Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-21, 15:45
Medlem
Okej, jag har mountat en .cue fil med Daemon tools, men för att få tillgång till innehållet i .bin filen måste jag tydligen göra något i kontroll panelen först, men jag fattar inte vad. Med tidigare installation av Win XP hade jag inte detta problem med Daemon tools, och kunde mounta samma .cue fil utan problem.

Detta är texten som poppar upp när jag försöker gå in i den nya "Driven":

"Please go to the Control Panel to install and configure system components."

Någon som vet hur jag ska lösa problemet?

Tack för hjälp.
Senast redigerad av el_kalkylus 2009-05-21 kl. 15:49.
Citera
2009-05-21, 15:49
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av el_kalkylus
Okej, jag har mountat en .cue fil med Daemon tools, men tydligen skall jag göra något i kontroll panelen först, men jag fattar inte vad. Med tidigare installation av Win XP hade jag inte detta problem med Daemon tools, och kunde mounta samma .cue fil utan problem. (.bin filen är inte borttagen)

Någon som vet hur jag ska lösa problemet?

Tack för hjälp.

Skit i .cue-filen och pröva att mounta .bin-filen direkt i DT istället.

Ändra bara filtyp till "alla filer *.*", och dubbelklicka på .bin-filen så mountas den.

...

EDIT:

Efter att ha läst ditt tillägg så verkar det som att det har blivit något vajsing med Daemon Tools-installationen.

Om det inte fungerar att mounta .bin-filen direkt så hade jag testat att ominstallera DT.
Citera
2009-05-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Skit i .cue-filen och pröva att mounta .bin-filen direkt i DT istället.

Ändra bara filtyp till "alla filer *.*", och dubbelklicka på .bin-filen så mountas den.

...

EDIT:

Efter att ha läst ditt tillägg så verkar det som att det har blivit något vajsing med Daemon Tools-installationen.

Om det inte fungerar att mounta .bin-filen direkt så hade jag testat att ominstallera DT.

Det funkade inte med .bin filen nu när jag testade. Jag har redan installerat om 3 ggr.
Citera
2009-05-21, 18:00
Medlem
Funkar nu!

Jag testade ett antal olika saker som fanns beskrivet på nätet.

1. Ta bort alla autorun.inf filer på datorn
2., Använda programmet Powertoys for Windows XP --> Tweak UI. I programmet Tweak UI går jag till My Computer --> Autoplay --> Drives och avmarkerar rot-driven.
3. I windows katalogen och System32, ta bort setup.exe

Inget av detta fungerade. MEN... När jag högerklickar på den nya monterade avbilden --> Explore, kan jag titta på filerna! Därefter kan jag installera det jag ville.

Tack för hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in