2009-05-12, 13:39
Medlem
listerofsmeggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Ar inte han Gibbs en gammal kandis? Har for mig att jag sett en dokumentar om honom, i Paradise Lost eller nagot sadant? Kanner definitivt igen namnet.

Hmm, kan ju vara värt att kolla upp..

Edit; Kan det vara George Gibbs The (2nd) Baron of Wraxhall du tänker på? Dog 2001 men var tydligen inblandad i något kidnappningsdrama..
Senast redigerad av listerofsmegg 2009-05-12 kl. 13:43.
Citera
2009-05-12, 13:52
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listerofsmegg
Hmm, kan ju vara värt att kolla upp..

Edit; Kan det vara George Gibbs The (2nd) Baron of Wraxhall du tänker på? Dog 2001 men var tydligen inblandad i något kidnappningsdrama..

Nej, inte honom jag tanker pa. Den Gibbs jag tanker pa har jag hort om i en av anti-sexturism videorna fran Journeyman pa Youtube tror jag. Paradise Lost tror jag dom heter, och det ar flera olika avsnitt, om Kambodja, Thailand, Vietnam, Indien (?), etc etc. Valdigt valgjorda filmer, dar journalisterna faktiskt lyckas intervjua beslutsfattare och andra, som ser genom fingarna med den organiserad pedofilin, och aven pedofilerna sjalva, i vissa fall. Aterkommer med link.
Citera
2009-05-12, 13:56
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ar inte han Gibbs en gammal kandis? Har for mig att jag sett en dokumentar om honom, i Paradise Lost eller nagot sadant? Kanner definitivt igen namnet.

Har: http://www.youtube.com/user/journeymanpictures?blend=1&ob=4

Dom har gjort en hel del reportage, sa ni far leta fram de som handlar om pedofili och sexturism.
Citera
2009-05-12, 14:42
Medlem
listerofsmeggs avatar
Citat:

Dom har gjort en hel del reportage, sa ni far leta fram de som handlar om pedofili och sexturism.

Ok, skall kolla igenom detta när jag kommer hem och inte stör någon här på kontoret..
Tack!
Citera
2009-05-12, 18:46
Medlem
alkokanes avatar
Citat:

Man tackar dom hade ju gjort en del rätt intressanta dokumentärer
Citera
2009-05-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listerofsmegg
tackar.. hittar inte Ellerman eller Ebrahim på ratsit men 1 Berglund från borlänge..
Phnom penh post har gjort lite fel. Det ska vara "Brahim" utan E i början. Han är skriven i Hässelby men dyker väl kanske inte upp där på ett tag....
Citera
2009-05-12, 19:21
Medlem
Foto : http://media.daum.net/cplist/view.html?cateid=1007&cpid=2&newsid=20090512193008 355&p=yonhap

han till vänster var censurerad av Tv4 vid 19 sändningen så man får väl anta att det är en svenskarna ?

Dessutom togs det foton på deras pass fick man se
Citera
2009-05-12, 19:38
Bannlyst
Lite info

Ellerman verkar vara skriven utanför Sverige.

Karl Erik Berglund född 1949-10-11 verkar vara den "välbärgade boende på Östermalm" närmare bestämt på Smedsbacksgatan. Han sitter i följande bolag:

- Fordonskammaren
- Ettnet
- Tralex

Fordonskammaren är uppköpt och i det bolaget sitter han inte.

Han är ogift och har 4st mindre fastigheter som har ett samlat taxeringsvärde på 2.700.000.

Blir dessa herrar dömda till 15 år i thai fängelse lär dom inte överleva!
Citera
2009-05-12, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piume
Foto : http://media.daum.net/cplist/view.html?cateid=1007&cpid=2&newsid=20090512193008 355&p=yonhap

han till vänster var censurerad av Tv4 vid 19 sändningen så man får väl anta att det är en svenskarna ?

Dessutom togs det foton på deras pass fick man se

Jag gissar på att det är en svensk polis eftersom fler tillslag är att följa. Man sitter inte inför ett mediauppbåd utan att dölja sig
med tanke på brottet.
Citera
2009-05-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandbredd
Jag gissar på att det är en svensk polis eftersom fler tillslag är att följa. Man sitter inte inför ett mediauppbåd utan att dölja sig
med tanke på brottet.

En svensk POLIS?? hmm. varför censurade Tv4 ansiktet då ?
Citera
2009-05-12, 19:53
Bannlyst
Citat:

Som jag skrev, eftersom dom har span på fler pedofiler i området vill dom inte outa sig så att dom blir igenkända.
Brukar inte vara så vanligt på en uniformerad polis men är span med så blurras dom även i nyheter från Sverige.
Citera
2009-05-12, 19:56
Bannlyst
Citat:

Tittar du dessutom på bilden så har en form av kedja i midjan till höger vilket man inte lär ha som anhållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in