2019-06-20, 22:22
Medlem
Ganonitos avatar
Någon som har en aning om varför jag helt plötsligt inte kan se innehållet i någon grupp jag är medlem i? Ser bara ut såhär.

http://oi63.tinypic.com/2untv0k.jpg
Citera
2019-06-21, 18:27
Medlem
WhaleMales avatar
Slippa friend-requests från fake porrprofiler på facebook, hur?

Hej!

Börjar bli trött på att dagligen få friendrequests från porrsidor på facebook.
Man kan ju göra så att ingen kan skicka request till mig, men det verkar inte så kul.
Knasiga profiler är det alltid som skickar också. Alltid någon snygg tjej på profilbilden och sedan inne i profilen är det typ en massa bilder på någon snorunge med skateboard eller nått och en massa random grejer.
Är detta AI eller riktiga personer som gör profilerna.

Kan man blocka requestsen på något sätt?

Här om dagen var det tom. en sådan profil som gjorde en kommentar på en av mina offentliga bilder.
Blev tokstressad av detta. Pinsamt ju.
Citera
2019-06-21, 18:59
Medlem
Sooks avatar
Gör så att endast vänner kan kommentera och lägg bara till folk du känner, problem solved.
Citera
2019-06-21, 19:25
Medlem
321js avatar
https://www.facebook.com/help/273948399619967/?helpref=hc_fnav
Citera
2019-06-27, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
så va det för mig för 2 dagar sen. efter det så blev "mitt konto avstängt helt och hållet" fast jag skickade in bild på mig.

Nu har jag skickat in min id-handling via formulär så dom kan se så min profil förnamn/efternamn när jag är född, att det står samma på min id-handling. vilket är det enda jag kan göra om jag vill få tillbaka mitt konto.. men allt bara tar tid hela tiden... känns som att "kontot aldrig kommer upp"

Börjar bli lite smått irriterande eftersom det har pågått i 2 jävla dagar utan resultat..
snart inne på 3 dagen..

Det har hänt mig 6 gånger på lite mer än en vecka nu. Men för mig har de godkänt bilden så att jag har kunnat använda kontot högst 10 minuter och sedan upprepas det om misstänkt aktivitet. Och jag måste skicka in en bild igen. Vet inte vad jag kan göra åt det eller hur länge det här ska fortsätta. Någon som vet vad man kan göra i det här läget?
Citera
2019-06-29, 02:36
Medlem
Någon som vet om man kan få tillbaka sitt gamla konto på ett kanske lite mindre hederligt sätt än att behöva ringa upp kärringen som har mitt gamla telefonnummer? Mejlen är blockad pga spamlänkar sen jag var typ 11 år.
Citera
2019-07-03, 12:06
Medlem
Spyrrans avatar
Hur får man bort ”page suggestions”? Får upp notiser om det dagligen, och det är på engelska också. Kollat bland inställningarna, men har hittills inte hittat något. Blir galen på sådana sidförslag.
Citera
2019-07-03, 20:06
Medlem
Ganonitos avatar
Verkar vara stora problem med Facebook idag. Bilderna laddas inte.
Citera
2019-07-03, 21:12
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Verkar vara stora problem med Facebook idag. Bilderna laddas inte.
Även på instagram och Messenger etc så vad händer?
http://svt.se/nyheter/utrikes/stora-storningar-i-populara-appar
Senast redigerad av Drapåtrissor 2019-07-03 kl. 21:21.
Citera
2019-07-04, 08:15
Medlem
Merwinnas avatar
Kollar på ett Facebook-inlägg (ej mitt eget). Det står "1 kommentar", men det finns ingen kommentar. Det kommer inte fram någon när man klickar. Men i stället, när man för muspekaren över texten "1 kommentar", så kommer det upp något som ser ut som en helsvart, rektangulär pratbubbla. Vad betyder det? Att Facebook tagit bort kommentaren, eller att ägaren av sidan gjort det, eller..?
Citera
2019-07-04, 18:00
Medlem
Hejt
Jag har blivit hackad på fb. Det började med att någon/bot lade ut ett fejkat säljinlägg i mitt namn i princip alla grupper jag var med i och även på min egen profilsida.

