2012-07-29, 11:38
Medlem
RandolphCaers avatar
Necrophobic - The Nocturnal Silence
Impaled Nazarene - I am the Killer of Trolls
Citera
2012-07-29, 22:32
Medlem
Adversariuss avatar
Den här låten radar prydligt upp, och pissar sedan högtidligt och föraktfullt på, alla andra doom-låtar som gjorts eller ens påtänkts. En och en, länge och väl Och fitta er nu inte som vanligt utan lyssna igenom HELA ordentligt innan ni kysser min tungt perspirerande röv.

http://www.youtube.com/watch?v=1hBQaDaWi8w (Observera 07:05-framåt)
Citera
2012-07-29, 23:50
Medlem
monolithics avatar
Ja Ataraxie är väl rätt bra, minns att jag köpte den där skivan när de kom, men bästa doom-låten ever? Alltså, va? Det var nog ändå årets skämt. De spelar ju knappt ens doom?
Citera
2012-07-30, 00:02
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Ja Ataraxie är väl rätt bra, minns att jag köpte den där skivan när de kom, men bästa doom-låten ever? Alltså, va? Det var nog ändå årets skämt. De spelar ju knappt ens doom?
Nähä, vad spelar de då?
Citera
2012-07-30, 00:25
Medlem
Pentagrammatons avatar
Metal Archives säger som såhär: Genre: Funeral Doom/Death Metal.
Och efter att ha lyssnat på länken tycker jag det låter som en ganska passande genrebeskrivning. Men då har jag inte hört resten av deras material.

Tycker det var en ganska bra och kraftig låt. Men tronen som bästa Funeral Doom jag hört hålls fortfarande av Stabat Mater. Nattsvart judedödande evighetsmörker i musikform.

NP: Temple of Baal - Under The Spell
Kärat ner mig lite i detta band de senaste dagarna. Haft deras skit på min dator länge men aldrig blivit av att sätta in mig i deras musik. Det ångrar jag nu.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-07-30 kl. 00:28.
Citera
2012-07-30, 00:52
Medlem
Adversariuss avatar
Funeral doom spelar de ja. Det bör alla veta vad det är. Må vara att det är en mindre förgrening av doom men doom är det likväl, och bättre än all annan, både funeral och "vanlig".
Citera
2012-07-30, 01:04
Medlem
kapps avatar
Sitter och lyssnar på lite lokal death metal a'la Ulcerate. Förbaskat synd att man missade deras Auckland spelning när man hade chansen, ser inte ut att bli något Ulcerate för mig i år!

http://www.youtube.com/watch?v=V7kEwqPFytQ

Brukar inte digga det här med tekniska grejer särskilt mycket, men detta är som grädde i öronen!
Citera
2012-07-30, 08:39
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Nähä, vad spelar de då?
Jag skrev "knappt" inte "inte". Men visst, jag hör till puritanerna som tycker att doom ska vara inspirerat av Black Sabbath och inte Autopsy eller Asphyx. Alltså dvs de spelar väl något som är doomaktigt men mestadels är det mer dödsmetall som går långsamt, som med det som grund utvecklats åt olika håll som kanske eller kanske inte låter som dödsmetall längre.

Förövrigt har ju varken Ataraxie eller Stabat Mater en suck mot t.ex Thergothon, Unholy eller Skepticism.
Senast redigerad av monolithic 2012-07-30 kl. 08:44.
Citera
2012-07-31, 11:45
Medlem
Mordum87s avatar
Jaha här har ni mig igen. Sitter på hemmaplan, nyvaken med en kopp skållhett jävla kaffe och gluttar igenom "Opus Diaboli" på dvd för första gången.
Måste ju säga att såhär nästan halvvägs in, att det är en oerhört välgjord live-dvd.
Känns nästan som igår man var där och bevittnade skapelsen.
För övrigt så är ju hela boxen väldigt prisvärd med tanke på det man får med, det ska också sägas.

Någon härinne som hört "Perdition Oracle" appropå bm?
Kolla annars upp det!

Watain - Opus Diaboli - Reaping Death
Citera
2012-07-31, 22:21
Medlem
Vulcanos avatar
Excoriate - On Pestilent Winds
(http://www.youtube.com/watch?v=IN5g2K5Qo9M)

Okej, jag erkänner att det känns väldigt mycket possessed över det hela. Men jag diggar det ändå, är ett av de få death metal band som jag lyssnar på. Är mer inne på black/thrash svängen
Citera
2012-08-01, 13:01
Medlem
Mordum87s avatar
Men nu jävlar är det dålig aktivitet i tråden. Har alla snöat in sig på Metalcore eller?
Har precis dammsugit hela jävla lägenheten, och belönar mig därför med en kopp kaffe och en högljudd svängom med:

Domgård - Myrkvidr (Förhäxad av likmarors kall)
Skivan har växt till nästan gigantiska mått, och jag njuter fan i mig av varenda liten sekund av plattan! Vilket jag inte kan säga att jag gjorde vid en första lyssning.
Citera
2012-08-01, 14:06
Medlem
Adversariuss avatar
Det händer ju inget intressant. Som sagt, det enda man har att se fram emot är ett nytt TTNBLD-spår.

NP: Beethovens 7:e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in