30 378 besökare online
858 253 medlemmar • 45 870 526 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Livsstil > Poker, spel och dobbel > Poker
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Dysfunctional_
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugo91
Har precis fixat hold'em manager men HUD:en är lite konstig. Varje gång jag går in på ett nytt bord måste jag manuellt fixa alla rutor, går jag in på ett nytt bord så är allt huller om buller igen. Spelar på 10manna bord.

Edit: Rättare sagt så förflyttas spelarpositionerna ett eller två steg, rutorna är på samma plats
Testat preferred seating i HEM?

hugo91
Medlem
hugo91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dysfunctional_
Testat preferred seating i HEM?

Det gjorde susen, tack!

Dysfunctional_
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugo91
Det gjorde susen, tack!
nemas problemas

T.O.P.S
Avstängd
T.O.P.Ss avatar
Där kom smällen, EJ antagen till Juristprogrammet med mina 1,6 som jag hade tänkt, kommer icke läsa i Uppsala då jag avskyr grupparbeten, -klarar inte att jobba med idioter vilket dom flesta är.

"TUR" dock att jag har högt iq, gick precis med i Mensa och maxade deras intagningstest. Min tanke är att kommer jag fan inte in på en intellektuellt stimulerande utbildning (vägrar läsa ekonomi då det är en icke-vetenskaplig totalt godtycklig utbildning i Sverige), -detta är alltså det enda mitt HP räckte till på en ort som icke tillämpar grupparbetsmetodik i sin undervisningsform.

Efter detta nederlag är de enda alternativen jag har att antingen avlägga ett halvår-år till att ge mig på Titan36 (för att få reda på min exakta iq), - detta är ett s.k "power test" vilket kan ta ganska lång tid att prestera sitt absoluta max på, alternativt att börja spela poker vilket torde vara intellektuellt stimulerande.

Så, vad är mina chanser att försörja mig på poker med en intelligensnivå åtminstone runt 140 (mensatestet utger enbart resultatet 135+ med en SD på 15).?

DrifterN
Medlem
Varit intresserad av poker (Texas Hold'em) under en väldigt lång tid nu. Tänkte att det var dags prova på lite. Var läser jag mig till alla grunder? Tankesätt, regler, värde av olika händer och dylikt. Den enda erfarenhet av poker jag har är av rasterna under min grundskoletid (i princip ingenting). Och var ska jag leta mig för att börja spela överhuvudtaget? Har hört att Svenska Spel är det som gäller för färskingar som mig.

Dysfunctional_
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrifterN
Varit intresserad av poker (Texas Hold'em) under en väldigt lång tid nu. Tänkte att det var dags prova på lite. Var läser jag mig till alla grunder? Tankesätt, regler, värde av olika händer och dylikt. Den enda erfarenhet av poker jag har är av rasterna under min grundskoletid (i princip ingenting). Och var ska jag leta mig för att börja spela överhuvudtaget? Har hört att Svenska Spel är det som gäller för färskingar som mig.
Skaffa subscription på deucescracked.com finns mängder med videos där
twoplustwo.com där har du forum med massor av information GLGL

DrifterN
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dysfunctional_
Skaffa subscription på deucescracked.com finns mängder med videos där
twoplustwo.com där har du forum med massor av information GLGL

Tackar. Ska kolla in båda sidorna omgående.

HaakanBrolin
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.O.P.S
Där kom smällen, EJ antagen till Juristprogrammet med mina 1,6 som jag hade tänkt, kommer icke läsa i Uppsala då jag avskyr grupparbeten, -klarar inte att jobba med idioter vilket dom flesta är.

"TUR" dock att jag har högt iq, gick precis med i Mensa och maxade deras intagningstest. Min tanke är att kommer jag fan inte in på en intellektuellt stimulerande utbildning (vägrar läsa ekonomi då det är en icke-vetenskaplig totalt godtycklig utbildning i Sverige), -detta är alltså det enda mitt HP räckte till på en ort som icke tillämpar grupparbetsmetodik i sin undervisningsform.

Efter detta nederlag är de enda alternativen jag har att antingen avlägga ett halvår-år till att ge mig på Titan36 (för att få reda på min exakta iq), - detta är ett s.k "power test" vilket kan ta ganska lång tid att prestera sitt absoluta max på, alternativt att börja spela poker vilket torde vara intellektuellt stimulerande.

Så, vad är mina chanser att försörja mig på poker med en intelligensnivå åtminstone runt 140 (mensatestet utger enbart resultatet 135+ med en SD på 15).?
Hur mycket pengar har du att börja spela för? Har du pengar till videosidor, statistikprogram och coaching?

Jag tror att du kan bli en bra spelare på ett par månader. Men intelligens är inte allt i poker, det är även viktigt att vara mentalt stabil, ha bra tålamod, inte vara rädd att förlora pengar och ha vilja att lägga ner tid på det som utvecklar ditt spel.

spunkan
Medlem
Har nyligen skaffar mig Holdem Manager 2. Allt funkar jättebra tills det kommer till turneringsspel, får helt enkelt inte upp några stats då.. Nån som vet vad det kan bero på? Har tryckt in alla inställningar rätt (Tror jag).

Spelar fö på Everestpoker.

Tack i förhand!

n00bwinner
Medlem
n00bwinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkan
Har nyligen skaffar mig Holdem Manager 2. Allt funkar jättebra tills det kommer till turneringsspel, får helt enkelt inte upp några stats då.. Nån som vet vad det kan bero på? Har tryckt in alla inställningar rätt (Tror jag).

Spelar fö på Everestpoker.

Tack i förhand!

Det är inte så att du endast betalat för cg-licensen då?
Har då själv så på mitt pokertracker, att det bara fungerar på cg eftersom jag inte ville betala den lilla mellanskillnaden till fullversionen.

spunkan
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n00bwinner
Det är inte så att du endast betalat för cg-licensen då?
Har då själv så på mitt pokertracker, att det bara fungerar på cg eftersom jag inte ville betala den lilla mellanskillnaden till fullversionen.

Just ja aldrig tänkt på det.. Har trial versionen men det ligger nog något i det du säger..

Hur är pockertracker jämfört med HEM? Ska skaffa en mac och HEM är inte mac baserat så undrar hur pockertracker är ?

n00bwinner
Medlem
n00bwinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkan
Just ja aldrig tänkt på det.. Har trial versionen men det ligger nog något i det du säger..

Hur är pockertracker jämfört med HEM? Ska skaffa en mac och HEM är inte mac baserat så undrar hur pockertracker är ?

Är väl ingen större skillnad, ska väl inte uttala mig allt för mkt om det men vad jag har sett på videos tycker jag att HEM verkar lite bättre men det är marginellt. Är väl en smaksak också antar jag, men jag är väldigt nöjd med PTR så rekommenderar det absolut.

Svara på ämne
Topp Dela »