Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-30, 00:45
  #4321
Avstängd
Teguins avatar
Vad för annat alternativ skulle ni rekommendera istället för riggedstars(pokerstars)?
Citera
2017-07-06, 03:11
  #4322
Medlem
Snurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Vad för annat alternativ skulle ni rekommendera istället för riggedstars(pokerstars)?
Partypoker, erbjuder ganska bra rakeback om du inte är oduglig dvs.
Citera
2017-07-06, 05:46
  #4323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurken
Partypoker, erbjuder ganska bra rakeback om du inte är oduglig dvs.

??

Hur mycket rakeback du får har inte med duglighet att göra.
En helt värdelös spelare kan spela in massor med rakeback.
Citera
2017-07-20, 05:24
  #4324
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Funderar på att börja med nätpoker på SvS och har tänkt följande efter jag läst lite i denna tråd:
Spara ihop en bankrulle på fem tusen.
Börja med 1/2 med 500 i stack när jag sätter mig.
Om det går bra, känna på upp till 5/10. Behövs det större stack om man är uppe på 5/10-borden? Har jag tänkt helt fel med stacken kanske?

Ska spendera lite mer tid på att öva och studera teori, medan jag sparar ihop bankrullen.
Spelar tightaggressivt för det mesta om det nu spelar någon roll.
Citera
2017-07-21, 10:07
  #4325
Medlem
PPEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Funderar på att börja med nätpoker på SvS och har tänkt följande efter jag läst lite i denna tråd:
Spara ihop en bankrulle på fem tusen.
Börja med 1/2 med 500 i stack när jag sätter mig.
Om det går bra, känna på upp till 5/10. Behövs det större stack om man är uppe på 5/10-borden? Har jag tänkt helt fel med stacken kanske?

Ska spendera lite mer tid på att öva och studera teori, medan jag sparar ihop bankrullen.
Spelar tightaggressivt för det mesta om det nu spelar någon roll.

Nu har inte jag spelat på SVS på väldigt länge, men köpa in med 500 på 1/2 går nog inte. Tror dem fortfarande kör med max buy in på 200bb. Tycker du ska börja spela längre, .5/1 är nog mer lämpligt, 10 bi är inte mycket.
Citera
2017-07-24, 05:14
  #4326
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PPE
Nu har inte jag spelat på SVS på väldigt länge, men köpa in med 500 på 1/2 går nog inte. Tror dem fortfarande kör med max buy in på 200bb. Tycker du ska börja spela längre, .5/1 är nog mer lämpligt, 10 bi är inte mycket.
Så jag kanske ska satsa på större bankrulle eller lägre insats helt enkelt?

Det jag är lite rädd för är att ju lägre insatserna är, desto sämre spelar folk - eftersom man ändå inte förlorar så mycket pengar - vilket leder till att man utvecklas sämre som spelare.
Men jag kanske övertänker det?

Hur mycket skillnad skulle ni erfarna spelare säga att det är på turneringar och cashgames?
Citera
2017-07-31, 21:32
  #4327
Medlem
Jaccoos avatar
Tjena!

Tänkte börja lira lite poker mest för skojs skull men även för att hitta lite
konkurrens och tävling och ett försök till att bygga upp någon form av rulle. Tänkte slänga in runt 700 på någon site fattig student som man är, vilken vet jag inte. Har mest kikat på pokerstars och Svenska spel, vilken skulle ni rekommendera för en fisk som jag? Vad ska man lira om man vill försöka bygga en rulle? Cashgames? Isåfall med vilken sb/bb? Hur många % av sin rulle är rimligt för ett inköp på en SitnGo?

Tacksam för svar.
Citera
2017-08-01, 00:46
  #4328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaccoo
Tjena!

Tänkte börja lira lite poker mest för skojs skull men även för att hitta lite
konkurrens och tävling och ett försök till att bygga upp någon form av rulle. Tänkte slänga in runt 700 på någon site fattig student som man är, vilken vet jag inte. Har mest kikat på pokerstars och Svenska spel, vilken skulle ni rekommendera för en fisk som jag? Vad ska man lira om man vill försöka bygga en rulle? Cashgames? Isåfall med vilken sb/bb? Hur många % av sin rulle är rimligt för ett inköp på en SitnGo?

