2009-05-19, 14:42
Medlem
CherryKittys avatar
Bedöms betyget utifrån tidigare underlag?
Låt säga att man hade Vg+ på gymnasiet och vill läsa upp till Mvg på komvux.
Måste man läsa om HELA kursen, eller behöver man bara göra kompletterande uppgifter. Typ "ok du har Vg+ för att få mvg ska du göra det och det".
Eller räknas kursen från 0?
Citera
2009-05-19, 14:54
Medlem
Som jag har förstått det så får man endast läsa upp ämnen man har blivit underkänd i och andra ämnen man inte har läst.

Vill du däremot höja ditt betyg i ett ämne så ska man tydligen ta kontakt med skolan för att göra en prövning.
Citera
2009-05-19, 14:56
Medlem
räknas från 0.

i t ex. fysik och matematik kommer du få göra ett nationellt prov. det du får på provet, det får du i slutbetyg.
Citera
2009-05-19, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perranperra
räknas från 0.

i t ex. fysik och matematik kommer du få göra ett nationellt prov. det du får på provet, det får du i slutbetyg.

Är det verkligen så? Kan man sänka sitt betyg genom att läsa om på komvux? Låter märkligt isf.
Citera
2009-05-19, 16:54
Medlem
CherryKittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Som jag har förstått det så får man endast läsa upp ämnen man har blivit underkänd i och andra ämnen man inte har läst.

Vill du däremot höja ditt betyg i ett ämne så ska man tydligen ta kontakt med skolan för att göra en prövning.

Dvs den skolan där man gick?
Hade en kompis som höjde sin betyg på komvux, men ja frågade aldrig om han började om från början.
Citera
2009-05-19, 17:37
Medlem
En annan fundering. Jag var förbi studievägledaren idag, och skulle kika lite på mina betyg. Räknade ihop lite ämnen som jag läst efter gymnasiet på vux. Han fick det till 700 poäng. När jag kom hem räkna jag igen och fick det till 950 poäng. Jag har 3 kurser med bara G (resten VG o MVG), 50 poäng vardera.

Räknar man inte med kurser med bara G i betyg eller missade han det bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in