Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-19, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Rapsolja är nyttigare än oliv..

e du sjuk i huvet ? min släkting har hållit på med yoga/meditera/och bara käkat frukt, grönsaker, nötter, och bara druckit vatten i 20år.. och du tror inte han kan mer om sånt än en liten parvel som dig ??
Citera
2009-05-19, 00:44
Bannlyst
jag har ställt ut den nu,, tack tack
Citera
2009-05-19, 01:34
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shucky89
e du sjuk i huvet ? min släkting har hållit på med yoga/meditera/och bara käkat frukt, grönsaker, nötter, och bara druckit vatten i 20år.. och du tror inte han kan mer om sånt än en liten parvel som dig ??

Tur att du inte är så dryg. Finns bättre källor, men nedan kan du läsa lite om olja..

http://www.wharfevalleyfarms.co.uk/why-rapeseed-oil/default.aspx
Citera
2009-05-19, 02:12
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Tyst med dig, jag skiter i vad din släkting säger för han har fel.
Googlar du lite kommer du hitta fakta/bevis på hur det egentligen är.

Olivoljan har mer än dubbelt så mycket mättat fett än Rapsoljan.

Edit.
Nej, jag tror inte han kan mer om matoljor då han har fel trotts 20 års erfarenhet, man tycker ju han borde listat ut det efter så lång tid...
Troligen så använder han/du olivoljan i välldigt heta pannor med
Senast redigerad av kringlarn87 2009-05-19 kl. 02:21.
Citera
2009-05-19, 07:23
Bannlyst
Citat:
jag har fan inte råd att köpa dyr olivolja var 4/dag

jag behöver det till min hund - då jag har bytt från rapsolja...

Vad fan???
Vem i hela jordnötssmöret ger svindyr olivolja till sin hund? Är du pantad?
För det första är rapsolja, eller som Euroshopper kallar det, rape seed oil, precis lika nyttigt som olivolja. För det andra så antar jag att du har en liten papillon som heter Pappe och den äter enbart kalvfilé?

Ontopic: Som det sagts tidigare, olja ska inte stå i kylen. Det gäller inte enbart olivolja utan även alla annan olja som inte är dilluterad.
Citera
2009-05-19, 09:48
Medlem
Taluss avatar
Att mata hundar med hundmat är slöseri. Grus borde räcka mer än väl. Lyxolja? Fattas bara kalvfilét och hjortrygg. TS är i mina ögon på intet sätt frisk. Och igen: olja förvaras i skafferi. Kyler du oljan får den helt andra egenskaper, liksom alla substanser.
Citera
2009-05-19, 17:28
Medlem
Jerdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Ontopic: Som det sagts tidigare, olja ska inte stå i kylen. Det gäller inte enbart olivolja utan även alla annan olja som inte är dilluterad.

Ni får ursäkta min okunskap i ämnet men gäller det matolja och rapsolja?
Och vad är dilluterad?
Citera
2009-05-19, 20:16
Medlem
NewGuys avatar
Det stavas diluterad och betyder utspädd (Google is your friend).
Citera
2009-05-19, 20:55
Medlem
64550.s avatar
Citat:
HJÄLP!!! Jag köpte en olivolja för 60 spänn (DYRT) ...För 4 dagar sen SÅ HUR FAN KAN DEN VARA MÖGEL I DEN? har haft korken väl stängd i kylskåp :S fullt med vitt "skumliknande" "mögelliknande" eller "kornliknande" skum :S

jag har fan inte råd att köpa dyr olivolja var 4/dag

jag behöver det till min hund - då jag har bytt från rapsolja...
Jag behöver det till mig själv.. då det är nyttigt som fan!!!

Citera
2009-05-20, 08:47
Medlem
Shucky89

Shucky89, ursäkta men du verkar ju vara helt pantad
Citera
2009-05-21, 20:02
Medlem
Kochichis avatar
Citat:

Min farbror har våldfört sig på grannfruns hund i tretti år, jag litar också på honom när han uppmuntrade mig till att fånga småflickor åt honom.

Farbröder med udda vanor är ena riktiga kunskapskällor!
Citera
2009-05-21, 22:19
Medlem
Krests avatar
Olivolja innehåller mer mättat fett än tex. rapsolja och kan därför stelna i kylskåp. Just det är inte farligt, men därför bör man inte ha den i en kall kyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in