2009-05-12, 09:12
  #13
Bannlyst
Tvätta strumpor? Dumheter! Röda armén tvättade aldrig underkläder, de sprutade bara bakteriedödande kemikalier i dem.
Citera
2009-05-12, 09:57
  #14
Medlem
Taluss avatar
strumpa stålgrå går mer än bra att tvätta med vanlig kulörtvätt. 40 grader. Inget blekmedel bara.
Citera
2009-05-12, 18:49
  #15
Medlem
Malvolios avatar
Som våra befäl sa till oss i fall att vi skulle tvätta våra egna kläder, bara slänga in allt och tvätta i 60 grader. Försvarets kläder färgar inte av sig och de krymper inte så det är bara blanda vitt med grönt och tvätta i 60 grader (kalsonger i 95 grader) och sen torktumla.

Det viktiga är inte att miitärkläder ska lukta gott utan bara bli rena så de håller länge
Citera
2009-05-12, 18:57
  #16
Medlem
kan säga att jag tog hem o tvättade nästa jämt. Tidiga tvättbytestider, orkade inte gå upp utan sov hellre en halv timme till. Jag tvättade både den vita ylle strumpan och den stålgråa strumpan i 60 grader tillsammans med allt annat. De blev inte konstiga på något sätt utan var precis som vanligt. Så du kan slappna av
Citera
2009-05-12, 22:34
  #17
Medlem
nu när du säger det zbeedy, så kommer jag ihåg att jag tvättade allt med... allting som låg i skåpet gick att köra i 60* å kulörtvätt, sen in i torkskåpen.
Citera
2009-05-14, 19:54
  #18
Medlem
227473s avatar
Kör på med 60 grader, och blanda gärna med andra persedlar i skiftande färger.

Så gjorde alltid jag, var aldrig några problem.
Citera
2009-05-14, 19:57
  #19
Medlem
ksms avatar
va fan det är två par strumpor!

Handtvätta i ljummet vatten
Citera
2009-05-14, 20:13
  #20
Medlem
Tvättanvisningar
Persedel Skötsel
Knästrumpor, stålgrå Tvätt i max 40 ˚C, torktumling max 80 ˚C

från SoldR Mtrl P
Citera
2009-05-14, 20:23
  #21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malvolio
Som våra befäl sa till oss i fall att vi skulle tvätta våra egna kläder, bara slänga in allt och tvätta i 60 grader. Försvarets kläder färgar inte av sig och de krymper inte så det är bara blanda vitt med grönt och tvätta i 60 grader (kalsonger i 95 grader) och sen torktumla.

Det viktiga är inte att miitärkläder ska lukta gott utan bara bli rena så de håller länge


Tvättar du kalsongerna i 95 grader? Krymper de inte då?

För övrigt bör yllestrumpor, oavsett om det är kronans tvättas i 30 grader enligt ylleprogrammet annars håller de ju inte värmen på vintern och blir styva
Citera
2009-05-14, 21:30
  #22
Medlem
allt man har i skåpet går utan problem att köra i 60 grader, men kulörtvättmedel och utan mjukmedel.

bara att köra på!
Citera
2009-05-14, 23:18
  #23
Medlem
blackboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoggy
allt man har i skåpet går utan problem att köra i 60 grader, men kulörtvättmedel och utan mjukmedel.

bara att köra på!
samma sak med fältjackan och byxorna?
Citera
2009-05-14, 23:22
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackboxen
samma sak med fältjackan och byxorna?

jadå! precis allt i skåpet går att tvätta i 60 grader, gjort det säkert 30 gånger..

dom tjatar alltid om att fältjacka o byxor brandimpregneras, och att det ska tvättas speciellt. men ärligt talat, de m90s som vpl bär nu, de har blivit så schletna och gamla att det inte spelar nån roll..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in