2015-05-23, 19:24
Medlem
PXfos avatar
Nu kanske jag ställer för många krav men finns det någon bar i Stockholm som uppfyller dessa kriterium:

Billigt
Inte hög musik (man ska kunna prata)
Centralt
För yngre
Ej sunkigt

Skulle vara en dröm om det fanns ett ställe man kunde gå med sina vänner till och kunna dricka billig öl men ändå kunna prata.
Citera
2015-05-23, 22:16
Medlem
danthepancakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PXfo
Nu kanske jag ställer för många krav men finns det någon bar i Stockholm som uppfyller dessa kriterium:

Billigt
Centralt
För yngre
Ej sunkigt

Skulle vara en dröm om det fanns ett ställe man kunde gå med sina vänner till och kunna dricka billig öl men ändå kunna prata.

Hirschenkeller på Sveavägen är ett väldigt schysst ställe. Bra atmosfär och pubkänsla, främst 18 åringar där och inte alls dyrt, 30kr för en storstark.
Citera
2015-05-23, 22:18
Medlem
danthepancakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Johannes Bar är det bästa stället i hela Stockholm sett till stämning, priser, personal och skönt folk från alla samhällsklasser. Ligger vid Odenplan.

Vet inte om du är ironisk men Johannes Bar är nog det sämsta stället den sidan av stan.
Citera
2015-05-24, 10:30
Medlem
PXfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danthepancake
Hirschenkeller på Sveavägen är ett väldigt schysst ställe. Bra atmosfär och pubkänsla, främst 18 åringar där och inte alls dyrt, 30kr för en storstark.

Brukar besöka hirschenkeller och älskar det stället men problemet är att ljudnivån alltid höjs senare mot kvällen. Verkar som att jag ska söka mig mot loungeliknande barer istället men då blir problemet priset.
Citera
2015-05-26, 00:53
Medlem
Kolla fekke.se. Vet inte om dom har allt men dom har mycket Ni hittar säkert nåt där.

Om det är ett schysst ölhak eller bar som ni är ute efter så är Dovas, Theodoras (Fridhemsplan) eller Lion Bar att rekommendera billigt och bra, mycket unga människor
Citera
2015-06-01, 15:16
Bannlyst
Jag ska åka till Stockholm och undrar vad som finns för pubar som har hyfsat billig öl, jag är inte så kräsen på hur krogen är, utan bara vill veta hur jag hittar pubar med billig öl som sagt.

Jag kommer hålla mig kring bussterminalen och inte gå för långt ifrån terminalen. I närheten av terminalen borde vara perfekt

EDIT: Det får gärna vara hög musik.

EDIT igen: Det får vara öppet typ 12 gärna.
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2015-06-01 kl. 15:40.
Citera
2015-06-02, 13:27
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danthepancake
Vet inte om du är ironisk men Johannes Bar är nog det sämsta stället den sidan av stan.
Varför tycker du så?
Citera
2015-06-02, 15:11
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PXfo

Billigt
Centralt
För yngre
Ej sunkigt

GÅ TILL TREAT.
Citera
2015-06-02, 15:11
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag ska åka till Stockholm och undrar vad som finns för pubar som har hyfsat billig öl, jag är inte så kräsen på hur krogen är, utan bara vill veta hur jag hittar pubar med billig öl som sagt.

Jag kommer hålla mig kring bussterminalen och inte gå för långt ifrån terminalen. I närheten av terminalen borde vara perfekt

EDIT: Det får gärna vara hög musik.

EDIT igen: Det får vara öppet typ 12 gärna.
Sever Inn! Lätt det bästa haket i Stockholm.
Citera
2015-06-02, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
GÅ TILL TREAT.

Treat är rätt najs faktiskt, fira min mösspåtangning där! Annars är Koh phangan på Söder soft eller varför inte Hirchenkeller på Sveavägen
Citera
2015-06-03, 20:01
Medlem
Tja, vi är tre grabbar som tänkte dra ut i Stockholm nu på Fredag och röja. Själv gillar jag indiemusik, electro och alternativt och skulle inte ha något emot till exempel Debaser eller Trädgården, men mina vänner är nog mer ute efter dansgolv med mer "typisk" festmusik. Vill ju gärna att stället fortfarande är hyfsat fräscht och inte alltför dräggigt eller mellanmjölk, i så fall hade vi lika gärna kunnat stanna i Västerås. Vi är 23-24 år gamla och skulle gärna slippa alla 18-åringar och ungdomar som tar studenten. Samtidigt så undviker vi helst de stekigaste ställena på Stureplan, men det behöver för den sakens skull inte vara i den billigaste prisklassen.

Kan nog sammanfatta; schyst dansställe framförallt för åldrarna 20-30, har någorlunda klass och som inte är ALLTFÖR alternativt eller snobbigt. Någon som vet?
Citera
2015-06-05, 13:22
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastby
Tja, vi är tre grabbar som tänkte dra ut i Stockholm nu på Fredag och röja. Själv gillar jag indiemusik, electro och alternativt och skulle inte ha något emot till exempel Debaser eller Trädgården, men mina vänner är nog mer ute efter dansgolv med mer "typisk" festmusik. Vill ju gärna att stället fortfarande är hyfsat fräscht och inte alltför dräggigt eller mellanmjölk, i så fall hade vi lika gärna kunnat stanna i Västerås. Vi är 23-24 år gamla och skulle gärna slippa alla 18-åringar och ungdomar som tar studenten. Samtidigt så undviker vi helst de stekigaste ställena på Stureplan, men det behöver för den sakens skull inte vara i den billigaste prisklassen.

Kan nog sammanfatta; schyst dansställe framförallt för åldrarna 20-30, har någorlunda klass och som inte är ALLTFÖR alternativt eller snobbigt. Någon som vet?
Dovas i fridhemsplan är stället du söker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in