Funeral mist vibbarna höjer Marduk till höjder där dom aldrig varit förr. Arioch blandar perfekt in sina sjuka ideer ifrån Funeral Mist till marduk, och Marduk blandar då in sin sjukt brutala musik. Och vad blir resultatet? Magnificent!
Funeral mist är inget man slår på morgonen eller kvällen för den delen, man måste vara i ett speciellt "mood" för att kunna uppskatta musiken. Ska tillägga att jag älskar Salvation Så vem vet den kanske växer?
Senast redigerad av Byfåne 2009-09-29 kl. 18:51.
Funeral mist är inget man slår på morgonen eller kvällen för den delen, man måste vara i ett speciellt "mood" för att kunna uppskatta musiken. Så vem vet den kanske växer?
Funeral Mist funkar utmärkt på kvällen, eller ännu hellre natten, gärna mitt i natten när det är kolsvart. Nu syftar jag främst på Salvation, Maranatha är annorlunda.
Nile - Kem Khera Kheshef. Nya skivan är ännu bättre än jag trodde första gången jag lyssnade. Det ska nog mycket till för att överträffa den som årets skiva inom death...
Vad är det mest värda inom symfonisk blackmetal? Youtube går så inihelvete sakta här. Lyssnar på Tvangeste lite grann, med det laggar ju som... ja...
Lite tips tack!
NP: Naglfar - Vittra
Vet inte riktigt än om Naglfar är för mig, det lär man snart märka...
Jag är väldigt tacksam för alla tips man fått i denna tråd, en väldig massa.
Vad är det mest värda inom symfonisk blackmetal? Youtube går så inihelvete sakta här. Lyssnar på Tvangeste lite grann, med det laggar ju som... ja...
Lite tips tack!
NP: Naglfar - Vittra
Vet inte riktigt än om Naglfar är för mig, det lär man snart märka...
Jag är väldigt tacksam för alla tips man fått i denna tråd, en väldig massa.
Lite tips tack!
Nepp, Naglfar var inget för mig, det finns liksom inget däri, eller hur man ska säga. Så nu lyssnar jag på melodisk bm som heter Old mans child - Born of the flickering, istället. Det förstår jag mig på. Kanske det finns nån bättre än "Vittra" med Naglfar, eller ska jag lägga ner?
Tack för alla tips ovan, jag ska genast dyka in youtube jungeln, jag låter det buffra ett tag, borde funka. Kör på mobilt bredband här...
Senast redigerad av alprazolam_ 2009-09-29 kl. 21:48.