Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Ojoj vad många skadeglada Italien-hatare det finns i detta land. Varav detta hat?
Kan vi inte bara försöka glädja oss åt att det finns olika typer av fotboll i olika länder. Jag har släppt den där grejen att sitta och hata ligor. Visst är jag själv älskare av italiensk fotboll men det vore tråkigt om alla ligor vore likadana.
Jag tycker det är roligt att den tyska ligan har fått ett uppsving, den har ofta blivit styvmoderligt behandlad. Tycker det vore tragiskt om ni Tysklands-vänner började ägna er åt det primitiva och okunniga Italien-hat som anglofilerna i alla år har stått för.
jag har inget hat mot italien personligen, folk gillar olika ligor och olika typer av fotboll det är så det är, jag personligen gillar Tysklaligan bättre än Italienska men sedan finns det ett par saker jag skulle vilja anmärka på som jag har väldigt svårt att förstå och det är bland annat att det verkar finnas många som anser att det fusk och det mygel som tidigare funnits på något sätt var bra när sådana som påstår sig vara italien kännare och skall kunna om Serie A i Eurotalk och andra kanaler väljer att hylla Moggi som en stor president och synd att han är borta... (han som var iblnandad i juventus skandalen 2006). För mig är det mycket konstigt och man undrar ju givetvis om det är uppfattningen hos andra också...
Sen har jag även svårt för den där policyn med att t. ex om jag skall åka ned och se roma spela ja då aksnke jag inte får det för jag är inte en dom vet vem det är (lite så runt vissa lag i Italien tydligen pga alla bråk som varit har det blivit lite så runt vissa matcher det är tragiskt anser jag).
Sen är medias rapportering av Bundesliga i Sverige ett skämt det är den Europeiska toppliga som ligger närmast oss och inte är längre bort än att man kan kliva på bussen och vara framme i Hamburg en 7-8timmar senare.. Men trots det så se på t. ex expressen där bloggas det om serie A, aftonbladet skriver om Serie A, tv4 när de visar bästa ligorna på söndag kväll visar Spanien, England och Italien, sedan om vi har tur visas nåt mål från en bayern match men enbart om det varit otroligt...
För mig personligen är det lite irriterande att det inte finns någon tidning/tvprogram eller något annat som ens nämner bundesliga trots att många anser att man har sprungit om Italien...
Men som sagt jag tänker inte klanka ned på dom som gillar Serie A ligan är säkerligen inte så dålig som många vill göra gällande kolla i Spanien t. ex hur många lag utanför topp 4 skulle göra det bra i Italien? Nej just det inte speciellt många och lag som hull och Pompey skrämmer väl ingen skulle vi jämföra hela ligorna så ser vi nog att dom är lika bra men topparna är högre i England och Spanien för närvarande. Dock börjar korthusen i Spanien och England att falla så smått ekonomin kommer göra att många klubbar i framförallt england går under och det kommer Bundesliga att bli vinnare på