Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-24, 23:49
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Och alla de här kvinnor-drabbas-värst drabbar män mest...eh öö nej kvinnor ska det vara.

Vem drabbas mest av det här?

Man kan naturligtvis ibland tala om att flest av något kön drabbas, men är det i regel så intressant. Har inte det där snart överlevt sig själv?

Det är nog varken roligt för män eller kvinnor att det ser ut så här. Är det flest kvinnor som skriver då? De kanske ÄR värst också.

Män är mest kriminella men kvinnor är värst på att skriva kvinnor-drabbas-värst-artiklar?

Kriminalvården - värst för män!
Ja, jag tror ju inte direkt att det gör det hela bättre. Som jag har tagit upp tidigare i tråden, man matas ju mycket med hur otroligt många unga tjejer som mår dåligt av allt. Men inte ett ord om unga killar, dom mår inte dåligt. När jag gick i skolan mådde jag dåligt psykiskt men att säga det som kille gjorde man inte för som sagt, killar mår inte dåligt. Det är (var iaf) ett icke existerande problem.

Det var ju en kvinna som gjorde en undersökning på en sjukdom som när jag läste om den drabbade män och kvinnor precis lika mycket, den diskriminerade ingen Då kan man ju undra varför hon enbart hade undersökt kvinnor...

Visst, ibland är det skillnad mellan män och kvinnor och ibland "drabbas kvinnor" värst men att alltid utmåla dom som offer och lyckas vända precis varenda lilla sak till något dåligt för kvinnor snarare stjälper än hjälper dom.
Citera
2010-03-25, 04:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Ja, jag tror ju inte direkt att det gör det hela bättre.

Hahahaha det kanske är värst för kvinnor.

För dem som de blir som en självuppfyllande profetia är det ju deprimerande för och alla andra måste ju bli oerhört irriterade.

Citat:
Som jag har tagit upp tidigare i tråden, man matas ju mycket med hur otroligt många unga tjejer som mår dåligt av allt. Men inte ett ord om unga killar, dom mår inte dåligt. När jag gick i skolan mådde jag dåligt psykiskt men att säga det som kille gjorde man inte för som sagt, killar mår inte dåligt. Det är (var iaf) ett icke existerande problem.

Det finns några få saker killar kan få ha som värst, de får sämre betyg i grundskolan och ta livet av sig och förlora vårdnaden om sina barn, de har oftare adhd bland annat. Tidigare fick de lida mest av att sakna en pappa under uppväxten men det tror jag har gått över nu. Nu är det värst för flickorna.

Citat:
Det var ju en kvinna som gjorde en undersökning på en sjukdom som när jag läste om den drabbade män och kvinnor precis lika mycket, den diskriminerade ingen Då kan man ju undra varför hon enbart hade undersökt kvinnor...

Hon visste väl instinktivt att kvinnor ändå hade det värst. Det är lite mysko med att kvinnor drabbades värst i Tsunamin. En man som drunknar tycker ju inte att det är en baggis för att det var två kvinnor som drunknade. Där kunde man - om det var befogat - tala om flest. Men jag tvivlar på att det var så enorm skillnad att den var anmärkningsvärd. Att folk i naturkatastrofer skulle omkomma i lika stort antal från varje kön är ju något begängd.

Tänk ett stort gruvras och rubriken - Män drabbades värst.

Citat:
Visst, ibland är det skillnad mellan män och kvinnor och ibland "drabbas kvinnor" värst men att alltid utmåla dom som offer och lyckas vända precis varenda lilla sak till något dåligt för kvinnor snarare stjälper än hjälper dom.

