Jepp, raggare ser man sällan i Skåne. Frankenstein, i Helsingborg ser man inga raggare på helgerna, vilket man borde göra om det fanns raggare där. Jag tvivlar på om det finns raggare i Hbg-trakten.
'Raggare is a Bunch of Motherfuckers' gjorde TURBONEGRO en förbannat bra cover på på skivan 'Ass Cobra'. Rekommenderas! Synd att man var för ung när det begav sig. Just för att jag är punkare i själen skulle jag njuta av att se en punkposör kanske få på truten av en äkta raggare med instinkterna i behåll - eller ännu mycket hellre se den typ som beskrivs nedan få på huet av en raggare med instinkterna i behåll.
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Ja, här kryllar det av palestinaschalsbeprydda, vegana, skitlöjliga, slagordsskanderande, grupptänkande, haschromantiska, protestkåta, ignoranta, skitviktiga, glasögonbeprydda, självförvållat fattiga, bidragstagande, schismfixerade, grälsjuka, leninistiska, totalt verklighetsfrånkopplade kommunistyngel istället.
EDIT: Jag glömde att de även är....
Jävligt irriterande, duschar för sällan, har fula secondhandkläder, besvärar en och tigger pengar till en öl, hänger på dåliga ställen, tar lång tid på sig i kassan i Konsum, har fula oaptitliga och för unga flickvänner, färgat hår, pratar om saker de tror att de begriper men inte gör det, är fisförnäma, och i allmänhet aldrig har fått sig ett rejält kok stryk här i livet. De brukar även misslyckas med sina studier på löpande band, gå på socbidrag, skräpa ner, ej bidra till samhället samt i allmänhet ta upp plats och luft som hade varit bättre att använda till annat.
En kanonbeskrivning!

Brackor i annan förklädnad är vad de allra flesta är! Deras s. k. medmänsklighet är oftast egenkärlek.
Skulle vilja lägga till att de är förment självständigt tänkande. Det närmaste de flesta av dem kommer att tänka (om annat än deras egna jävla liv) är när de lär sig vad man skall tycka i en viss fråga. De intellektuella tungviktarna bland dem kan lite mer; de drar även egna slutsatser utifrån de grundsatser som de har lärt sig att man skall omfatta om man är en riktigt fin människa.
De lustiga med dem är (de brukar häcka på studentorter) att de nästan aldrig väljer ämnen där ett tydligt facit finns, där de inte kan kamouflera sitt tyckande som tänkande, där störst käft inte vinner. De få vi hade på juristlinjen var riktigt underhållande i sin oförmåga att tänka sig
fram till ett svar, i stället började de tänka utifrån ett (oftast önskat) svar, och riktigt underhållande var de också i sin oförmåga att läsa innantill.