Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-05-14, 21:23
Medlem
TheCazes avatar
Hejsan!

Jag möblerade om tidigare idag i lägenheten så att kontorsytan skulle bli en mer planerad yta.

Så då stängde jag av datorerna och plocka undan dom.

När jag sen hade fixat allt och skulle starta ena dator så kan jag inte komma in på andra disk (D), utan det står "Acces denied".

La inte så mycket tanke på det utan tänkte mer på att det ändå är dags för att formatera om datorn. Så jag tänkte testa på Seven, körde Vista tidigare.

Men problemt kvarstår.

Disken syns under Disk hanteraren där står det även att den är frisk.
Men jag kan inte gå in på den.

Känns lite surt då det är den disken jag sparar allt på, bilder, musik, projekt, arbeten, dokument, ja allt viktigt.

Vad tror ni?
Vad kan det vara för fel och vad kan jag göra?
Kanske du har varit med om liknade och löste det?

Tack på förhand!
/TheCaze
Citera
2009-05-14, 21:56
Medlem
Teknikfreakets avatar
Måste vara något med administratörsrättigheter att göra.. sitter inte i win7 nu utan i xp, men har för mig att i win7 så finns någon sådan flik när du högerklickar på partitionen, säkerhet kanske, där man kan ange läs/skriv rättigheter.

Annars hittar du den under kontrollpanelen.
Vägrar den ge dig tillgång till att göra ändringar så boota upp den i safe mode sen ändra.

Hoppas detta hjälper.
Citera
2009-05-14, 22:25
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teknikfreaket
Måste vara något med administratörsrättigheter att göra.. sitter inte i win7 nu utan i xp, men har för mig att i win7 så finns någon sådan flik när du högerklickar på partitionen, säkerhet kanske, där man kan ange läs/skriv rättigheter.

Annars hittar du den under kontrollpanelen.
Vägrar den ge dig tillgång till att göra ändringar så boota upp den i safe mode sen ändra.

Hoppas detta hjälper.

Jo, efter ett tags sökande så verkar det som om det ligger nått åt det håller.
Så jag stängde av UAC i Win 7 och startade om.
Det första jag gjorde innan jag fann den faktan var ju att kolla rättigheterna och satt fulla rättiheter på mig själv.

Nu kommer jag i alla fall in på disken.
Verkar även som om jag kan radera filerna.

Men, varför ser det ut så här för:
http://img517.imageshack.us/img517/5859/capturefkf.png

En annan fråga, detta hända efter att jag den senaste uppdateringen kom i Vista.
Och efter den uppdateringen så sattes UAC på igen, nån annan som har märkt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in