2010-03-12, 00:02
Medlem
joper2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GUNIT
Du har ännu inte förklarat hur italienarna presterar bättre i CL.

Uppenbarligen har jag gjort det, men som vi konstaterat är det dina lässvårigheter som gör sig påminda återigen.

Citat:
Efter samtalet med dig är jag sugen på att arbeta inom vården för att hjälpa handikappade, jag ser att ni behöver hjälp.

Haha, den var riktigt bra måste erkännas. Jag snor den där comebacken och sparar den till andra forumdiskussioner om det är ok med dig, kul att du gör någon nytta för mig åtminstone.
Citera
2010-03-12, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joper2
Uppenbarligen har jag gjort det, men som vi konstaterat är det dina lässvårigheter som gör sig påminda återigen.

Jag måste totalt ha missat det för all statistik tyder på antingen lika bra eller till fördel för Tyskland.

Citat:
Haha, den var riktigt bra måste erkännas. Jag snor den där comebacken och sparar den till andra forumdiskussioner om det är ok med dig, kul att du gör någon nytta för mig åtminstone.

Hhehe, feel free to use it.
Citera
2010-03-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joper2
Så det blir ingen extra CL-plats till Tyskland förrän tidigast 2012-2013

Varför så långt i framtiden? Är det inte det sammanlagda resultatet direkt efter en avslutad säsong som avgör vilka nationer som får 4 CL platser?

Ett exempel (som inte är möjligt men väl övertydligt). Om Ukraina lyckas ta 40.000 poäng innan den nuvarande säsongen är slut i maj och klättrar till top 3 på rankingen, får dom då inte starta nästa säsong i höst, säsong 10/11, med 4 CL platser?
Citera
2010-03-12, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Varför så långt i framtiden? Är det inte det sammanlagda resultatet direkt efter en avslutad säsong som avgör vilka nationer som får 4 CL platser?

Ett exempel (som inte är möjligt men väl övertydligt). Om Ukraina lyckas ta 40.000 poäng innan den nuvarande säsongen är slut i maj och klättrar till top 3 på rankingen, får dom då inte starta nästa säsong i höst, säsong 10/11, med 4 CL platser?

nej det går i 5års intervall också eller något sådant där...
Citera
2010-03-12, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa

Nej, Italiens nuvarande fyra är garanterad för spel i CL nästa säsong.
Citera
2010-03-12, 00:28
Medlem
joper2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
nej det går i 5års intervall också eller något sådant där...

Nej, det gör det inte. Det är enbart en fördröjning med ett år. Du har tidigare i tråden försökt ge sken av att ha kunnat förstå rankningssystemet med några självklara konstateranden från din sida (som har varit direkt felaktiga), men uppenbarligen har du ju inte haft den blekaste aning om något med tanke på detta inlägg från dig, vilket man dock redan visste eftersom allt du skrivit har varit fullt med skit tidigare i tråden. Frågan är bara varför?
Citera
2010-03-12, 11:11
Medlem
Citat:

Efter samtalet med dig är jag sugen på att arbeta inom vården för att hjälpa handikappade, jag ser att ni behöver hjälp.

Håller med om att den här comebacken var inte att leka med, ja bröt iaf ut i skratt.
Citera
2010-03-12, 19:31
Medlem
Ari.Golds avatar
Har nån koeffecient-expert koll på hur mycket mer safe Serie A blir om Inter vinner CL och Juve vinner EL?
Citera
2010-03-12, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Har nån koeffecient-expert koll på hur mycket mer safe Serie A blir om Inter vinner CL och Juve vinner EL?
Det är redan kört, över, shluss, finito. Inse det. Nazisterna kommer ha tre eller fya poängs försprång i augusti.

Viva la france nu, dom knackar på dörren och säger Bounjour Missiö
Senast redigerad av GUNIT 2010-03-12 kl. 20:13.
Citera
2010-03-12, 20:13
Medlem
Blir äckligt att se att något lag av till exempel Leverkusen, Schalke, Hamburg eller Dortmund ska vara med i CL. Istället för lag som Juventus, Roma, Fiorentina, Palermo, Napoli osv.

Bara vad jag tycker.
Citera
2010-03-12, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calciatore
Blir äckligt att se till exempel Leverkusen eller Schalke i CL. Istället för bl.a. Fiorentina och Roma.

Bara vad jag tycker.
Hm, har dom bättre lag förtjänar dom att spela i CL. Inte för att såra dig men både Leverkusen, Eintracht, Hamburg, Dortmund och Mönchengladbach har mer medaljer i CL än Roma, Palermo och Napoli tillsammans.

Italien har två lag som presterat i CL, Juve och Milan. Resten är sämre är i klass med Monaco, Benfica och och Celtic.

Jag hade gärna sett Djurgården istället för Chelsea i CL, men jag är ärlig med mig själv och vet att dom inte förtjänar det.
Senast redigerad av GUNIT 2010-03-12 kl. 20:19.
Citera
2010-03-12, 21:39
Medlem
Citat:
ursprungligen postat av Ari.Gold

Om detta skulle hända, vilket är föga troligt, beror det ändå på hur de tyska lagen presterar. Om Inter och Juventus skulle vinna samtidigt som de möter tyska lag i final och ett par andra tyska går till kvart/semi går Tyskland förbi Italien. Det enda supportrarna av den den italienska ligan kan hoppas på är att tyskarna börjar förlora på bred front snart. Italien leder ju för närvande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in