Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-22, 01:32
Bannlyst
Mall för problem som rör program som körs i Windows:

Operativsystem: Vista
Service Pack: Service pack 1
Antivirus: Norton
Brandvägg: Norton
Märkesdator eller självbyggd: HP
Program som du har problem med, ange version: Alla versioner av Windows Messenger och internetklienter som meebo.com osv
Problembeskrivning: Varje gång jag är inloggad på msn så loggas jag ut efter ett tag. Detta händer varenda gång på min egen dator men aldrig hemma hos kompisar. Faktum är att det funkar perfekt på våran andra dator i hemmet och hemma hos alla andra. Funkar bara inte på min.
Felmeddelande:
Försökt hittills: Googlat, installerat om, bytt version, försökt med internetklienter som meebo.com
Citera
2009-05-22, 01:38
Medlem
ExtraAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasvegas
Mall för problem som rör program som körs i Windows:

Operativsystem: Vista
Service Pack: Service pack 1
Antivirus: Norton
Brandvägg: Norton
Märkesdator eller självbyggd: HP
Program som du har problem med, ange version: Alla versioner av Windows Messenger och internetklienter som meebo.com osv
Problembeskrivning: Varje gång jag är inloggad på msn så loggas jag ut efter ett tag. Detta händer varenda gång på min egen dator men aldrig hemma hos kompisar. Faktum är att det funkar perfekt på våran andra dator i hemmet och hemma hos alla andra. Funkar bara inte på min.
Felmeddelande:
Försökt hittills: Googlat, installerat om, bytt version, försökt med internetklienter som meebo.com

Kan vara internet som lägger ner efter ett tag på din dator. Prova med att byta Norton till Nod32 eller nått vettigt!
Citera
2009-05-22, 01:42
Bannlyst
kör du trådlöst på den datorn? hade samma problem och mitt nätverkskort tappade anslutning för msn. Men så fort jag surfade på sidor märkte jag inte av att det inte funkade utan det tog bara någon extra sekund tills sidan kom upp. Så tror mitt kort la av hela tiden men fick snabbt tillbaka anslutningen innan jag märkte av det på webbläsaren :P
Citera
2009-05-22, 01:44
Bannlyst
n3ktar: Så är det för mig, jag märker inte av något på sidorna jag surfarpå, där flyter det på som vanligt.

Vad skulle ni rekommendera?

EDIT: Kör inte trådlöst
Citera
2009-05-22, 01:48
Medlem
Släng windows.

Avinstallera alla fitt HP program t ex.
Byt antivirus skydd
Kolla om brandväggen hatar MSN.
Citera
2009-05-22, 07:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Släng windows.

Låter som en klok idé.

Vad ska TS har då för operativsystem?

Hur ska TS kunna kolla brandväggen samt MSN med utan operativsystem?
Citera
2009-05-22, 09:18
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasvegas
n3ktar: Så är det för mig, jag märker inte av något på sidorna jag surfarpå, där flyter det på som vanligt.

Vad skulle ni rekommendera?

EDIT: Kör inte trådlöst
Först och främst, NICE att du använder mallen

För det andra, har du provat att köra helt utan antivirus? Kör Norton Removal Tool och se vad som händer. Eftersom du bara ska testa msn så klarar du dig utan antivirus och firewall den korta stunden.
Citera
2009-05-22, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Först och främst, NICE att du använder mallen

För det andra, har du provat att köra helt utan antivirus? Kör Norton Removal Tool och se vad som händer. Eftersom du bara ska testa msn så klarar du dig utan antivirus och firewall den korta stunden.

Testar att stäng av brandväggen och antiviruset nu, återkommer med resultat
Citera
2009-05-22, 11:44
Bannlyst
Det var inte något med brandväggen eller antiviruset.
Loggades ut som vanligt efter drygt 10 minuter
Citera
2009-05-23, 19:58
Bannlyst
Tydligen så loggas man ut nu också från den andra datorn.
Vilket för mina tankar till något med internetinställningarna, några ideér?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in