2011-05-28, 20:19
Medlem
neat-os avatar
Von - Satanic Blood Angel
Citera
2011-05-28, 21:56
Medlem
Brethils avatar
Negura Bunget - III

Citera
2011-05-28, 22:00
Medlem
Deathspell Omega - Dearth / Phosphene

Mäktigt.
Citera
2011-05-29, 12:37
Medlem
Fargoths avatar
Deathspell Omega - Carnal Malefactor

Rätt tralligt.
Citera
2011-05-29, 14:38
Medlem
kaoriblasts avatar
Aura Noir - Black Thrash Attack!

Så här ska det låta.
Citera
2011-05-29, 14:56
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad tycker folket om Shinings senaste platta, Född förlorare?

Aldrig lyssnat särskilt mycket på Shining, men denna skiva är ju lite... skrattretande.
Shining känns riktigt... dumt. I vissa stunder så bjuds vi på taskig Opeth-rippoff, nästa stund så väser kvastfot sin "helgon.net-poesi".

Peste Noires nya är dock mycket tilltalande.
Citera
2011-05-29, 17:14
Medlem
neat-os avatar
Nya Peste Noire är helt jävla flippad. Vet inte riktigt vad jag ska tycka, men den är i alla fall väldigt rolig att lyssna på.
Citera
2011-05-30, 01:05
Medlem
Men va fan? Det finns ju bra amerikansk metal!

Agalloch - I Am The Wooden Doors

Nåja, väldigt skandinavisk metal egentligen men framförd av amerikanare. Överraskande bra med tanke på all jävla smörja som vanligtvis förknippas med USA nu för tiden.
Citera
2011-05-30, 05:16
Medlem
Ondskapt - Dödens evangelium. Första gången jag lyssnar på skivan men jag är glatt överraskad.
Citera
2011-05-30, 09:27
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach

Nåja, väldigt skandinavisk metal egentligen men framförd av amerikanare. Överraskande bra med tanke på all jävla smörja som vanligtvis förknippas med USA nu för tiden.
Finns det bra amerikansk metal? :/ Det hoppas jag verkligen, då den till stor del uppstod där.

Om du nu mer specifikt menar black/death så tillhör inte Agalloch något av de facken, men jag håller med, de har sina riktigt fina stunder.
Citera
2011-05-30, 12:09
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach

USA är ju ett av de landen i världen som har producerat absolut bäst metal genom tiderna. Det är väl egentligen bara black metal de är rätt sämst på. Annars har de ju lyckats med det mesta.
Citera
2011-05-30, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Finns det bra amerikansk metal? :/ Det hoppas jag verkligen, då den till stor del uppstod där.

Om du nu mer specifikt menar black/death så tillhör inte Agalloch något av de facken, men jag håller med, de har sina riktigt fina stunder.
Modern amerikansk metal. Självklart finns det många gamla godingar från USA men jag har då i alla fall inte blivit imponerad av något 2000-tals som har "metal" och "amerika" i samma mening.

Nja, Agalloch i sig verkar ju inte ha så mycket med metal alls att göra. Hade bara hört den låten när jag skrev här och den tycker jag allt lät hyfsat black/death.
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
USA är ju ett av de landen i världen som har producerat absolut bäst metal genom tiderna. Det är väl egentligen bara black metal de är rätt sämst på. Annars har de ju lyckats med det mesta.
Jodå, men inte så mycket på senare tid vad jag har märkt. Finns säkert massa bra metalband från USA som bara väntar på att få upptäckas av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in