2009-05-22, 22:46
Avslutad
Men man kan tilsätta en liten mängd bensen, i 99,5%-ig alkohol, då tar den inte upp vatten. Men sen är ju bensen inte särskilt kul att dricka.
Citera
2009-12-24, 14:57
Bannlyst
Jag har spektrografiskt rent metanol som det står på flaskan att det innehåller MINST 99.5 % etanol ..
Citera
2009-12-24, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av americanviking
Jag har spektrografiskt rent metanol som det står på flaskan att det innehåller MINST 99.5 % etanol ..

Vad är det som säger att jag inte skulle dricka all denna ?

Ngn som har några tankar om detta ?

Ja, jag menar ju självklart inte att jag ska dricka hela flaskan på en gång ..
Citera
2009-12-24, 18:22
Medlem
wääuus avatar
Är det metanol eller etanol? Du skrev nämligen båda. Anledningen till att du inte ska dricka om det är etanol är som tidigare sagts att den förmodligen innehåller bensen. Sen är den alldeles för stark för din mage och mun också.
Citera
2009-12-25, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americanviking

Vet inte om du syftar på etanol eller metanol, men när det kommer i kontakt med luften kommer halten sjunka ifall den inte är utblandad, som några har nämnt redan.
Citera
2009-12-27, 19:58
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Hur rent vatten kan man få ? Jag skulle vilja säga att jag inte ser ngt potentiellt stopp för antalet 99.999999 % rent man kan få det.
Citera
2009-12-28, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
Vet inte om du syftar på etanol eller metanol, men när det kommer i kontakt med luften kommer halten sjunka ifall den inte är utblandad, som några har nämnt redan.

det var etanol, dåligt skrivet av mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in