Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-08, 23:18
  #4069
Medlem
klettermauss avatar
Hej!
Idag spelade jag en dubbel på 50 kr som löd:
Luton -2 till @2.000
Alfreton Town - Aldershot Town Ö 3.5 till @2.75
Luton vinner sin match med 2-0. Vilket gör att jag bör få insatsen tillbaka. Men med tanke på att det är en dubbel jag spelat fattar jag inte villkoren. Borde jag inte få 25 kr tillbaks då? Vi fortsätter!
Alfreton Town - Aldershot Town Ö 3.5 mål vann jag.
Jag fick en utdelning på 137.50 kronor. Någon som kan förklara för mig hur det gick till?


EDIT: Jag spelar på bet365

En till fråga! Pengarna jag vann hamnade på mitt bonus saldo, som innan matchen stod på 0. Hur gick det till? Har omsatt pengarna 3 ggr redan.
__________________
Senast redigerad av klettermaus 2014-04-08 kl. 23:20.
Citera
2014-04-09, 01:10
  #4070
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Hej!
Idag spelade jag en dubbel på 50 kr som löd:
Luton -2 till @2.000
Alfreton Town - Aldershot Town Ö 3.5 till @2.75
Luton vinner sin match med 2-0. Vilket gör att jag bör få insatsen tillbaka. Men med tanke på att det är en dubbel jag spelat fattar jag inte villkoren. Borde jag inte få 25 kr tillbaks då? Vi fortsätter!
Alfreton Town - Aldershot Town Ö 3.5 mål vann jag.
Jag fick en utdelning på 137.50 kronor. Någon som kan förklara för mig hur det gick till?


EDIT: Jag spelar på bet365

En till fråga! Pengarna jag vann hamnade på mitt bonus saldo, som innan matchen stod på 0. Hur gick det till? Har omsatt pengarna 3 ggr redan.
Du är i pokerforumet, här snackar vi bara om kortspel. Gå in under livsstil, välj Poker, spel och dobbel och klicka sedan inte in dig på den specifika polerdelen som du nu gjort utan stanna kvar där de diskuterar matcher.

OnT: Jag har för det mesta spelat rätt tight och ej bluffat väldigt mycket. Nu för någon dag sedan hade jag dock startat upp en SnG för 7$ alldeles försent och jag orkade inte spela klart den. Jag bestämde mig då för att spela mer händer och bluffa mer i hopp om att dubbla upp eller åka ut snabbt så jag skulle kunna lägga mig. Det visade sig gå väldigt bra och jag fick upp chips leaden rätt snabbt till runt 4000. Nu till min fråga: Vad är era erfarenheter av detta sorts spel? Jag anser att det är effektivt när man har en lite knepig hand såsom 67s och sätter något roligt medan motståndaren bara har 1 par, dock är det jobbigt om man t.ex. har A4 och sitter på top pair med den dålig kicker. Det är väl för och nackdelar med alla spelstilar men vilken tror ni lönar sig? Att sitta och vänta på bra kort kräver ju att man verkligen får ut max value när man väl har en hand, vilket kan vara svårt ibland. Detta får mig att dras mer mot den lösa stilen där man kör löst, bluffar rätt mycket och därmed snor blinds ofta och ibland tjänar en redig pott som bygger upp stacken. Kom ihåg att jag vill diskutera Sit N Go nu, inget cash game!
__________________
Senast redigerad av AA-suited 2014-04-09 kl. 01:12.
Citera
2014-04-09, 10:30
  #4071
Medlem
Catapillas avatar
Nu lirar jag nästan aldrig Sit N Go men min erfarenhet säger att det många sämre spelare lirar alldeles för tight nära bubblan så då ska man höja och bluffa friskt medans det lönar sig att lira tight tidigare
Citera
2014-05-07, 11:12
  #4072
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Tänkte köpa mitt första pokerset och undrar vilket som är bra? Vill helst inte lägga mer än 500 kr, men såg i någon annan tråd att folk var besvikna på teknikmagasinets set. Såg att Clas Ohlson hade ett liknande men vet inte om det är samma, man ska få med en broschyr i Clas Ohlson, är väll det som skiljer som jag ser.
Håller Clas Ohlson bättre tror ni, eller har ni andra tips på billiga set?

http://www.clasohlson.com/se/Pokerset-Texas-Hold'em/34-6383
Citera
2014-05-07, 14:41
  #4073
Medlem
Vilken pokersajt är lämplig för en nybörjare att börja spela på

Hur mycket behöver man kunna? Har spelat mycket zynga poler men antar att detta är annorlunda..

