2009-09-15, 13:14
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarovic
Jag har inte sagt att de kommer lyckas, jag har sagt att de har chansen. Kommer de i form har de ett bättre lag än både Besiktas och CSKA. De måsta dock vinna idag.

Har de? Ryska ligan ska inte underskattas och CSKA vann UEFA cupen 2005.
Och både CSKA och Besiktas har betydligt mer rutin från Europaspel än Wolfsburg...
Citera
2009-09-15, 14:49
Medlem
4522s avatar
Jag kan nästan lova att Wolfsburg åker ur i gruppen. Trots att den består av halvdana motståndare, Martins liksom.. vad i helvete.
Citera
2009-09-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jag kan nästan lova att Wolfsburg åker ur i gruppen. Trots att den består av halvdana motståndare, Martins liksom.. vad i helvete.

Tycker Martins är ritkigt bra.
Citera
2009-09-15, 15:36
Medlem
xtroes avatar
Tröttsam diskussion, De flesta som följer Serie A verkar mest skratta åt Bundesliga och säga att dom inte har några bra försvarare alls bla bla. Medans åt andra hållet säger att det är en avdankad ointressant liga, tråkig fotboll osv. Själv följer jag mest Bundesliga men ser även Serie A matcher och jag tycker att Bundesliga oftast är en mer underhållande fotboll att kolla på(Dock inte bättre för det). Men även Serie A har många intressanta matcher. Jag fattar inte varför folk inte kan följa sin respektive liga utan att börja klanka ner på "den andra ligan".
Citera
2009-09-15, 15:40
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Tröttsam diskussion, De flesta som följer Serie A verkar mest skratta åt Bundesliga och säga att dom inte har några bra försvarare alls bla bla. Medans åt andra hållet säger att det är en avdankad ointressant liga, tråkig fotboll osv. Själv följer jag mest Bundesliga men ser även Serie A matcher och jag tycker att Bundesliga oftast är en mer underhållande fotboll att kolla på(Dock inte bättre för det). Men även Serie A har många intressanta matcher. Jag fattar inte varför folk inte kan följa sin respektive liga utan att börja klanka ner på "den andra ligan".

Det var faktiskt germanofilerna som började. Jag hade inte en tanke om att skapa en rivalitet innan det i våras började snackas en hel del om att italienska ligan "suger" och att tyska ligan är mycket bättre.

Det var så det startade och vi calciistas svarade bara på angreppen.
Citera
2009-09-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe

Tror knappast de många som följer Calcio här på flashback har något emot Bundesliga, därimot är det väl jävligt väntat att försvararna fyrar av floskler om Bundesliga när ett snorunge som Rebarovic hetsar om Serie A's förfall och annat trams.
Snubbens agenda gentemot Serie A är fan inte klok.
Citera
2009-09-15, 19:14
Bannlyst
Citat:

Martins är inte ordinarie och helt okej som tredjeanfallare.
Citera
2009-09-15, 20:14
Medlem
Masingas avatar
Citat:

Jo,du och dina förutsägelser brukar ju alltid slå in.
Citera
2009-09-15, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bnnbl
Tror knappast de många som följer Calcio här på flashback har något emot Bundesliga, därimot är det väl jävligt väntat att försvararna fyrar av floskler om Bundesliga när ett snorunge som Rebarovic hetsar om Serie A's förfall och annat trams.
Snubbens agenda gentemot Serie A är fan inte klok.

Om jag ska vara ärlig är (var?) Serie A den ligan jag gillar mest efter Bundesliga. Hade jag fått bestämma över vilka ligor som skulle vara bra respektive dåliga hade listan sett ut så här:

BL
SA
La Liga
Premier League

Alltså, av någon anledning gillar jag Italien mer än zigenarna och de äckliga engelsmännen, men det blir lätt att jag låter "fientlig" när jag jämför BL och Serie A.
Citera
2009-09-15, 22:58
Bannlyst
Serie A: (6-5-1)
Varav:
Roma........(3-1-0)
Lazio........(1-0-1)
Genoa.......(1-1-0)
Fiorentina..(0-2-0)
Juventus....(0-1-0)
Milan.........(1-0-0)

//
Kval: (5-4-1)
CL: (1-1-0)
EL:............

Bundesliga: (9-1-2)
Varav:
Hamburg.........(3-0-1)
Werder Bremen.(2-0-0)
Hertha BSC......(1-0-1)
Stuttgart.........(1-1-0)
Bayern............(1-0-0)
Wolfsburg.........(1-0-0)

//
Kval: (7-1-2)
CL: (2-0-0)

Just nu alltså:
BL..(75%-8%-17%, 2,33 poäng/match)
SA..(50%-42%-8%, 1,92 poäng/match)
Citera
2009-09-16, 23:23
Bannlyst
Uppdatering:

Serie A: (6-6-2)
Varav:
Roma........(3-1-0)
Lazio........(1-0-1)
Genoa.......(1-1-0)
Fiorentina..(0-2-1)
Juventus....(0-1-0)
Milan.........(1-0-0)
Inter.........(0-1-0)

//
Kval: (5-4-1)
CL: (1-2-1)

Bundesliga: (9-2-2)
Varav:
Hamburg.........(3-0-1)
Werder Bremen.(2-0-0)
Hertha BSC......(1-0-1)
Stuttgart.........(1-1-0)
Bayern............(1-0-0)
Wolfsburg.........(1-0-0)
Stuttgart..........(0-1-0)

//
Kval: (7-1-2)
CL: (2-1-0)

Just nu alltså:
BL..(69%-15%-15%, 2,22 poäng/match)
SA..(43%-43%-14%, 1,72 poäng/match)

//Det är för tidigt att dra några slutsatser då för få matcher spelats och de italienska lagen haft svårare motstånd.
Citera
2009-09-17, 07:25
Medlem
Niths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarovic
skriv in spaniens siffror!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto