Hallå där, nu har jag varit tvungen att ominstallera Google Chrome pga att ikonen för html-dokument och internetlänkar försvann. Detta hände när jag installerade Cubase Studio 4, men efter ominstallationen av Chrome blev det bra igen. Fast nu uppstod ett annat problem istället. När jag går in på "Standardprogram" och väljer att jag ska ange mina standardprogram på Vista, så finns det en ny filändelse som går att associera med Google Chrome, nämligen .crx. Om man kryssar i rutan för att associera filtypen så försvinner associationen när man väljer spara, det går alltså inte riktigt att dedikera filtypen till Chrome. Detta känns konstigt då .crx bara går att välja till Chrome och inte någon annan webbläsare som tex IE.
Då denna mystiska filtyp verkar ha kommit efter ominstallation av Chrome, så skulle jag vilja ta bort den. Enligt internet så är filtypen någon sorts programkomponent... Är det säkert att på något sätt ta bort filändelsen utan att skada Windows? Om något program kräver filändelsen, vad händer då?