2009-05-25, 07:01
Medlem
Benzonas avatar
Citat:
Rumänska stjärnan Simona Halep gör ett drastiskt drag för att bli bättre på tennis.
Hon opererar sin kropp och förminskar brösten.
– Vikten gör att jag tappar fart, säger Halep till prosport.ro.

17-åriga Simona Halep är en stor talang i tennis. Hon vann Öppna franskas flick-klass i fjol och var i år med
i kvalet till huvudtävlingen. Men där tog det stopp i den andra kvalomgången.

Opererar sig
Halep är just nu rankad som nummer 264 i världen, men är i rask takt på väg mot topp 100 i världen.
Nu tar hon till ett annorlunda grepp för att bli bättre på tennis. Ett ingrepp.

”Det är jobbigt”
Simona Halep ska nämligen förminska brösten, som hon anser är i vägen.
– Det är jobbigt med min byst. Den sinkar mig, säger hon till den rumänska sportsiten prosport.ro.
Halep har gjort en läkarundersökning om bröstreduktion. Nu planerar hon att utföra operationen efter sommaren eller nästa år.

Källa: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article5215919.ab
Ja, vad säger ni? Hur långt får man egentligen gå i jakten på framgång?
Citera
2009-05-25, 09:56
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzona
Ja, vad säger ni? Hur långt får man egentligen gå i jakten på framgång?

Du menar att en bröstreduktion är mer sensationell än alla som håller på med doping?
Båda sakerna handlar ju att förändra sina fysiska förutsättningar.
Citera
2009-05-25, 09:57
Medlem
SweTechs avatar
Raderade OT från tråden.

Topic är inte att kommentera ifall Simona Haleps bröst är snygga eller inte.

//Moderator
Citera
2009-05-25, 10:01
Medlem
tältpinnes avatar
Tiger Woods körde LASIK, Halep förminskar pattarna, inga konstigheter. Förresten borde det väl finnas stadgat någonstans vad man får göra i form av kroppsmodifikation. Om Phelps skulle sy fast hud från röven mellan tårna för att minska sina tider med 5%, skulle sån klaga? ja förmodligen, där går nog gränsen.
Citera
2009-05-25, 10:30
Bannlyst
Synd på ett par så fina bröst.

Detta är väl inget konstigt egentligen, hon har sjuka pattar. Förminskar hon dom till normal storlek så är det väl knappast någon fördel jämfört med motståndarna.

Fast tjejen är 17-år, hon behöver ju knapast ha växt klart.
Citera
2009-05-25, 13:37
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Svårt att sätta sig in i situationen som kille, men det är klart att det måste vara hämmande med ett par rejäla lökar när man ska springa runt. Synd att det inte går att åtgärda med någon tajt sport-bh.

Detta är dock inget nytt. Minns att jag läste för rätt många år sedan (tio?) att en allsvensk damfotbollsspelare tog bort ett par kilo fett ur brösten för att bli snabbare. Minns dock inte vem det var. Någon med lite Google skillz och tid över kan säkert snoka reda på det.

Helt klart kan man diskutera hur långt man egentligen kan gå för att nå framgång. Detta tycker jag dock faller inom ramen för det godkända.
Citera
2009-05-25, 21:25
Medlem
Mindre bröst är väl bra för att motverka ryggproblem också, något som inte är ovanligt i damtennis?
Citera
2009-05-25, 21:26
Medlem
rosenqvists avatar
I och med att hon är 17 år så kanske det är lite tidigt att ta ett sådant beslut. Hon kanske inte ens lirar Tennis om typ 5 år och då kanske hon ångrar sig.
Citera
2009-05-25, 22:48
Medlem
PappaZs avatar
Självklart ska hon få operera sig om hon har problem. Det är inte en särskilt ovanlig operation inom damidrott.
Citera
2009-05-27, 07:33
Medlem
tjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Svårt att sätta sig in i situationen som kille, men det är klart att det måste vara hämmande med ett par rejäla lökar när man ska springa runt. Synd att det inte går att åtgärda med någon tajt sport-bh.

Detta är dock inget nytt. Minns att jag läste för rätt många år sedan (tio?) att en allsvensk damfotbollsspelare tog bort ett par kilo fett ur brösten för att bli snabbare. Minns dock inte vem det var. Någon med lite Google skillz och tid över kan säkert snoka reda på det.

Helt klart kan man diskutera hur långt man egentligen kan gå för att nå framgång. Detta tycker jag dock faller inom ramen för det godkända.
Gunilla Axén var det som plockade bort en del och tydligen trivdes med det.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wegerup/article4693452.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in