2003-11-05, 16:24
Bannlyst
Jag tycker det är löjligt som vissa moderatorer håller på. Har man åsikter som inte överensstämmer med deras kan man lätt råka ut för diverse smädelser. Säger man sedan samma sak tillbaks så får man en varning, haha, nu är du varnad nu åker du ut!!

Det känns ganska löjligt: "HAHA, jag är moderator, jag kan stänga av dig om jag vill, jag har MAKT". Ungefär som ett slags patetiskt sätt att hävda sig.

Kan inflika med att jag själv inte ens försökt bli moderator, men man kanske borde bli det så man kan varna andra på de allra svagaste grunder.

Anser att admin kan stänga av moderatorer som missbrukar sin s.k. "ställning" och alltför lättvindigt delar ut varningar hit och dit till diverse användare.

jag hoppades att flashback trots sitt nya kontrollsystem skulle kunna låta ordet flöda relatvit fritt och inte slänga ut folk för minsta småsaker.
Citera
2003-11-05, 16:26
Medlem
Ja jag har inget emot sånna som är varnade, jag säger bara att dom ljuger för det vet ju alla.

;-)

/KT
Citera
2003-11-05, 16:40
Medlem
Gerras avatar
En varning innebär att en moderator uppmärksammat vad denne anser vara ett övertramp. Efter två, eller färre, varningar uppmärksammas admin. Varningarna i sig är inte farliga, och admin läser naturligtvis igenom de inlägg en medlem varnats för innan denne ev. stängs av. Du kan alltså få hur många orättvisa varningar som helst! Vi moderatorer har ingen makt över användarnas konton (däremot över era inlägg och trådar, som vi kan redigera, flytta el. radera). Om en moderator har en egen agenda och gnäller på admin om massa skit så lär nog admin bli lika upprörd som medlemmen som utsätts.
Citera
2003-11-05, 16:49
Medlem
TomBombadills avatar
Lite of topic men kan man få en lista över vilka varningar man fått? Jag vet själv att jag fått en varning från Padme, men jag har inget minne av vad det var.. Så kan man själv söka fram det eller kan ni moderatorer fixa det?

För övrigt så håller jag med Azaroth att vissa varningar moderatorer ger är lite väl lättvindiga..

EDIT: sökte och hittade
Citera
2003-11-06, 03:43
Medlem
Kashmirs avatar
Hur är framförhållningen i detta i vad jag fattat som nya taktiken, eller vad ni vill kalla det, att omorganisera forat? Om och när den stora rensninger är uppnåd kommer det då gå in i en fas 2 med nya tillämplingsmedoder? Vilka i så fall om bestämt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in