Det är ju så det är - kvinnor har det värst. Inget snack om saken. Hahaha jag tycker det är hysteriskt roligt. Eller är det värst för män med de här rubrikerna. Nästan så man vill göra en massa djupintervjuer och ta reda på vem är det värst för.
Citera
2010-04-18, 13:59
Medlem
Kontrapunktens avatar
"Kvinnor drabbas värst av fel kost" http://halsa.msn.se/5406
Citera
2010-04-18, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrapunkten
"Kvinnor drabbas värst av fel kost" http://halsa.msn.se/5406

Här är det ju helt riktigt att skriva så då det är vad undersökningen visar.

Citat:
För män blev risken för hjärt- och kärlsjukdomar inte högre när de åt snabba kolhydrater.

Citat:
Resultaten visade att kvinnor som åt mycket snabba kolhydrater hade dubbelt så hög risk att drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar som de kvinnor som åt lägst andel snabba kolhydrater.
Citera
2010-04-18, 14:16
Medlem
Kontrapunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Här är det ju helt riktigt att skriva så då det är vad undersökningen visar.

Huruvida artikelns källmaterial stämmer överens med rubriken låter jag vara osagt; däremot anser jag att artikelns innehåll är i linje med den här trådens utgångspunkter.
Citera
2010-04-18, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrapunkten
Huruvida artikelns källmaterial stämmer överens med rubriken låter jag vara osagt; däremot anser jag att artikelns innehåll är i linje med den här trådens utgångspunkter.

I första inlägget står det:

Citat:
Helst ska nyheten i övrigt vara ologisk eller tokrolig, eller iallafall vinklad helt i onödan.
Citera
2010-04-18, 16:37
Medlem
BaalZeBubs avatar
Hur det nu förhåller sig med ev. överdrifter, så var detta väldigt intressant:

"För män blev risken för hjärt- och kärlsjukdomar inte högre när de åt snabba kolhydrater."

Betyder det att män drabbas hårdast av sexistiska kostråd? Får vi lida och berövas våra vetebullar och dylikt för att kvinnor likt alkoholisten bör avhålla sig från alkohol, icke böra förtära dessa?
Citera
2010-05-08, 12:10
Medlem
Drooms avatar
Bumpar denna tråden lite, värd att läsa.

Däremot har jag ingen klockren artikel att bidra med.
Senast redigerad av Droom 2010-05-08 kl. 12:12.
Citera
2010-05-08, 13:07
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Kvinnor drabbas av tv-jämlikheten.

Citat:
– Unga kvinnor får budskapet att fullständig jämställdhet mellan könen redan råder. Det kan verka som att feminismen inte längre behövs, säger Susan J Douglas, aktuell med boken ”Enlightened Sexism”, i tidningen Time.

Citat:
Hillevi Ganetz håller med om att reality-tv är väldigt stereotypt. Män framställs som aktiva, kvinnor som passiva – alla på jakt efter den heterosexuella familjelyckan.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article7095058.ab
Citera
2010-05-23, 15:29
Medlem
fnuskes avatar
SMS-lån – den nya fällan för kvinnor
http://www.aftonbladet.se/wendela/article7159831.ab

Citat:
En tydlig tendens är allt fler kvinnor hamnar i trubbel. Sedan 2006 har andelen kvinnor med obetalda sms-lån ökat med över 20 procent. Bland medelålders och äldre är kvinnorna till och med i majoritet.
Citera
2010-05-23, 16:31
Medlem
pirogs avatar
Jävligt intressant diskussion

Tycker att Cattanoga inlägg sammanfattar tråden bra. Vad som än händer så är det alltid mer synd om kvinnor än män.

Citat:
Ursprungligen postat av Chattanoga
"Höjd skatt drabbar kvinnorna"
http://hd.se/ledare/2010/03/13/hojd-skatt-drabbar-kvinnorna/

"Kvinnor förlorar på sänkt skatt"
http://hd.se/ledare/2010/03/23/kvinnor-forlorar-pa-sankt-skatt/?from=rss-hitta
Citera
2010-05-25, 04:12
Medlem
Citat:
SMS-lån – den nya fällan för kvinnor
Kvinnor drabbas värst av sin egen idioti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in