Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2009-06-10, 22:48
Medlem
M.Skillts avatar
Jag litar på den information jag fått, av mina kamrater angående kollektivet. Detta kallas lojalitet och trohet, något jag värdesätter mer än något annat. Men visst kan kollektivet få ge sin sida av saken, jag är tämligen enkel att komma i kontakt med.
Citera
2009-06-10, 23:06
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Hur kommer det sig då att i och med att det ondskefulla golarkollektivet försvann reducerades antalet aktivister drastiskt. Det gick från gatuaktioner till klistermärkesuppsättningar. Jämför förra nationaldagen med 120 pers i ett massgripande med drygt 45 piketbussar inblandade till en liten skara på 25 aktivister ett år senare.

En annan rolig sak är ju att alla namn och bilder på de avhoppade har försvunnit från deras hemsida.
Citera
2009-06-10, 23:26
Medlem
M.Skillts avatar
Nationaldagen var ett projekt som drevs av mig för att få lite aktivitet i norrland, och inte ett styrkeprov som folkets marsch. Vidare detaljer kan hittas i rätt tråd.
Citera
2009-06-11, 11:34
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
---Därför tycker jag att de som som försvarar SMR ska ta och gå med SMR och se hur det är själva. Jag har varit med och sett hur det är därför ser jag min egen uppfattning som betydligt mer befogad.

Jag noterar dina åsikter och respekterar din ståndpunkt - det är bra att du ger uttryck för kritik av det du uppfattar som fel med SMR:s organisation och kollektiva mentalitet. Om det exempelvis är sant att någon aktivists flickvän tillåtits uppvigla till misshandel av aktivister hon inte gillade är det givetvis ytterst felaktigt och oprofessionellt - så bedrivs inte politisk aktivitet.

Jag tänker inte ansluta mig till någon organisation överhuvudtaget, det passar inte mitt skaplynne, jag har svårt att underordna mig även om jag personligen är en mycket lojal individ - men inte heller kommer jag att ägna mig åt generaliserande förkastelsedomar över de av överhet och media och anarkokommunistpöbel så hatade "nazisterna" eller "högerextremisterna", oavsett om det rör sig om Motståndsörelsen, Folkfronten, Info 14, de Fria, Nationaldemokraterna, identitärer eller icke-organiserade.
Citera
2009-06-11, 17:56
Medlem
Nih1ls avatar
Rasmässigt sett är han åtminstone svensk, och inte baltisk/tattare/finne som vissa i SMR är.
Citera
2009-06-11, 19:55
Medlem
SanTiagos avatar
Jag fattar inte hur man bara kan ändra åsikter sådär när man har passerat 20?!
Citera
2009-06-12, 00:57
Medlem
Don.Cs avatar
Till ober. Tycker det delvis var ett intressant inlägg. Dock ser jag fortfarande inte meningen med sättet som kritiken framförts på. Varför inte seriöst klargöra era personliga åsikter och kritik mot organisationens sätt att arbeta utan allt skitsnack och skvaller? Är ert syfte att främja kampen genom att förorda andra arbetsformer så måste jag säga att ni valt fel väg. Varför inte lägga energin på fortsatt kamp? Genom att drivas av hämndbegär och personligt agg mot individer kommer kritiken aldrig leda till mer än underhållning för rödingarna. Slutligen en viktig fråga. Kommer ni arbeta vidare som oberoende, organisera er igen eller är ni att betrakta som avhoppade nazister likt viking?
Citera
2009-07-08, 16:09
Medlem
Stötte på denna Fredrik för något år sedan på en krog i centrala Malmö. Tyckte mest synd om grabben då han inte visste ett jota om vad han talade om. Han hade dock SMR:s logga intatuerad och det finns säkra källor på att han tillhörde den innersta kretsen i SMR Skåne. Dock bra att grabben tog sitt förnuft till fånga och hoppade av. Sådant är ett bevis på mod och för det skall han ha en stor eloge.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in