
Medlem
Varför fixar inte Facebook så man kan se vem som har tagit bort en som vän?

Det är väl en förfrågan som har varit länge hos de, så varför är det ingenting som fixas? Har de någon form av policy eller något liknade där sådant skall få ske anonymt?
Citera
2019-08-19, 03:24
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Har en fundering. Det gäller Blockering alternativt ta bort konto... Alltså inte mitt egna utan att någon annan gör det. Kan man se skillnad osv?

Person A Addar mig på facebook.
Efter kort tids bläddrande bland bilder inser jag att person A har flera gamla konton. (Man klickar runt och ser att vänner har vänner med samma bilder.. Fast andra namn)
Ett av dessa verkar aktiv. Plus det kontot som person A addat mig på.
Person A berättade att hon hade skapat ett nytt då hon inte kunde logga in på sin gamla. Detta utan att jag frågat om det.

Det nya kontot används mest och det står till och med på sidan att hon har gjort denna just för att rensa bort massa folk hon inte känner osv. Och massa döda konton i vänlista osv.
Efter ca en månad så kan jag inte längre se det "gamla kontot". Som vid denna tidpunkt börjat användas mer än det nya. Jag har aldrig nämnt för person A att jag vet om detta. Person A har lagt upp bilder från mitt hem på sitt "gamla" konto (som jag inte vet om, i hennes värld) och allt verkar frid och fröjd. Är bara in ibland för att kika bilder osv... Jag har suttit bredvid person A när hon varit inne på sin gamla facebook. Men låssas om att jag inte ser det.

Men som sagt, helt plötsligt kan jag inte se sidan med mitt vanliga Facebook konto. Sättet jag såg sidan på första gången var genom en vän till henne som bara hade 12 vänner. När jag sedan skulle kolla om jag skrivit fel namn så går jag in på denna vän och det står fortfarande 12 vänner men bara 11 är synliga... Tänker "vad i helvete är det frågan om". Skapar ett fejkkonto och jodå... Mycket riktigt.. Går in på samma vän och det är 12 vänner och det är 12 synliga. Då inser jag att jag måste vara blockad?

Tiden går och till slut så sker det saker som gör att jag måste konfrontera om detta. Det blir bara kaos av allt och personen fattar inte alls vad jag pratar om. Spelar oförstående och dum, typ. (Vi talar inte samma modersmål) Min vi drar ett streck över det... Tiden går ytterligare. Jag är in och kollar på sidan. Inte mycket aktivitet och rätt så hårde sekretessinställningar mot icke vänner. Sen ikväll så poff! Den var borta igen... på mitt fejkkonto som hon inte vet vad det heter. Samma procedur, ser att vännen har 12 vänner, men jag kan bara se 11 stycken. Precis som med mitt standardkonto. Skapar ytterligare ett konto... Och detta kan inte heller se henne.

Så, frågan är... Blir mitt IP blockat eller vad är det? Jag har fått för mig att om man tar bort sitt konto så räknas det väl inte in i antalet vänner? Men hur f-n kunde hon hitta mitt fejkkonto och blocka det? Eller har hon tagit bort sitt konto? Eller finns det någon sekretess som gör att man blir helt och hållet osynlig för alla utom sina vänner?
Om IP blir blockat när man blockar någon skulle jag ju inte sett henne med mitt första fejkkonto (fram tills idag)?
Finner det helt orimligt att en så egocentrisk människa med så sjukt mycket bilder och vänner bara skulle radera sitt konto. Köper inte det... Så, någon som kan klargöra för mig hur detta har skett? Ursäkta lång text, ville bara förklara situationen.
Citera
2019-08-19, 04:28
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Tillägg till mitt inlägg ovan... Kunde inte redigera. Men jag läste i denna tråd att om man kollar på en Händelse så kan personen se detta? Det kan ju förklara att min fejkprofil blev blockad. Men som sagt, jag gjorde ju en ny igen och den är också blockad?

EDIT: Glömde... När jag skapade min senaste FB profil nu ikväll så använde jag VPN. Har en IP i England eller nåt. Så jag fattar inte hur mitt nya konto blivit "autoblockat" sådär...
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2019-08-19 kl. 04:33.
Citera
2019-08-19, 07:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonhh
Är delaktig i olika evenemang på facebook. Undrar om det går ställa in att man får notis/meddelande så fort något skrivs eller postas i event man är med i eller går det endast om man kommer/intresserad?

Går det inte att "följa" sidan, då? Det brukar finnas en sådan funktion på "grupper" och "sidor" (och en mindre andel privatpersoner).
Citera
2019-08-19, 07:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Varför fixar inte Facebook så man kan se vem som har tagit bort en som vän?

Det är väl en förfrågan som har varit länge hos de, så varför är det ingenting som fixas? Har de någon form av policy eller något liknade där sådant skall få ske anonymt?

Jag tycker att det är bra att folk inte får meddelande om det. Det skulle bara kännas otrevligt att få ett sådant meddelande.

Om du går igenom din vänlista, så ser du ju vilka som har försvunnit. Om du inte minns att du har haft en viss vän, och inte saknar honom eller henne, så var det kanske ingen förlust att h*n tog bort dig som vän? Men om detta är väldigt viktigt för dig, så kan du kopiera hela vänlistan och spara i Word, och sedan räkna och jämföra med jämna mellanrum...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in