Citat:
Ursprungligen postat av
Tjockefredde
Jag är inte hemma i Facebook. Har använt det väldigt lite. Jag har en fråga till er som vet. Vad kan folk ställa till med för fanskap för andra om dom har ens lösenord till Facebook? Endast lösenordet, dock inte sim-kort och liknande. Kan någon radera alla ens vänner och kontot oåterkalleligt?
Vad är det värsta man kan göra i någons Facebook om man har lösenord? Kan någon vara inloggad samtidigt som jag utan att jag märker det om personen har mitt lösenord?
Det behövs bara lösenord för att göra allting - inget annat. Så om en person har ditt lösenord, så kan han ställa till hur mycket elände som helst. Läsa igenom alla dina mess och statusuppdateringar med tillhörande kommentarer med begränsad målgrupp, göra idiotiska statusuppdateringar, publicera olämpliga foton och videor, avvänna eller rentav blocka dina vänner, skicka pinsamma mess till din crush, din svärmor eller din chef... och JA han kan också sätta igång processen att avsluta ditt konto (även om det tar några dagar innan allting är oåterkalleligen borta).
Om någon har ditt lösenord, så ska du självklart BYTA lösenord på en gång. Vad väntar du på? Det bör man göra då och då, vare sig man har en misstanke eller inte.
Din andra fråga kan jag inte svara på.