2009-05-11, 15:09
Medlem
Hej!
Jag installerade ett nytt antivirusprogram nyligen, och sedan dess har min dator börjat med en märklig grej varje gång jag öppnar ett program - den försöker starta programmet Jasc Paint Shop Pro. Detta sker nästan oavsett vilket program man startar - både Firefox, Word, MSN och flera andra program.

När man har klickat på ikonen för att starta ett program dröjer det nån sekund, sen kommer ett fönster med den här texten upp:

"Please wait while Windows configures Jasc Paint Shop Pro 8 Dell Edition.
Gathering required information..."

Sen kommer en ruta som talar om att installationen misslyckades, och sen en ruta med den här texten:

"The feature you are trying to use is on a CD-ROM or other removable disk that is not available.
Insert the 'Jasc Paint Shop Pro 8 Dell Edition' disk and click OK."

Är det någon som kan förklara varför datorn har fått för sig att starta Jasc Paint Shop Pro varje gång jag öppnar ett program, och framför allt hur jag gör för att stänga av detta? Det är ju ingen allvarlig grej, bara sjukt irriterande...
Citera
2009-05-15, 22:33
Medlem
Kan tillägga att samma sak sker varje gång man laddar en ny sida i Internet Explorer. Störande...
Citera
2009-05-15, 22:58
Medlem
Von0bens avatar
Vore jag du skulle det första jag gjorde vara att avinstallera paintshop

Gärna med en avinstallerare typ Revo Uninstaller

Sedan skulle jag köra CC-cleaner. Starta om datorn.

Sen skulle jag pröva att installera paintshop igen, om du nu vill ja just det programmet

Och så skulle problemet vara ur världen.

Det är ingen specifik eller vetenskaplig metod, men den funkar antagligen även om jag inte vet varför.
Citera
2009-05-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Vore jag du skulle det första jag gjorde vara att avinstallera paintshop

Gärna med en avinstallerare typ Revo Uninstaller

Sedan skulle jag köra CC-cleaner. Starta om datorn.

Sen skulle jag pröva att installera paintshop igen, om du nu vill ja just det programmet

Och så skulle problemet vara ur världen.

Det är ingen specifik eller vetenskaplig metod, men den funkar antagligen även om jag inte vet varför.

Okej tack, men jag har inget behov av att ha Paint Shop på datorn, har till och med tagit bort programmet. Jag vill bara att datorn ska lägga av med att försöka starta det varenda gång jag öppnar ett program...

Borde jag ha avinstallerat Paint Shop istället för att radera det?
Citera
2009-05-18, 11:34
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrayMan
Okej tack, men jag har inget behov av att ha Paint Shop på datorn, har till och med tagit bort programmet. Jag vill bara att datorn ska lägga av med att försöka starta det varenda gång jag öppnar ett program...

Borde jag ha avinstallerat Paint Shop istället för att radera det?

Ja, det tycker jag. Pröva att rensa i registret med nåt registerrensningsprogram, det borde fixa till problemet tycker jag. Använd gärna CCleaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in