2009-05-09, 23:41
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastgotabrand
Varför finns det en moderator i underforumet papperskorg? Det behövs väl inte?

Om en tråd kastas av misstag eller att man ångrar flytten så måste ju tråden kunna flyttas tillbaka. För att kunna flytta en tråd så måste man vara admin eller också moderator i det forum som tråden skall flyttas från. Därför är det praktiskt att ha en eller flera moderatorer även i Papperskorgen så att de vid behov kan flytta trådar därifrån.

Det kan ju också vara så att trådar eller enskilda inlägg som hamnat i Papperskorgen måste raderas pga regelbrott och även då är det praktiskt att ha en moderator eller två som kan hjälpa till.
Citera
2009-05-09, 23:42
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Personligen skiter jag fullständigt i vem som känner sig kränkt av min moderering. Alla kränks utav något nu för tiden. Anledningarna till att trådar papperskorgas av mig är följande:
  • Sökningen ger fler resultat på samma fråga vilket bara är en nackdel för den som söker information eller befintliga trådar att ta sin diskussion i
  • Jag är ingen dagisfröken. Är det ett misstag att tråden hamnade där den gjorde kan jag flytta eller sammanfoga den. Ligger tråden fel på grund av att TS är lat så åker den i papperskorgen med förhoppningen att TS lär sig att lägga tråden rätt nästa gång
Låsningar spar jag till trådar som är korrekt placerade men där diskussionen inte längre leder någonvart förutom till en massa tramsande.
Citera
2009-05-10, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0SonOfAGun0
varför skickar ni folks trådar till papperskorgen? Det är som att trampa ner på folk. Räcker det inte med att låsa en tråd och låta den försvinna in i avgrunden?

Varför finns ens papperskorgen?

Men halledudanedå och puss i ljumsken...
Du är på Flashback, här har du den största och mest koncentrerade samlingen av vidriga förtryckande semantiskt skickliga skitstövlar som jorden någonsin har skådat.
I begynnelsen var Intet och blev häcklat av Flashback tills det blev less och blev Någonting.
Om du blir mjuk i lilla ögat och läppen darrar av att din älsklingstrådstart blev papperskorgad så undrar jag vad som ska hända när du blir verbalt sodomiserad av en av Flashbacks många nazistmongopedofilpippareblånegrer.

Funderat på familjeliv.se eller fi.se?
Citera
2009-05-10, 01:46
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastgotabrand
Varför finns det en moderator i underforumet papperskorg? Det behövs väl inte?

För ett 1.xx ska kunna rapporteras.

Det är klart att papperskorgen behövs. Om inte annat så blir det sjukt många skittrådar när man söker annars. Det är även en kvalitetsindelning.
Citera
2009-05-10, 15:38
Medlem
Kämpendahls avatar
Flashback strävar efter att vara en "kunskapsbank" och då är det självklart att ALLA trådar som är ren dynga eller utanför ämnet ska förpassas till papperskorgen. Det är ren lathet av moderatorer att bara låsa så många trådar utan att skicka dem till papperskorgen.
Citera
2009-05-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
There has to be a moderator in the 'Papperskorg', if a thread should be moved back out.

And for some other reasons as well, for example RP. THis could be read about in the FAQ in papperskorgen
Citera
2014-08-26, 19:14
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
Jag är väldigt sur! Flera av mina trådar där jag ber om tips och hjälp har slängts i papperskorgen!

Jag ger seriöst snart upp med flashback. Jag kan ändå inte skriva något utan att få varning eller att det slängs i papperskorgen!

Enligt din trådhistorik har du endast två papperskorgade trådar. Den första slängdes med motiveringen att det redan finns trådar om ämnet. Den andra slängdes med motiveringen att du postade tråden i fel delforum.
Citera
2014-08-26, 19:58
Medlem
Iloveludas avatar
En fördel med papperskorgen som inte nämnts är ju att vi vanliga användare kan se vilka trådar som kastas vilket kanske gör att vi blir lite mindre misstänksamma mot att moddsen missbrukar sin makt. Det kräver ju dock en del uppoffring av moddsen att signera tråden och förklara varför den kastas.
Tyvärr är vissa bedrövligt dåliga på det. Detta förstör även för deras kollegor som seriöst förklarar varför tråden slängdes och inte bara

--------->pappersorgen /mod Eller ännu värre inte skriva något alls.
Citera
2014-08-26, 20:46
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
En fördel med papperskorgen som inte nämnts är ju att vi vanliga användare kan se vilka trådar som kastas vilket kanske gör att vi blir lite mindre misstänksamma mot att moddsen missbrukar sin makt. Det kräver ju dock en del uppoffring av moddsen att signera tråden och förklara varför den kastas.
Tyvärr är vissa bedrövligt dåliga på det. Detta förstör även för deras kollegor som seriöst förklarar varför tråden slängdes och inte bara

--------->pappersorgen /mod Eller ännu värre inte skriva något alls.

Numera så har vi infört att trådar som slängs SKA märkas upp så man ser från vilket forum de slängs och varför.

admin5
Citera
2014-08-26, 22:52
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Numera så har vi infört att trådar som slängs SKA märkas upp så man ser från vilket forum de slängs och varför.

admin5
Här har vi kanske ett projekt för teknikerna, om det inte redan är gjort.

En automatisering av en märkning med vilket forum som tråden flyttats från och vilket forum den flyttas till borde inte vara allt för svårt att genomföra. Då kanske man till och med kan få forumnamnen utskrivna i sin helhet så man slipper klura ut vad alla förkortningar betyder.

Det skulle spara lite tid åt moderatorerna och märkningen glöms aldrig mer bort.

Anledningen till flytt får nog vara fortsatt manuell, möjligen ett snabbval med populära anledningar.
"Fel forum", "Trams", "Diskussionsunderlag saknas" eller vad det nu kan vara.
Citera
2014-08-26, 22:55
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Här har vi kanske ett projekt för teknikerna, om det inte redan är gjort.

En automatisering av en märkning med vilket forum som tråden flyttats från och vilket forum den flyttas till borde inte vara allt för svårt att genomföra. Då kanske man till och med kan få forumnamnen utskrivna i sin helhet så man slipper klura ut vad alla förkortningar betyder.

Det skulle spara lite tid åt moderatorerna och märkningen glöms aldrig mer bort.

Anledningen till flytt får nog vara fortsatt manuell, möjligen ett snabbval med populära anledningar.
"Fel forum", "Trams", "Diskussionsunderlag saknas" eller vad det nu kan vara.
Funktionen finns redan, det verkar dock vara så att alla moderatorer inte använder sig av denna.
Citera
2014-08-26, 23:09
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Funktionen finns redan, det verkar dock vara så att alla moderatorer inte använder sig av denna.
*host* Någon har nog missuppfattat betydelsen av automatisering i så fall ...

Men skämt åsido, jag misstänkte att det redan fanns något sådant.
Det är väl ett ganska litet problem egentligen om någon enstaka flytt då och då inte märks ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in