2009-05-16, 19:13
Medlem
Feeltzs avatar
Så jag tänkte att jag kunde ladda upp en av mina äldre låtar på youtube.

Gjort denna med min vän Dreamchaser (även kallad Eric Shaw numera)

http://www.youtube.com/watch?v=DeKjwS3RM9I

Lämna kommentarer
Citera
2009-05-16, 19:36
Medlem
Foorgs avatar
Inte min musik, så jag ska väl inte uttala mig. Men verkligen skönt sound, och verkligen proffsigt gjort. Fick glada sommarvibbar.
Citera
2009-05-17, 01:33
Medlem
Azchateros avatar
gillar låten. gillar faktiskt alla dina låtar johan.
Citera
2009-05-17, 02:57
Medlem
scwabs avatar
riktigt skön faktiskt +
Citera
2009-05-17, 12:56
Medlem
Eko_s avatar
Jävligt bra gjord, märks att du vet va du håller på med, dock inte min typ av musik(house) men när det gäller bra trance så kan jag faktiskt lyssna på det och detta är riktigt bra
Citera
2009-05-17, 18:27
Medlem
Feeltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eko_
Jävligt bra gjord, märks att du vet va du håller på med, dock inte min typ av musik(house) men när det gäller bra trance så kan jag faktiskt lyssna på det och detta är riktigt bra

Thx det är en av de första låtar jag gjort som låtit "bra" eftersom jag tog hjälp av min vän som visade mig mer hur man mixade propert ^^
Citera
2009-05-17, 19:05
Medlem
Eko_s avatar
En sån vän skulle jag också behöva^^ iaf när det kommer till mastering, har helvetes problem med det...Du har inga tips på var man kan lära sig om mastering? Sökt som en tok på google men hittar ingen bra sida :/
Citera
2009-05-17, 19:52
Medlem
Feeltzs avatar
Citat:
En sån vän skulle jag också behöva^^ iaf när det kommer till mastering, har helvetes problem med det...Du har inga tips på var man kan lära sig om mastering? Sökt som en tok på google men hittar ingen bra sida :/

det lättaste och börja med är att sätta en EQ och en Kompressor på varje ljud, och med ett brant filter skära bort basen. brukar göra mycket till en början. Och när det gäller kompressorn så ska man inte komprimera för mkt, för det hörs väldigt mkt i slutändan ^^
Citera
2009-05-17, 20:47
Medlem
Eko_s avatar
Okej, får testa lite sånt då, har lärt mig att använda reverb, gör jävligt mkt med ljuden tycker jag, svårt att förklara men allting blir mkt klarare...men nu ska jag inte sabba din tråd nå mer, än en gång, bra låt
Citera
2009-05-18, 17:39
Medlem
Feeltzs avatar
Citat:
Okej, får testa lite sånt då, har lärt mig att använda reverb, gör jävligt mkt med ljuden tycker jag, svårt att förklara men allting blir mkt klarare...men nu ska jag inte sabba din tråd nå mer, än en gång, bra låt

ja alltså, det med ekon har jag nu börjat spendera en del arbete på under senare år, gör jättemkt i slutändan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in