Tacksam för svar.

Tjena.

Har spelat på både PS och SVS och går inte att jämföra klientelet. Pokerstars har schysst klient, bra rakeback men otroligt mycket regs på alla nivåer.

SVS däremot, ful klient som stryk men fisk så långt ögat kan nå. Börja på SVS. För 700kr så kan du prova att spela på borden 0.25/0.5 med 50kr i insats.

Registrera dig även på deucescracked och kolla på grundläggande videos (Gratis en vecka).

Lycka till!
Citera
2017-08-01, 00:48
  #4329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Så jag kanske ska satsa på större bankrulle eller lägre insats helt enkelt?

Det jag är lite rädd för är att ju lägre insatserna är, desto sämre spelar folk - eftersom man ändå inte förlorar så mycket pengar - vilket leder till att man utvecklas sämre som spelare.
Men jag kanske övertänker det?

Hur mycket skillnad skulle ni erfarna spelare säga att det är på turneringar och cashgames?

Spela aldrig på en nivå din rulle inte klarar av. Kvittar om du spelar perfekt poker du kan förlora 9-10 buy ins. Ha som regel att ha åtminstone 20 buy ins / nivå. Klart det är viktigt att spela mot bra spelare för att lyckas men du utvecklas bättre genom att grinda på den nivån din rulle klarar av kombinerat med att aktivt läsa och posta i forum såsom twoplustwo samt att kolla på olika träningsvideos. Kolla in Deucescracked och redchippoker.
Citera
2017-08-01, 21:08
  #4330
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkan
Spela aldrig på en nivå din rulle inte klarar av. Kvittar om du spelar perfekt poker du kan förlora 9-10 buy ins. Ha som regel att ha åtminstone 20 buy ins / nivå. Klart det är viktigt att spela mot bra spelare för att lyckas men du utvecklas bättre genom att grinda på den nivån din rulle klarar av kombinerat med att aktivt läsa och posta i forum såsom twoplustwo samt att kolla på olika träningsvideos. Kolla in Deucescracked och redchippoker.
Tack för svar! Jag får ha lite tålamod då

Tittar på mycket på videos från James "SplitSuit" som har med redchippoker att göra på något sätt, tycker man lär sig otroligt mycket hur spelet ska analyseras.
Citera
2017-08-03, 01:33
  #4331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Tack för svar! Jag får ha lite tålamod då

Tittar på mycket på videos från James "SplitSuit" som har med redchippoker att göra på något sätt, tycker man lär sig otroligt mycket hur spelet ska analyseras.

Fortsätt så! SplitSuit är oerhört kunnig. Ha som tumregel att fördela tiden på 80% spela 20% studera. Kolla till exempel gärna på en video innan din session. Välj gärna ut några speciella områden du själv skall fokusera på under din session EXTRA noga. Till exempel 3b from the blinds och skriv sedan ner hur du kände att de gick. Väldigt bra rutin att få igång.
Citera
2017-08-03, 03:24
  #4332
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkan
Fortsätt så! SplitSuit är oerhört kunnig. Ha som tumregel att fördela tiden på 80% spela 20% studera. Kolla till exempel gärna på en video innan din session. Välj gärna ut några speciella områden du själv skall fokusera på under din session EXTRA noga. Till exempel 3b from the blinds och skriv sedan ner hur du kände att de gick. Väldigt bra rutin att få igång.
Tack för tipsen! Ja SplitSuit har verkligen öppnat upp ögonen för att studera, och speciellt analys utanför bordet.

Känns också som ett av hans genomgående tips är aggression - i (andras) händer han analyserar så slutar det ofta med att HERO får tuffa val eftersom aggressionen har varit för dålig.
Så aggression, speciellt preflop och betsizing känns som något att verkligen lägga krut på innan man börjar spela seriöst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback