Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Tyskarna presterar bättre och bättre... men tappade i år?
Nej, tyskarna tappade inte år, var har du fått det ifrån? De tog, för tredje säsongen i rad, fler poäng än Serie A.
07/08: +3.250
08/09: +1.312
09/10: +2.941
(i förhållande till Serie A).
Bundesliga är förövrigt bäst i Europa för i år, Italien som vanligt inte med i top 3.
I augusti är skillnaden hela 5 poäng! Det finns ingen chans att Italien kommer ikapp, rankingen är avgjord för länge sedan, frågan är sedan länge inte om, utan när.
Citat:
Jag förstår inte vad du menar med Pato ut, Trez in...
Du får gärna tro det, men det mesta tyder på att du har fel.
Jag har inte fel, det är "förstärkningar" i den klassen Milan kommer genomföra. Ungefär som förra året, Kaka & Gourcoff ut och trots spekulationerna om CR, Messi, Ribery, Rooney, Vidic, Lloris och andra världstjärnor på SvenskaFans bestod "förstärkningen" av Onyewu, Roma och Jan-Klaas Huntelaar.
Det är tyvärr så det ser ut, Pato ryktas gå till Chelsea och i så fall kommer han ersättas med Trez eller en annan föredetting. Jag förstår inte varför ni hela tiden pratar om Milan och Juventus som deras trupper bestod av ett gäng världspelare som ännu inte blomstrat ut.
Citat:
På tal om ingenting:
Skulle Inter vinna den 22:a så har under 2000-talet (räknar från 99/00 till 09/10)
Italien haft 3 CL-titlar och 2 finalister
Spanien haft 4 CL-titlar och 2 finalister
England haft 2 CL-titlar och 4 finalister
Tyskland haft 1 CL-titel och 2 finalist.
För det första är det lite tidigt att ta ut segern i förskott och för det andra är ju skillnaden minimal. Och för det andra säger inte historia någonting, i de fyra finalerna mellan 1999 och 2002 stod tre gånger ett tyskt lag på plan men sen hamnade den tyska ligan i kris och inte ens en semi var inom räckhåll. Men nu har det vänt, ny är Bundesliga redan europas tredje bästa liga och fortsätter det så här går de om La Liga inom ett par år, Serie A har dock backat enormt. Inter är ett bra lag men ingen kan förneka att ligan inte längre har kapaciteten att skicka ut 4 lag till CL. Man presterar helt enkelt inte bra jämfört med de andra 4 stora ligorna.
En liten jämförelse:
Kod:
2010
T 18.083
E 17.928
S 17.642
I 15.142
F 15.000
Kod:
2009
E 15.000
S 13.312
T 12.687
I 11.375
F 11.000
Kod:
2008
E 17.875
S 13.875
T 13.500
I 10.250
F 6.928
Jag tycker att det är skrämmande att det fortfarande finns folk som tror att Serie A är bättre än Bundesliga. Hade Serie A inte varit så hypat hade folk slutat jämföra ligorna för länge sedan, den Ligue 1 och Serie A ligger betydligt närmare varandra rent kvalitetsmässigt än Serie A och Bundesliga. Kanske är det det vi bör diskutera istället för denna ickefråga? Är den franska ligan bättre?