2003-11-08, 19:20
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
Nej, han slickar ju uppåt...

*Suck*

Om ni lade ner hälften så mycket energi och tankekraft på att debattera här på forumet som ni gör med att vara dagisbarn.....
2003-11-08, 19:23
Medlem
moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Han riskerar knappast en varning

Jo det gör han!
Många gör ibland som honom, mig inkluderat att posta en liten "kommentar"
Jag ser inget fel med det om det ej är för att provocera

Admin har själv sagt att tramsposts leder till varning
Detta var en sk. tramspost, medför inget till diskussionen
Att han sedan har få posts är bara tills hans nackdel

Ser du problematiken nu?

EDIT: skrev få posts... LOL han har jättemånga=admin tar honom mer allvarligt
2003-11-08, 19:27
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole
Jo det gör han!
Många gör ibland som honom, mig inkluderat att posta en liten "kommentar"
Jag ser inget fel med det om det ej är för att provocera

Admin har själv sagt att tramsposts leder till varning
Detta var en sk. tramspost, medför inget till diskussionen
Att han sedan har få posts är bara tills hans nackdel

Ser du problematiken nu?

EDIT: skrev få posts... LOL han har jättemånga=admin tar honom mer allvarligt

Brukar själv posta små kommentarer, men det han skrev avvek inte riktigt från ämnet, så enligt mig är det ingen tramspost.
2003-11-08, 19:28
Medlem
Caves avatar
Hmm...tyckte bara att vi kunde få ett roligare tema på forumet igenom att införa lite passande symboler osv. Med tanke på att det enligt min åsikt systemet fungerar för tillfället. Bifogade ju konstruktiv kritik också

Säger inte att systemet är dåligt eller så, bara att vi kunde införa lite mer passande dekoration och titlar.
2003-11-08, 19:34
Bannlyst
Citat:
Been there done that, som alla samhällen både på internet och IRL måste man utvecklas, den gammla metoden fungerade inte. Pga anvädare som inte kan uppföra sig (Spam, Masspost, Personangrepp, Hot osv.) måste man ha moderatorer,

Frihet kommer under ansvar och det ansvaret har några inte tagit, för att forumet ska ha ett bra debbatklimat och seriösa forumanvändare ska slippa få sina post sönderpostade med en massa skit renutsagt så måste man vidta några åtgärder.

Återigen, på FB's forum är det tillåtet att dikutera allt emellan himmel och jord, lagligt och det som är lite mer i gråzonen. Men det är inte tillåtet att bryta mot de enkla reglerna som måste finnas, det måste ni acceptera.

Reglerna och moderatorerna finns för er skull.

Men nog har väl situationen ändrats betydligt bara under de senaste veckorna? Personligen tycker jag att alla borde ta ett steg tillbaka och räkna till tio innan de gör något förhastat, som att ge någon en varning. Ingen kan väl ha undgått att märka den markanta skillnad i stämningen här på forumet?
2003-11-08, 19:38
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Men nog har väl situationen ändrats betydligt bara under de senaste veckorna? Personligen tycker jag att alla borde ta ett steg tillbaka och räkna till tio innan de gör något förhastat, som att ge någon en varning. Ingen kan väl ha undgått att märka den markanta skillnad i stämningen här på forumet?

Kan inte annat än att hålla med, situationen har nästan blivit en höna av den fjäder som var där från början, allt detta pga några få som verkar få sitt dagsbehov av nöje genom att ifrågasätta varje post i svarta listan även om de egentligen inte är insatta,

Som jag ser det har vi allihopa spelat upp varandra, jag håller med dig, det är dags att ta en paus, andas ut, in och se på detta som något som har varit, satsa på framtiden.
2003-11-08, 19:41
Medlem
moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg

Precis!
Håller med dig
Tyvär har negativitet MYCKET lättare för att sprida sig än allt som är positivt
Människan verkar ha mycket lättare för att kritisera än att berömma
Hoppas detta lägger sig o allt blir "normalt" igen
2003-11-08, 20:12
Administrator
admins avatar
Cave, Germania är nu avstängda i 48 timmar.
Lägg ner det där larvet, och sluta leka martyrer.
Hålla på tramsa som några 12-åringar.
Hur gamla är ni?
Nåväl, er blockering försvinner om 48 timmar, och då kan ni ju själva avgöra om ni anser att ni håller måttet här eller inte.
Är det lipsills-beteendet som kommer så raderar jag er direkt.
Bara så att ni vet.

admin
2003-11-09, 00:29
Bannlyst
Sluta lek polis, fjant.
2003-11-09, 00:41
Medlem
Dietymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Cave, Germania är nu avstängda i 48 timmar.
Lägg ner det där larvet, och sluta leka martyrer.
Hålla på tramsa som några 12-åringar.
Hur gamla är ni?
Nåväl, er blockering försvinner om 48 timmar, och då kan ni ju själva avgöra om ni anser att ni håller måttet här eller inte.
Är det lipsills-beteendet som kommer så raderar jag er direkt.
Bara så att ni vet.

admin

Att cave tramsade och att han fick 48 timmars avstängning köper jag, men i Germanias fall köper jag det inte. Germania var av den åsikten att en användare inte skulle bli varnad eller liknande pga att han tramsade mot en person som var "emot" admin. Att Admin varnar Germania för den åsikten och inte varnar den som Germania sa inte skulle varnas är ju att gå i fällan- i klarspråk, på inget annat sätt skulle du i princip kunnat förstärkt germanias åsikt mer och för övrigt få fler att tro att Germania har rätt.
2003-11-09, 03:16
Medlem
Citat:
Kan inte annat än att hålla med, situationen har nästan blivit en höna av den fjäder som var där från början, allt detta pga några få som verkar få sitt dagsbehov av nöje genom att ifrågasätta varje post i svarta listan även om de egentligen inte är insatta,

Som jag ser det har vi allihopa spelat upp varandra, jag håller med dig, det är dags att ta en paus, andas ut, in och se på detta som något som har varit, satsa på framtiden.

Japp, när en moderator rentav går in i en tråd och delar varningar hipp som happ utan att alls ha läst hela tråden eller förstått tråden, visst är det illa!
Skärpning behövs!
2003-11-09, 03:38
Medlem
freddags avatar
5 i=0
10 A[i] blir bannad
15 i++
20 A[i] gör en ny post för att försvara A[i-1]
30 A[i] blir deletad/bannad/whatever
40 if !(alla håller käften) then goto 15

Vore det inte bättre om alla accepterar alla banningar hittils, så blir det inga fler onödiga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in