Tänkte sätta in ett par hundra och prova.
Citera
2014-05-07, 14:45
  #4074
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problemguy
Vilken pokersajt är lämplig för en nybörjare att börja spela på

Hur mycket behöver man kunna? Har spelat mycket zynga poler men antar att detta är annorlunda..

Tänkte sätta in ett par hundra och prova.

Svenska spel har sjukt slappt motstånd men deras lägsta insats är högre än på andra siter och deras klient är värdelös.
Citera
2014-05-07, 21:45
  #4075
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problemguy
Vilken pokersajt är lämplig för en nybörjare att börja spela på

Hur mycket behöver man kunna? Har spelat mycket zynga poler men antar att detta är annorlunda..

Tänkte sätta in ett par hundra och prova.
Zynga poker är väldigt annorlunda. Det krävs inga skickligheter alls att spela och vinna där, vilket det tyvärr gör när poker spelas för riktiga pengar. Även om det bara handlar om 5 kronor är det mycket skickligare spelare där än på Zynga. Jag läste en väldigt bra jämförelse här förut som jag tänkte sno, lät ungefär såhär: Att träna på gratissidor för att klara sig bättre i spel om pengar är som att träna på Mario Kart för att klara sig bättre när man ska ta körkort.

Som svar på dina frågor skulle jag starta på Svenska Spel och även läsa / kolla på filmer om Poker. Tyvärr så blomstrar inte pokerscenen här i Sverige just nu och därför är Flashback tyvärr inte en så bra sida för att lära och diskutera poker. Du får helt enkelt hitta något som är på engelska och diskutera med spelare från andra länder. Studerande kommer behövas för att bli bra, förbered dig på det. Ägna minst 1 timme i veckan till att bara studera och ägna sedan valfri tid till själva spelet är mitt tips!
__________________
Senast redigerad av AA-suited 2014-05-07 kl. 21:49.
Citera
2014-05-13, 14:51
  #4076
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Nu känner jag mig bra dum, men ska inte ett par på bordet ta bort betydelsen av sidokort ifall båda spelarna parat med samma kort på bordet?
Citera
2014-05-13, 14:57
  #4077
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Nu känner jag mig bra dum, men ska inte ett par på bordet ta bort betydelsen av sidokort ifall båda spelarna parat med samma kort på bordet?

Förstår inte riktigt frågan, kan du posta brädet i fråga så kan jag förklara varför eller varför inte era kickers spelar.
Citera
2014-05-13, 14:57
  #4078
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Nu känner jag mig bra dum, men ska inte ett par på bordet ta bort betydelsen av sidokort ifall båda spelarna parat med samma kort på bordet?

Nä just det, det är om man bara har ett högt kort, då tar ett par bort betydelsen av sidokortet till det höga kortet!

Förlorade mkt chips i onödan fast jag gjort klockren read!

Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Förstår inte riktigt frågan, kan du posta brädet i fråga så kan jag förklara varför eller varför inte era kickers spelar.

Kom på nu, men vad jag menar är om du har K10, motståndaren AK, bordet är 5 5 K.

Det är rätt logiskt, om man tänker efter. Tankevurpor är min specialitet.
__________________
Senast redigerad av fuckedupseriously2 2014-05-13 kl. 14:59.
Citera
2014-05-13, 15:06
  #4079
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Nä just det, det är om man bara har ett högt kort, då tar ett par bort betydelsen av sidokortet till det höga kortet!

Förlorade mkt chips i onödan fast jag gjort klockren read!



Kom på nu, men vad jag menar är om du har K10, motståndaren AK, bordet är 5 5 K.

Det är rätt logiskt, om man tänker efter. Tankevurpor är min specialitet.

Ajo precis

om brädan är 55Kxx och ni har K10 / AK så spelar ni kungar + femor och olika kickers men om brädet är

55KQx och ni sitter på K3 och K7 så spelar inte era kickers eftersom ni båda lirar damen som kicker.
Citera
2014-05-13, 17:36
  #4080
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Ajo precis

om brädan är 55Kxx och ni har K10 / AK så spelar ni kungar + femor och olika kickers men om brädet är

55KQx och ni sitter på K3 och K7 så spelar inte era kickers eftersom ni båda lirar damen som kicker.

Tank ska du ha! Lite pinsamt, att jag inte läst på detta noggrant trots att jag spelat rätt mkt och gått plus är för att jag är lite speciell och impulsiv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback