2009-05-27, 20:12
Medlem
Är du med i något fack? Många fack har s.k. medlemslån, som brukar vara mer förmånliga än kreditbolagens. En släkting lånade på det sättet (utan fast inkomst), tror det gällde 15 000 den gången. Det som krävdes var att man var betalande medlem samt skötsam (inga betalningsanmärkningar).
Citera
2009-05-27, 20:29
Medlem
spudwishs avatar
Hur är det om man HAR säkerhet då? Jag har varken inkomst, bostad eller nåt sånt, men jag har pengar. Kan jag då låna X kr om jag redan har X kr som säkerhet?
Citera
2009-05-28, 23:00
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Hur är det om man HAR säkerhet då? Jag har varken inkomst, bostad eller nåt sånt, men jag har pengar. Kan jag då låna X kr om jag redan har X kr som säkerhet?

Bump!
Citera
2009-05-28, 23:10
Medlem
kaxen82s avatar
Nu gissar jag bara, men jag skulle chansa på att det inte går.

Ex: du har 10.000 på kontot, du vill använda dem som säkerhet för ett större lån. Du får det större lånet, och tar direkt ut dina "gamla" 10.000, så hux flux är din säkerhet borta.

Skulle inte tro att banken går med på det.
Citera
2009-07-16, 21:10
Bannlyst
...

Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
hur mkt kan man låna?

Orginal Inkasso har samma regler som vilken annan utlånare som helst.
Du måste ha nån säkerhet.
Citera
2009-07-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
X kr är ingen säkerhet för att låna ytterligare X kronor. En säkerhet är något du köper för pengarna som behåller sitt värde och som lånegivaren kan ta om du inte kan betala tillbaka. Exempel: bostad, bostadslån. Smycken, pantbankslån.

För att använda pengar som säkerhet för ett lån skulle du behöva deponera X kr för att få låna X kr. Men då kan du ju lika gärna använda dina egna pengar.
Senast redigerad av Waggho 2009-07-16 kl. 22:37.
Citera
2009-07-16, 22:37
Medlem
Ultras10s avatar
Jag är anställd på 10 timmar i veckan på en Konsumbutik. Jag får ut mellan 6-10.000kr varje månad beroende på hur mycket extra jag jobbar. Jag fick ta lån på 20.000kr av Nordea över tre år. En anledning kan vara att jag bor hemma och att jag inte har så många fasta utgifter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in