2007-05-15, 11:45
Moderator
Sun Rulers avatar
Brudgummens klädsel?

Vad anser ni är snyggast klädsel för en brudgum? Det handlar om en kyrklig vigsel och därefter middag i anrik miljö?

Frock coat?
Kostym?
Frack?

Vilken färg?

Bruden är klädd i vitt och gästerna har kravet, Mörk kostym.
Citera
2007-05-15, 11:58
Medlem
paggans avatar
Köpte min klädsel i lördags. Det blev en nästan svart Hugo Boss kostym, vit Stenströms skjorta med dubbelmanschett. Manschettknappar i bortstat stål. Möstrad champagnefärgad väst och slips i samma tyg. Champagnefärgad näsduk och svarta skor. Det blev hur fint som helst.

Då jag har breda axlar och är hyfsat välbyggd passade inte kavajen så en skräddare ska sy om den lite.

Att köpa frockcoat är kanske ingen bra idé eftersom man bara har den på bröllopdagen. Annars kan man ju hyra. En kostym har man ju tillgång till flera gånger.
Frack är lite för uppklätt för mig.
Citera
2007-05-15, 15:18
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Köpte min klädsel i lördags. Det blev en nästan svart Hugo Boss kostym, vit Stenströms skjorta med dubbelmanschett. Manschettknappar i bortstat stål. Möstrad champagnefärgad väst och slips i samma tyg. Champagnefärgad näsduk och svarta skor. Det blev hur fint som helst.

Då jag har breda axlar och är hyfsat välbyggd passade inte kavajen så en skräddare ska sy om den lite.

Att köpa frockcoat är kanske ingen bra idé eftersom man bara har den på bröllopdagen. Annars kan man ju hyra. En kostym har man ju tillgång till flera gånger.
Frack är lite för uppklätt för mig.
Tack för svaret!

Tycker det låter som du gjort ett ypperligt val. Jag funderar precis som du på att köpa en ny kostym istället för att slösa bort pengarna på en frack eller frock coat. Champagnefärgad näsduk och väst skulle sitta perfekt, bröllopstemat är Guld.

Får jag vara så fräck att fråga vad priset stannade på för din klädsel?
Citera
2007-05-15, 15:20
Medlem
Giggis avatar
Jag tycker personligen att frack eller högtidsdräkt är oerhört stiligt på er män. Om man bär upp det på ett bra sätt vill säga. Men allt handlar ju till sist om vad du trivs i! Det ska vara den bästa dagen i ditt liv och du ska inte gå omkring och vara obekväm.

Väljer du mörk kostym så se till att "krydda" den lite som föregående talare fint gjort, detta för att särskilja dig från de manliga bröllopsgästern!
Citera
2007-05-15, 15:46
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Tack för svaret!

Tycker det låter som du gjort ett ypperligt val. Jag funderar precis som du på att köpa en ny kostym istället för att slösa bort pengarna på en frack eller frock coat. Champagnefärgad näsduk och väst skulle sitta perfekt, bröllopstemat är Guld.

Får jag vara så fräck att fråga vad priset stannade på för din klädsel?

I runda slängar 8000:-
Citera
2007-05-15, 15:49
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Tack för svaret!

Praktikern i mig vill ge dig rådet att köpa kostymen som kan användas vi fler tillfällen. Fracken är, såvida du inte är med i nån slags loge, inte ett plagg som kommer att slitas ut i första taget. Visst är fracken stilig och det är kanske kul på bröllopet, men räcker det inte med en person vid altaret som aldrig kommer att använda sina kläder igen?
Citera
2007-05-15, 16:17
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanuman
Praktikern i mig vill ge dig rådet att köpa kostymen som kan användas vi fler tillfällen. Fracken är, såvida du inte är med i nån slags loge, inte ett plagg som kommer att slitas ut i första taget. Visst är fracken stilig och det är kanske kul på bröllopet, men räcker det inte med en person vid altaret som aldrig kommer att använda sina kläder igen?

Kan bara hålla med.
Om du brinner för fracken alternativt frockcoaten så kan man ju hyra. Men det kanske inte är så roligt...
Citera
2007-05-15, 16:23
Medlem
Mike Wadds avatar
Jag tycker att jackett är det snyggaste om bröllopett är på förmiddagen.
Är det på eftermiddagen så är frack det enda tänkbara alternativet.
Herr Sun Ruler arbetar väl i kostym nästan varje dag så det vore ju lite roligare om man inte kom i vardagsuniformen.

Edit: Fracken och även jacketten utesluts väl nu när gästerna har fått mörk kostym som angiven klädsel. Det hade nog varit bättre att bestämma din egen först så kan du sätta klädkoden efter det.
Citera
2007-05-15, 16:42
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Jag tyckte det paggan beskvrev lät jättefint. Fast jag tycket det blir lite väl blekt med champagne och brud i vitt. Tycker att en ljusgrå kostym skulle göra sig jättebra.
Citera
2007-05-15, 16:49
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Jag tyckte det paggan beskvrev lät jättefint. Fast jag tycket det blir lite väl blekt med champagne och brud i vitt. Tycker att en ljusgrå kostym skulle göra sig jättebra.

Endast västen är champagnefärgad. Kostymen är ju nästan svart.
Västen anas bara.
Citera
2007-05-15, 16:54
Medlem
paggans avatar
http://www.steensherrmode.se/

Har rätt schyssta förslag.
Citera
2007-05-15, 17:15
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Endast västen är champagnefärgad. Kostymen är ju nästan svart.
Västen anas bara.
aha! det låter superfint!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in