Efter att ha bytt lösenord och lagt in tvåstegsverifiering fick jag manuellt gå in och radera alla inlägg. Det var ganska tidsödande och mitt i den processen dök det upp meddelande från FB att jag blivit utslängd från grupper pga otillåtna inlägg. "Det här inlägget bryter mot våra communityregler" Begär granskning eller skydda kontot". Jag valde skydda konto och fick gå igenom samma procedur gång på gång... Jag blev tillfälligt blockad i vissa grupper.

Efter några dagar lugnade detta dock ner sig och mitt konto verkade normalt igen. Då plötsligt har jag blivit hackad igen och nu kommer jag inte in alls på mitt konto. Får upp en ruta där Facebook skrivit:
"NN, we har nyligen upptäckt ovanlig aktivitet på ditt konto, så vi har logga ut dig.
Det kan finnas många anledningar till detta, men några vanliga exempel inkluderar att snabbt lägga till många vänner eller lämna samma kommentar på flera inlägg.
För att säkerställa att ditt konto är säkert måste vi bekräfta din identitet innan du kan använda Facebook igen
".
Första meningen är väldigt suspekt med orden we och logga.

Sen ombeds man att
"Ladda upp ett foto på dig själv
För att logga in på facebook igen måste du ladda upp ett foto som tydligt visar ditt ansikte. Se till att fotot är väl upplyst och inte är suddigt. Inkludera inte någon annan person i fotot.
Vi använder det här fotot så att vi kan kontrollera att kontot tillhör dig. Vi tar bort fotot när vi är klara och det kommer aldrig att visas i din profil
".

Jag lade upp ett foto jag haft som profilbild tidigare, men ju mer jag funderar så undrar jag om detta är fejk. Det är inte likt Facebook att uttrycka sig såhär riktigt? Eller har jag fel?
Efter uppladdningen fick jag detta meddelande:

"Du kan inte använda Facebook just nu
Vi granskar fotot du skickade till oss 03 juli. Vi är måna om din säkerhet, fram till dess kan du inte använda Facebook
".

Hela min profil är borta på Facebook, alla kommentarer, inlägg, taggningar - öht, när jag söker på mitt namn som är ganska ovanligt så finns jag inte alls. Kan nån helt enkelt gått in och raderat mig, eller är detta verkligen en säkerhetsåtgärd från Facebook.
Isåfall, hur lång tid tar det och varför får jag inga mail från Facebook om detta?
Citera
2019-07-04, 20:46
Medlem
Hej Flashback. Jag vet inte om jag har vänt mig i rätt forum, men det är så här att jag har blivit utleåst från mitt Facebook konto. Jag delade en länk på mitt personliga konto och efter det så fick jag detta meddelande:

"Ditt konto har spärrats tillfälligt
Misstänkt aktivitet har upptäckts på ditt Facebook-konto. Ditt konto har därför tillfälligt låsts som en säkerhetsåtgärd. Kontot kan ha missbrukats efter att du angett ditt lösenord på en webbplats som utformats till att se ut som Facebook. Den här typen av angrepp kallas för nätfiske (phishing). Läs mer i hjälpcentret. I de följande stegen går vi igenom en säkerhetskontroll som hjälper dig att skydda kontot och gör att du kan logga in igen.

Problemet är att när jag försöker via min dator eller mobil så kan jag inte trycka på fortsätt. När jag sedan sätter på VPN så kommer jag till två alternativ: Bekräfta via ett sms som jag skall få skickat till mig eller identifiera mina vänner, jag får varken ett sms till mitt nummer. Det bara laddar, och sen sedan stannar. Jag identifierar mina vänner så sker samma sak. När jag blir uppringd av deras automatiska service med koden så händer exakt samma grej, det bara laddar och stannar. Jag är desperat då jag driver många sidor som jag måste ha, jag var den enda adminstratören där. Tror ni att de har satt någon typ av block på IP nummer eller på mitt konto i sig?

Kan ni hjälpa mig luska fram Facebook kontakt nummer i Sverige eller till de som är chefer i Sverige?

https://ibb.co/yRNnL8s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in