Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-09, 15:41
Medlem
Hittar ett antal utropstecken i Loggboken - Program, även kryss som det står fel. Vad ska jag göra? Ta bort dem eller?
Citera
2009-05-09, 16:00
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savethepeople
Hittar ett antal utropstecken i Loggboken - Program, även kryss som det står fel. Vad ska jag göra? Ta bort dem eller?

Nja det hjälper ju inte att ta bort dem där, loggboken loggar ju just fel för att man ska kunna felsöka.

Man får läsa felmeddelandena och försöka tyda vilken del av datorn som har problem.

Och som tidigare nämnts att dammsuga inne i datorn är inte jättebra det bildas statisk elektricitet som kan ta död på elektroniska komponenter, bättre är då att försöka blåsa rent med luft på burk eller något liknande.

Jag säger inte att det är det som är problemet i ditt fall, men man bör tänka på det.
Citera
2009-05-09, 16:02
Medlem
Okej! Funderar på att blåsa datorn bara, måste dock ha mina saker som finns i burken. Har en extern hårddisk, går det att föra över data till den genom felsäkert läge?
Citera
2009-05-09, 16:22
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savethepeople
Okej! Funderar på att blåsa datorn bara, måste dock ha mina saker som finns i burken. Har en extern hårddisk, går det att föra över data till den genom felsäkert läge?

Det borde fungera testa på bara.
Det skadar aldrig att installera om det löser många problem och är nyttigt att göra emellanåt.

Ett litet tips om du installerar om.

Portionera disken så att du får C:\ och en D:\ enhet så blir det lättare nästa gång du behöver ominstallera. spara alltid allting viktigt på D:\enheten och installera operativsystemet på C:\. D kan bytas mot valfri bokstav häng inte upp dig på det jag syftar bara på principen att dela upp hårddisken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in