2019-03-07, 23:20
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Med tanke på de rörelser gärningspersonen gjorde så borde man rimligen ha hittat några DNA-spår från personen i fråga.

Jag kan inte se att det skulle ha varit rimligt. Ingen av brottsoffren verkar ha gjort motstånd.
Citera
2019-03-07, 23:23
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag gillar inte när personer ljuger om offren. Att ljuga om att sambon blev fotograferad på mordkvällen tycker jag är mycket värre än att ta fel på resväg som man sedan rättar till. Håller du inte med?

Jag tycker det är värre att en människa ljuger i förhör när det gäller mord.

Kan du visa upp var i FUP det s.k. nätverket förekommer? Gärna med sidhänvisning.
Citera
2019-03-07, 23:23
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om hon är avslöjad finns det ingen anledning att förneka.

Det finns väl inget universellt faktum som säger att någon som är avslöjad också måste erkänna? Du har varit på Flashback ett antal år, har du aldrig läst om något brott där någon blivit fullständigt överbevisad, men ändå nekar?
Citera
2019-03-07, 23:25
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Jag kan inte se att det skulle ha varit rimligt. Ingen av brottsoffren verkar ha gjort motstånd.

Men att röra sig så som gärningspersonen gjorde med vida rörelser borde rimligen ha gett många DNA-spår på mordplatsen.

Hade man inte i utredningen konstaterat att Max hade rusat ut i vardagsrummet och sedan tillbaka till hallen?
Citera
2019-03-07, 23:27
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Det är troligare att Aftonbladet tog fel på person.

Varför är det troligt att media har fått namnet fel? De hänvisar ju till handlingar från Kriminalvården. Tror du att det i Kriminalvårdens handlingar endast står namn (utan personnummer, adress eller någonting) på den som besöker eller får telefontillstånd?

Du kan inte tänka dig att det är du själv som är ute på fel spår? Det var ju bara några dagar sedan du skrev fel ålder i en annan tråd här på forumet? Anser du dig själv vara ofelbar?
Citera
2019-03-07, 23:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag tycker det är värre att en människa ljuger i förhör när det gäller mord.

Kan du visa upp var i FUP det s.k. nätverket förekommer? Gärna med sidhänvisning.

När personer i nätverket måste ta till lögner för att försöka så tvivel kring domarna hos människor, då är det riktigt illa.

Tror du att det du säger om sambon till slut blir sant om du upprepar det tillräckligt ofta?

Vem försöker du lura? Dig själv eller andra?
Citera
2019-03-07, 23:39
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Belägg eller lögn?

Den här utpekade kvinnans namn finns i offentliga handlingar, jag har själv läst något beslut hon fått när hon begärt ut handlingar från det som hette SKL förut.

Men hennes namn finns också i andra handlingar än det som har med fallet i Arboga att göra. Hon har begärt ut fotografier från ärende 1400-K126753-10, det numret kanske du känner till? Tråden till det mordet är den du skrivit mest i på hela forumet, om jag minns rätt.

Källa: Kammarrätten i Göteborg, målnr 681-12 (2012-02-23)
Citera
2019-03-07, 23:44
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
När personer i nätverket måste ta till lögner för att försöka så tvivel kring domarna hos människor, då är det riktigt illa.

Tror du att det du säger om sambon till slut blir sant om du upprepar det tillräckligt ofta?

Vem försöker du lura? Dig själv eller andra?

Jag konstaterar att Torgny ljuger. Du förnekar det. Det finns svart på vitt att Torgny ljuger. Varför måste Torgny ljuga om simpla saker?

Varför försvarar du i absurdum lögnerna Torgny kommer med?
Citera
2019-03-08, 00:08
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Expressen 3 december 2009:
Kristina döljer inte att hon känner till Christine.
Aftonbladet 18 janari 2010, 1½ månad senare:
Kvinnan som beskrivits som en nyckelperson i nätverket förnekar kännedom om Christine. Det är uppenbart att det är fel kvinna som Aftonbladet har frågat.
Det fetade. Jag kan inte se annat än att det uppenbart att AB ställt sina frågor till rätt person.

Eller, du kanske vet om det var fler kvinnor som både besökt och haft regelbunden telefon- och brevkontakt med Schürrer, förutom Christina (jag tror hon stavar det så)? Då blir jag nyfiken på vem det kan ha varit? Christina kan ha fått betalt av Expressen? För ensamrätt?

Ur Aftonbladets artikel:
"Den kvinna som beskrivits som en nyckelperson i nätverket låtsas inte veta vem Christine Schürrer är. Hon har inte hört talas om morden i Arboga, säger hon – trots att handlingar visar att hon varit på besök både i Ystad och Hinseberg, och trots att hon har regelbunden telefon- och brevkontakt med Schürrer. "
Citera
2019-03-08, 00:32
Medlem
Citat:
Man hittade många DNA-spår, men vet du vems DNA-spår man sökte efter i villan och som man inte hittade?

Du verkar otroligt korkad med tanke på vad du häver ur dig just nu.

Inget spott, inget tappat hårstrå, inget svett. Vilken DNA menar du måste ha funnits på brottsplatsen om CS varit där? Betänk att ambulanspersonal och polis rotat runt i huset också innan den tekniska undersökningen.

Du är korkad utan tvekan.
Citera
2019-03-08, 00:42
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Inget spott, inget tappat hårstrå, inget svett. Vilken DNA menar du måste ha funnits på brottsplatsen om CS varit där? Betänk att ambulanspersonal och polis rotat runt i huset också innan den tekniska undersökningen.

Du är korkad utan tvekan.

Du kan sluta projicera dina tillkortakommanden.

Finns inget som binder Christine till brottsplatsen.
Citera
2019-03-08, 01:14
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
DNA-spår brukar oftast finnas på en brottsplats när det varit mycket närkamp med kniv eller liknande vapen. Gärningsmannen knockade säkert Emma direkt så hon hann nog inte göra något motstånd. Att små barn skulle ha bjudit på någon fight är inte realistiskt att tro. Att det sprang onödigt mycket folk i huset gjorde inte saken bättre som bekant.

Fullt rimliga förklaringar till varför inget DNA hittats från den dömda.
Hallå år 2008-19
Hade vi pratat om medeltiden så hade det också hittats DNA.
Sen kan man fråga sig varför Gummesson inte skickade topsningen av T till SKL för att avgöra sig
från vem blodet kom från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in